خانهاخبار
سنسور کوچک گلکسی اس 11 پلاس در محیط‌های کم‌نور چگونه عمل می‌کند؟

سنسور کوچک گلکسی اس 11 پلاس در محیط‌های کم‌نور چگونه عمل می‌کند؟

افشاگر معروف توئیتری Ice Universe در توئیت جدیدی نشان داده که سامسونگ برای عملکرد مناسب گلکسی اس 11 پلاس در محیط‌های کم‌نور از چه راهکاری استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۸/۹/۲۴

پیش‌تر در خبرها به اطلاع شما رسانده بودیم که گلکسی اس ۱۱ پلاس از نسخه‌ای اختصاصی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد. شمار بالای پیکسل‌ها لزوما به معنای خروجی بهتر تصویر نیست و اندازه کوچک سنسورها نیز مترادف نوردهی کمتر و در نتیجه نویز بالا در محیط‌های کم‌نور خواهد بود. این موضوعات نگرانی عده‌ای از طرفداران سامسونگ را برانگیخته بود، ولی حالا افشاگر معروف مسائل سامسونگ Ice Universe در توئیتی رمزآلود به چگونگی حل این مشکل توسط سامسونگ و ارائه تصاویری عالی توسط دوربین گلکسی اس ۱۱ پلاس اشاره کرده است.

image

توئیت بالا به زبان ساده یعنی هر سلول در سنسور CCD با ۸ سلول دیگر پیوند خواهد داشت. سپس ۹ پیکسل درون یک سلول بسیار بزرگ ۲.۴ میکرومتری ترکیب می‌شود و دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی را به دست می‌آورد که قادر به دریافت مطلوب نور و کاهش نویز است. این راهکار در بسیاری از دوربین‌هایی که مگاپیکسل بالایی دارند به کار گرفته می‌شود، اما کمتر دوربینی مثل دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ پلاس دارای این مقدار سلول است.

افزون بر این ترفند نرم‌افزاری، گفته می‌شود که گلکسی اس ۱۱ پلاس از سنسوری اختصاصی با اندازه بسیار بزرگ ۱/۱.۳ اینچی استفاده می‌کنند که از نظر کیفیت با سنسور عادی ایزوسل برایت HMX خیلی متفاوت است اما اندازه یکسانی دارد.

بدیهی است سنسور اختصاصی گلکسی اس ۱۱ پلاس نسبت به سنسور عادی ایزوسل برایت HMX که از آن در می نوت ۱۰ و می میکس آلفا استفاده شده عملکرد بهتری خواهد داشت. این سنسور همچنین می‌تواند با کیفیت بسیار بالا ضبط ویدیو انجام دهد. گفته می‌شود که ماژول این دستگاه نسبت به دو مدل دیگر خانواده اس ۱۱ بزرگ‌تر خواهد بود.

خانواده گلکسی اس ۱۱ احتمالا در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ مصادف با ۲۹ بهمن در شهر سن فرانسیسکو آمریکا معرفی می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۹/۲۵
تمام دنیا سر از پا نمی‌شناسند برای دیدار گلکسی11
خبرنگاران منتظر دریافت دعوتنامه‌اند. یواش‌یواش دوربین‌‌هاشونو از جعبه درمیارن و لنز‌ها را با دسمال‌کاغذی تمیز میکنن. همزمان صدها شبکه‌ی تلویزیونی مراسم را بصورت زنده پوشش میدن. کمی آنسو تر تیم‌کوک داخل دفترش نشسته و ژلوفن به‌دست نظاره‌گر مراسمه?
آقای جیونگ‌تِسِه‌کیانگ روی صحنه حاضر میشه. حضار ایستاده و دست می‌زنند?????? آقای تِسه‌کیانگ ضمن خوشامدگویی خبر از تحولی عظیم در گوشی‌های تلفن‌همراه میده: ? اکنون سامسونگ سریِ S به بلوغ‌کامل رسیده. ما با S1 پا به عرصه گذاشتیم و امروز مفتخریم S11 را با زندگانیِ شما پیوند دادیم. S11تنها یک گوشی نیست! یک پزشک‌همراه هم هست. شما اکنون با s11 می‌توانید دریچه‌ی آئورت خود را رصد کنید. آقای تسه‌کیانگ سپس دستی به موهایش می‌کشد.. او می‌گوید میزان ترشحات چربیِ موی سر براحتی با S11 قابل اندازه‌گیری‌ست. S11 به شما خواهد گفت چه هنگام موقع استحمامِ شماست??