خانهاخبار
دولت چین استفاده از فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کرد

دولت چین استفاده از فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کرد

دولت پکن در فرمانی خطاب به سازمان‌ها و نهادهای دولتی اعلام کرد که باید تمام کامپیوترهای خارجی را از چرخه کاربری خود خارج و آن‌ها را با نمونه‌های بومی جایگزین کنند.
۱۳۹۸/۹/۱۹

با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و رابطه شکرآب میان چین و ایالات متحده، قابل پیش‌بینی بود که اقدامی متقابل از سوی چینی‌ها صورت بگیرد. اکنون خبرگزاری فایننشال تایمز می‌گوید پکن به تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی دستور داده تا استفاده از کامپیوترهای خارجی (یا به عبارتی غربی) را متوقف کنند. بر اساس این گزارش، چین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی را با نمونه‌های بومی جایگزین کند.

این نخستین باری نیست که چین به طور عمومی فناوری‌های آمریکایی را به عنوان عنصر نامطلوب دولت خود معرفی می‌کند. با این حال ظاهرا این بار به خاطر شرایط ژئوپولتیک حاضر اضطرار بیشتری در این اقدام به چشم می‌خورد. گفتنی است که کشورهای دیگری مثل روسیه هم به دنبال جایگزین کردن فناوری‌های غربی با نمونه‌های بومی هستند.

اکنون شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، دل، اچ‌پی و اپل با مشکل مواجه خواهند شد. البته بسیاری از محصولات این شرکت با کنار هم قرار گرفتن قطعاتی از دورتادور دنیا ساخته می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را تماما آمریکایی قلمداد کرد. اما باید منتظر ماند و دید که چه شرایطی برای آینده این غول‌های بزرگ تکنولوژی رقم خواهد خورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)