خانهاخبار
گلکسی اس 11 در مناطق بیشتری با اسنپدراگون 865 به بازار می‌آید

گلکسی اس 11 در مناطق بیشتری با اسنپدراگون 865 به بازار می‌آید

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای The Elec به نظر می‌رسد که سامسونگ سال آینده می‌خواهد گلکسی اس 11 را در مناطق بیشتری با چیپست جدید کوآلکام روانه بازار کند.
۱۳۹۸/۹/۲۲

کسب و کار چیپست اگزینوس سامسونگ ممکن است به‌زودی یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود، یعنی بخش موبایل سامسونگ، را از دست بدهد. نشریه کره‌ای The Elec اخیرا در گزارشی اعلام کرده که این شرکت در پرچمداران سری گلکسی اس ۱۱ استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ را نسبت به اگزینوس ۹۹۰ در مناطق بیشتری افزایش خواهد داد.

پیش‌تر با توجه به پشتیبانی گسترده‌تر مودم‌های کوآلکام از ارتباطات 4G محلی، تراشه‌های اسنپدراگون معمولا فقط در آمریکا، چین و ژاپن استفاده می‌شد. اما سال آینده تمام دنیا به جز اروپا از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. این شرکت حتی در بازار خانگی کره نیز از تراشه کوآلکام استفاده می‌کند.

خبرگزاری The Elec درباره علت این تغییر می‌گوید مدیران سامسونگ معتقدند که تفاوت میان این دو چیپست بسیار زیاد است. البته نباید انتظار داشتیم باشیم که این مدعا به صورت رسمی از زبان مسئولان این کمپانی اعلام شود. با این حال، سامسونگ مدتی است که توقف بخشی از فعالیت‌های کسب و کار چیپست اختصاصی خود را آغاز کرده، بنابراین به نظر نمی‌رسد که آن‌ها رضایت کاملی نسبت به وضعیت این دپارتمان داشته باشند.

image

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از هسته جدید کورتکس A77 شرکت ARM استفاده می‌کند که ۱۵ تاپس توان هوش مصنوعی دارد و می‌تواند دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی را مدیریت کند. در آن سو، اگزینوس ۹۹۰ از هسته‌های A76 استفاده می‌کند، پردازنده عصبی آن ۱۰ تاپس توان دارد و قادر است با دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی کار کند.

این اعداد مربوط به رزولوشن دوربین شاید در ابتدای سال ۲۰۱۹ عجیب به نظر می‌رسیدند، اما با توجه به شایعاتی که پیرامون استفاده از دوربین اختصاصی ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۱۱ شنیده می‌شود، این آستانه در اگزینوس ۹۹۰ در همان ابتدای راه به حداکثر توان خود خواهد رسید. در خصوص واحد پردازش عصبی نیز شرایط دنیای فناوری به‌گونه‌ای است که هر روز شاهد پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه هستیم.

سامسونگ اخیرا اعلام کرده بود که در برخی از گوشی‌های ارزان‌تر خود از چیپست‌های 5G مدیاتک استفاده خواهد کرد، در نتیجه شرایط بیش از پیش برای بخش اگزینوس این کمپانی سخت خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arya

۱۳۹۸/۹/۲۲
چه خبر خوبی