خانهاخبار
کمتر از 10 درصد آمریکایی‌ها موبایل هزار دلاری می‌خرند

کمتر از 10 درصد آمریکایی‌ها موبایل هزار دلاری می‌خرند

بر اساس گزارش‌های جدید، کمتر از 10 درصد از شهروندان آمریکایی حاضر به خرید تلفن‌های هوشمندی هستند که قیمت آن‌ها 1000 دلار یا بیشتر است. آیا این مسئله برای توسعه 5G نگران‌کننده خواهد بود؟
۱۳۹۸/۹/۲۴

اگر فکر می‌کنید این روزها که بازار ارز با ناپایداری روبرو شده اکثر خارجی‌ها گوشی‌های پرچمدار دارند، باید به خدمت شما برسانیم که به گزارش شرکت NPD، کمتر از ۱۰ درصد آمریکایی‌ها مبلغی بیش از ۱۰۰۰ دلار برای گوشی‌های جدید صرف می‌کنند. با این حساب به نظر نمی‌رسد که مهاجرت به سمت گوشی‌های 5G بتواند رونق چندانی حداقل در میزان فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا ایجاد کند.

5G جدیدترین نسل ارتباطات بیسیم است که سرعت دانلودی ۱۰ برابر سریع‌تر از 4G LTE را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرعت ممکن است موفق به جذب مصرف‌کنندگانی شود که معمولا مبالغ بالایی صرف خرید تلفن‌های هوشمند نمی‌کنند، اما تعداد زیادی از آمریکایی‌ها هرگز حاضر به صرف ۱۰۰۰ دلار روی گوشی‌های هوشمند نخواهند شد. بنابراین قیمت گجت‌های 5G به سرعت باید کاهش پیدا کند تا مصرف‌کنندگان نسبت به تهیه این دستگاه‌ها اقدام کنند.

این گزارش می‌گوید افرادی که در شهرهای بزرگ مثل نیویورک زندگی می‌کنند با احتمال بالاتری حاضر به صرف ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر روی گوشی‌های هوشمند خواهند بود. البته معلوم نیست که این قضیه به خاطر درآمد بالاتر این دسته از افراد رخ می‌دهد یا خیر. شرکت NPD می‌گوید از آن‌جایی که شهرهایی مثل نیویورک و لس آنجلس مراکز رسانه‌ای کشور آمریکا هستند، در این شهرها تبلیغ بیشتری برای گوشی‌های پرچمدار صورت می‌گیرد. بسیاری از آمریکایی‌ها از شنیدن قابلیت‌ها و فناوری‌های گوشی‌های پرچمدار جدید لذت می‌برند، اما اکثر نقاط این کشور از تمکن مالی کافی برای خریداری این محصولات برخوردار نیستند.

image

سامسونگ از طریق همکاری مشترک با اپراتورهای آمریکایی سعی در حل این مشکل دارد و می‌خواهد حداقل یک مدل از گوشی‌های خانواده گلکسی A را از این طریق به دست کاربران برساند. هدف این شرکت عرضه میان‌رده‌ای با دوربین و باتری مناسب است که در عین حال قیمت جذابی داشته باشد. برای مثال گلکسی A50 را در نظر بگیرید که از طریق اپراتور ورایزن در ۲۴ ماه با اقساط ۱۰ دلاری یا به قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

در سوی دیگر می‌توانیم به موتورولا وان هایپر اشاره کنیم؛ موبایلی ۶.۵ اینچی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و ۴ گیگابایت رم که به قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اگر کاربران به دنبال باتری قوی‌تری باشند می‌توانند به سراغ Moto G7 Power بروند که ۵ هزار میلی آمپر ساعت باتری دارد و از طریق اپراتور تی-موبایل به قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

اگر فقط ۱۰ درصد آمریکایی‌ها موبایل هزار دلاری خریداری می‌کنند، این یعنی ۹۰ درصد باقی مانده به سراغ گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی می‌روند. به همین دلیل است که آیفون ۱۱ از آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس فروش بیشتری داشته. این گوشی در مدل پایه ۶۴ گیگابایتی ۶۹۹ دلار قیمت دارد که نسبت به آیفون XR با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۵۰ دلار ارزان‌تر است.

جذابیت ماجرا زمانی خواهد بود که چند سال بعد از پیاده‌سازی کامل 5G به سراغ این آمار برگردیم تا ببینیم بالاخره کدام گروه از موضع خود کوتاه آمده‌اند؛ آیا مصرف‌کنندگان حاضر به صرف مبالغ بیشتر خواهند شد یا تولیدکنندگان قیمت گوشی‌ها را پایین می‌آورند؟ نظر شما چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حمیدرضا

۱۳۹۸/۹/۲۴
دلیل اول این هست که اونجا گوشی یک کالای کاملا مصرفی هست بعد از خرید نمی توانید مثل ایران به قیمت مناسبی دوباره اونوو بفروشید . دلیل دوم تعویض سریع گوشی هست بخاطر سرعت عرضه مدل های جدید گوشی تقریبا هر سال گوشی خودشونو عوض می کنن . بخاطر این گوشی با قیمت مناسب می خرن و هرسال تعویض می کنن