خانهاخبار
هواوی به‌رغم تحریم‌ها فاصله خود را با سامسونگ کمتر کرده است

هواوی به‌رغم تحریم‌ها فاصله خود را با سامسونگ کمتر کرده است

بر اساس گزارش جدید شرکت Strategy Analytics، شرکت هوآوی امسال به‌رغم تحریم‌ها توانسته فاصله خود را با سامسونگ کمتر کند و در یک قدمی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا قرار بگیرد.
۱۳۹۸/۹/۲۳

هوآوی از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا همواره با خوش‌بینی اعلام کرده بود که این مسئله تاثیر خاصی بر وضعیت این شرکت نخواهد گذاشت. این غول بزرگ چینی پیش از تحریم‌ها می‌خواست با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند دنیا تبدیل شود. این هدف شاید در چند وقت اخیرا با تاخیر مواجه شده باشد، اما جدیدترین اطلاعات شرکت تحلیلی Startegy Analytics نشان می‌دهد که سهم بازار هوآوی فاصله بسیار کمی با سامسونگ پیدا کرده است.

این اطلاعات که توسط خبرگزاری The Korean Herald به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد که هوآوی حالا از همیشه به سامسونگ نزدیک‌تر شده و فاصله خود را با این شرکت کره‌ای به ۳.۶ درصد رسانده است. فاصله میان این دو شرکت در سال گذشته ۵.۹ درصد بود.

اگرچه اطلاعات واصله از Strategy Analytics به طور ۱۰۰ درصدی قابل تایید نیست، اما این گزارش می‌گوید سامسونگ در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۲۳ میلیون دستگاه فروخته و سهم بازار ۲۱.۳ درصدی را در دست گرفته است. در آن سو، هوآوی با فروش ۲۵۱ میلیون دستگاه به سهم بازار ۱۷.۷ درصدی دست یافته در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ برابر ۱۴.۴ درصد بوده است.

این شرکت اطلاعات مربوط به سهم بازار اپل را هم منتشر کرده و آن را در رتبه سوم قرار داده است. هوآوی در سال ۲۰۱۸ از اپل جلو افتاد و امسال نیز این برتری را حفظ کرد. گفته می‌شود اپل امسال حدود ۱۹۳ میلیون آیفون فروخته و از این حیث سهمی ۱۳.۶ درصدی را در اختیار دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfan

۱۳۹۸/۹/۲۳
اگه اونا هم حسن روحانی داشتن میگفتن با تحریم نمیشه کار کرد بریم مذاکره کنیم ....
دمشون گرم