خانهاخبار
گلکسی نوت 10 لایت قلمی با قابلیت ردیابی موقعیت خواهد داشت؟

گلکسی نوت 10 لایت قلمی با قابلیت ردیابی موقعیت خواهد داشت؟

گلکسی نوت 10 لایت به‌تازگی تاییدیه بلوتوث 5.1 دریافت کرده است. اکنون این گمانه‌زنی مطرح می‌شود که دستگاه مذکور ممکن است قلم هوشمندی با قابلیت ردیابی موقعیت داشته باشد.
۱۳۹۸/۹/۲۵

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که به‌زودی نسخه ارزان قیمتی از خانواده گلکسی نوت ۱۰ به نام گلکسی نوت ۱۰ لایت معرفی خواهد شد. حالا امروز در گزارش‌ها مشخص شده که این تلفن هوشمند اولین دستگاه سامسونگ با پشتیبانی از بلوتوث ۵.۱ خواهد بود تا قابلیت ردیابی موقعیت را برای قلم S Pen به ارمغان بیاورد.

گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی اس ۱۰ لایت چند هفته پیش تاییدیه بلوتوث ۵.۰ دریافت کرده بودند، اما حالا نوت ۱۰ لایت تاییدیه بلوتوث دیگری گرفته که بسیار جذاب‌تر از نسخه قبلی است. اگر نگاهی به جزئیات این تاییدیه داشته باشیم به نکات جالبی پی می‌بریم.

گلکسی نوت ۱۰ لایت اولین دستگاه سامسونگ خواهد بود که از بلوتوث ۵.۱ استفاده می‌کند و قلم S Pen نیز بلوتوث ۵.۱ خواهد داشت. ولی نکته این جاست که بزرگ‌ترین تغییر بلوتوث نسخه ۵.۱ نسبت به نسخه ۵.۰ اضافه شدن قابلیت ردیابی دقیق موقعیت است. به عبارت دیگر، گلکسی نوت ۱۰ لایت احتمالا اولین موبایل سامسونگ خواهد بود که می‌تواند موقعیت دقیق قلم S Pen را ردیابی کند.

گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس قلم هوشمندی دارند که قادر به شناسایی جسچرهاست، ولی اگر قلم را از دستگاه جدا کنید دیگر نمی‌توانید متوجه شوید که S Pen را کجا رها کرده‌اید. اگرچه جسچرهای این قلم قابلیت بسیار جذابی برای این گجت محسوب می‌شوند، اما قابلیت ردیابی موقعیت بُعدی بسیار جدید و ویژه به امکانات S Pen اضافه می‌کند.

البته هنوز در خبرها به طور موثق مشخص نشده که گلکسی نوت ۱۰ لایت قلمی با قابلیت‌های جدید دارد یا نه. با این حال، گفته می‌شود که این گوشی در ماه ژانویه معرفی خواهد شد، بنابراین زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است. پیش‌تر در خبرها آمده بود که قیمت این دستگاه حدود ۶۰۰ یورو خواهد بود تا این گوشی را به تلفن هوشمندی ارزان‌تر از مدل‌های فعلی نوت ۱۰ تبدیل کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)