خانهاخبار
سرفیس Duo و Neo شاید دوربین چندطیفی داشته باشند

سرفیس Duo و Neo شاید دوربین چندطیفی داشته باشند

با توجه به پتنت جدیدی که به تازگی از مایکروسافت در اداره جهانی مالکیت فکری منتشر شده، این احتمال داده می‌شود که سرفیس Duo و Neo دوربین عمق و چندطیفی داشته باشند.
۱۳۹۸/۹/۲۵

موبایل و تبلت جدید مایکروسافت حدود دو ماه و نیم پیش معرفی شدند. تلفن هوشمند این شرکت با نام Surface Duo دو نمایشگر دارد که می‌توانید به صورت پیوسته یا جداگانه از آن‌ها استفاده کنید. اگر مایکروسافت بخواهد از پتنت‌هایی که قبلا به ثبت رسانده استفاده کند، لولای ۳۶۰ درجه‌ای این دستگاه موقعیت این دو نمایشگر را شناسایی کرده و رابط کاربری دستگاه را متناسب با آن تغییر می‌دهد. برای مثال در حالت لپتاپ، صفحه بالایی محتوا نشان می‌دهد و صفحه پایین مثل کیبورد عمل می‌کند.

تبلت مایکروسافت با نام Surface Neo دستگاه دیگری با دو نمایشگر بود که در همان مراسم معرفی شد. این دو محصول قرار است در انتهای سال آینده میلادی وارد بازار شوند. از آن‌جایی که سرفیس Duo از اندروید استفاده می‌کند، مایکروسافت و گوگل همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند تا از عملکرد صحیح سیستم عامل روی این دستگاه مطمئن شوند. دستگاهی که در ماه اکتبر معرفی شد فاقد دوربین بود و صرفا حفره‌ای در قاب عقب آن قرار داشت. این شرکت مدتی بعد اعلام کرد که هر دو دستگاهش از دوربین کلاس جهانی بهره‌مند خواهند شد.

حالا هفته گذشته شاهد انتشار پتنت تازه‌ای در اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) بودیم که مایکروسافت آن را با عنوان «شناسایی اشیا با استفاده از دوربین عمق و چندطیفی» ثبت کرده است. با این فناوری، دوربین دستگاه می‌تواند ویژگی‌های دوبعدی چهره مثل چشم‌ها، بینی، و لب‌ها را شناسایی کند. ویژگی‌های سه‌بعدی مثل پیشانی و چانه هم قابل تشخیص خواهند بود. از لایه‌های پیچیده‌ای که توسط شبکه‌های عصبی برای تحلیل تصاویر استفاده می‌شود، می‌توان برای تشخیص رنگ چشم و یافتن مشخصه‌های دیگری مثل کک و مک بهره گرفت. در طرحی که همراه این پتنت منتشر شده می‌تواند کارکرد این دوربین در شناسایی اجزای مختلف چهره را ببینیم.

image

تصویرسازی چندطیفی داده‌ها و اطلاعاتی را دریافت می‌کند که چشم انسان قادر به تشخیص آن‌ها نیست. از این فناوری در ارتش برای ردیابی سوژه‌ها، جستجو به دنبال مین‌های زمینی و متوقف کردن موشک‌ها استفاده می‌شود. به‌علاوه، این فناوری برای اعتبارسنجی اسناد تاریخی، آثار هنری و پیش‌بینی وضعیت هوا به کار می‌رود.

image

گفتنی است، سرفیس Duo و سرفیس Neo مثل گلکسی فولد سامسونگ و ریزر موتورولا محصولات تاشو نیستند. سرفیس Duo شبیه ZTE Axon M است که مرزی مشخص میان نمایشگرهای آن وجود دارد. مایکروسافت می‌گوید این محصول ابزاری سودمند است که می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. منتها به خاطر داشته باشید که این دوربین چندطیفی ممکن است هرگز در محصولات جدید مایکروسافت استفاده نشود، چون این شرکت تاکنون پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده که هرگز از آن‌ها در محصولات نهایی خود استفاده نکرده است.

سرفیس Duo اولین موبایل اندرویدی مایکروسافت خواهد بود. پشتیبانی رسمی از ویندوز فون ۱۰ هفته پیش به پایان رسید. البته کسانی که هنوز از دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل استفاده می‌کنند می‌توانند به کار روی این پلتفرم ادامه دهند، اما مایکروسافت دیگر برای این سیستم عامل به‌روزرسانی منتشر نخواهد کرد. علاوه بر این، امکان پشتیبان‌گیری از این دستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)