خانهاخبار
رشد 65 درصدی بازار بندهای هوشمند در سه‌ماهه سوم 2019

رشد 65 درصدی بازار بندهای هوشمند در سه‌ماهه سوم 2019

شرکت Canalys در گزارشی تازه به بررسی وضعیت فروش بندهای هوشمند در بازارهای گوناگون پرداخته و می‌گوید میانگین فروش جهانی این محصولات 65 درصد افزایش پیدا کرده است.
۱۳۹۸/۹/۲۳

شرکت IDC هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که اپل در سه‌ماهه گذشته به لطف استقبال مناسب کاربران از ایرپاد، بازار محصولات پوشیدنی را به تسخیر خود درآورده است. حالا امروز شرکت دیگری به نام Canalys در گزارشی بر وضعیت بازار بندها تمرکز کرده است. این بازار شامل دستبندهای هوشمند، ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای سلامتی است.

در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹، شیائومی با بیشترین میزان رشد از حیث فروش این دسته از محصولات موفق به فروش ۱۲.۲ میلیون دستگاه شده تا به رشد سالانه ۷۴.۴ درصدی و سهم بازار ۲۷ درصدی دست پیدا کند. رشد چشمگیر شیائومی به لطف عملکرد قدرتمند در بازار چین و گسترش پوشش در بازارهای جهانی میسر شده است. اپل با سهم بازار ۱۵ درصدی در رده دوم قرار دارد و ۶۰ درصد از فروش محصولات این شرکت در سه‌ماهه اخیر مربوط به اپل واچ سری ۵ بوده است. آن‌ها در این فصل مالی به بالاترین میزان رشد سالانه از سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷ رسیده‌اند.

هوآوی با فروش ۵.۹ میلیون دستگاه و دستیابی به رشد سالانه ۲۴۳ درصدی موفق شده ۱۳ درصد از سهم بازار را در اختیار خود بگیرد. این شرکت به لطف استقبال گسترده چینی‌ها توانسته همچنان بالاتر از فیت‌بیتی قرار بگیرد که اخیرا توسط گوگل خریداری شده است. فیت‌بیت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ تنها شرکتی بود که نسبت به سال گذشته رشد چندانی را تجربه نکرد و همچنان ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در رتبه پنجم نام سامسونگ دیده می‌شود که ۶ درصد از سهم بازار را از آن خود کرده و به لطف مچ‌بند سلامتی Galaxy Fit توانسته در کشورهای آسیایی عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

image

اگر در منطقه EMEA یا همان «اروپا، خاورمیانه و آفریقا» ریز شویم، شیائومی با گسترش دامنه فعالیت‌های خود توانسته به رشد سالانه ۱۱۰ درصد دست یابد. اپل در جایگاه دوم قرار دارد و به لطف اپل واچ جدید خود توانسته عملکرد نسبتا خوبی به خصوص در بریتانیا داشته باشد. فیت‌بیت برای اولین بار از فهرست ۵ شرکت برتر این منطقه خارج شده و این موضوع احتمالا به خاطر حضور رقبایی است که محصولات خود را با قیمت‌های بسیار کمتر روانه بازار می‌کنند.

در آمریکااپل موفق شده اپل واچ سری ۵ را ۳.۵ برابر بیشتر از اپل واچ سری ۴ در سه‌ماهه زمانی مشابه سال گذشته بفروشد. از سویی با کاهش قیمت اپل واچ سری ۳ این محصول نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته و به وضعیت کوپرتینویی‌ها کمک کرده است. فیت‌بیت علی‌رغم معرفی Versa 2 نتوانست آن طور که باید در بازار رقابت کند و بدون رشد سالانه به وضعیت خود ادامه می‌دهد. در سوی دیگر بازار، سامسونگ، گارمین و فاسیل موفق شدند رشدی دو رقمی را در بازار مچ‌بندهای پوشیدنی تجربه کنند.

در انتها در چین شیائومی با رشدی ۶۰ درصدی در رتبه اول قرار دارد و به دنبال آن نام هوآوی دیده می‌شود که رشد سالانه ۲۹۰ درصدی را تجربه کرده است. بخش عمده رشد هوآوی به لطف عرضه دستبندهای ارزان قیمت همراه با تلفن‌های هوشمند این شرکت میسر شده است. پیش‌بینی می‌شود که با عرضه محصولاتی مثل Watch GT توسط رقبا، هوآوی مجبور به عرضه قابلیت‌های جدیدتری در محصولات خود شود تا بتواند در این بازار باقی بماند. اپل هم با معرفی اپل واچ سری ۵ توانسته در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ رشد خوبی در چین داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)