خانهاخبار
سرمایه‌گذاری چند میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای تولید باتری‌های بهتر

سرمایه‌گذاری چند میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای تولید باتری‌های بهتر

کمیسیون اروپا به دنبال تولید باتری‌هایی با طول عمر بالاتر و عملکرد بهتر از نمونه‌های موجود است. این کمیسیون مبلغی قابل توجه را برای حمایت از این پروژه در نظر گرفته است.
۱۳۹۸/۹/۲۲

کمیسیون اروپا به دنبال حمایت از تحقیق برای تولید نسل جدید باتری‌هایی است که طول عمر و عملکردی بهتری داشته باشند. این کمیسیون ۳.۲ میلیارد یورو کمک مالی از هفت کشور عضو اتحاد اروپا گردآوری کرده تا آن را صرف تحقیق و نوآوری در زمینه فناوری‌های باتری کند.

قرار است پروژه‌هایی در بلژیک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و سوئد صورت بگیرد تا بالاخره به فناوری جدیدی در زمینه باتری‌ها برسیم. بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌شود که این پروژه‌ها در سال ۲۰۳۱ تکمیل شود. گفتنی است، علاوه بر مبلغ ۳.۲ میلیارد یادشده، حدود ۵ میلیارد یورو قرار است از نهادهای خصوصی در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی این پروژه، اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون این پروژه اعلام کرده که تولید باتری چقدر برای اروپا اهمیت دارد. او می‌گوید:

تولید باتری در اروپا به خاطر پتانسیل‌هایی که در رابطه با موضوع حمل‌ونقل و انرژی‌های پاک، ایجاد شغل، پایایی و رقابت وجود دارد نوعی علاقه‌مندی استراتژیک برای اقتصاد و جامعه ماست. این کمک مالی اطمینان می‌یابد که این پروژه مهم بتواند بی‌توجه به رقابت‌های مخرب و ناروا به پیشرفت خود ادامه دهد.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، این پروژه شامل تحقیق و توسعه جاه‌طلبانه و ریسکی در مورد تمام بخش‌های تولید باتری از جمله استخراج و پردازش مواد خام، تولید مواد شیمیایی پیشرفته، طراحی سلول‌ها و ماژول‌های باتری، و بازیافت و استفاده مجدد از باتری‌هاست.

با توجه به ازدیاد قابل توجه شمار تلفن‌های هوشمند و گرایش فزاینده به سوی خودروهای برقی، میزان تقاضا برای باتری‌ها به بالاترین سطح در طول تاریخ رسیده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۹/۲۳
۲۰۳۱?
تا اون سال شهرداری دوبار قبرستان‌ها رو خاکبرداری و کاج کاشته?