خانهاخبار
ابزارهای کیلیدی برای بروزرسانی فعالیت‌های مسکنی

ابزارهای کیلیدی برای بروزرسانی فعالیت‌های مسکنی

یکی از مشکلات مطرح در بازار مسکن، کندی انتقال اطلاعات به کاربران و سیاست‌گذاران این بخش است. اطلاعاتی که به‌روز بودن آنها می‌تواند ارزش افزوده‌های بسیاری برای این بخش به ارمغان بی‌آورد و تصمیم‌گیران متولی این حوزه تاثیرگذار در معیشت مردم و اقتصاد کلان را برای اعمال سیاست‌های مشوق و بازدارنده کمک کند.
۱۳۹۸/۹/۱۷

یکی از مشکلات مطرح در بازار مسکن، کندی انتقال اطلاعات به کاربران و سیاست‌گذاران این بخش است. اطلاعاتی که به‌روز بودن آنها می‌تواند ارزش افزوده‌های بسیاری برای این بخش به ارمغان بی‌آورد و تصمیم‌گیران متولی این حوزه تاثیرگذار در معیشت مردم و اقتصاد کلان را برای اعمال سیاست‌های مشوق و بازدارنده کمک کند. به زبان ساده آگاهی از افزایش تقاضای موثر برای خرید آپارتمان در ولنجک که به بالارفتن قیمت ملک در این منطقه منجر می‌شود، می‌تواند سیاست‌گذاران را برای اعمال تصمیم‌های محرک همچون ارائه بیشتر مجوز ساخت، و مشوق‌های دیگر همچون تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی یاری رساند.

 از این رو نیاز است تا با بهره‌گیری از فن آوری‌های روز، سرعت انتقال اطلاعات در بازارمسکن را بالابرد و جلوی افزایش بی رویه قیمت را گرفت. این امر را وزارت راه و شهرسازی چندی پیش با راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار املاک ایجاد کرد و مشاورین املاک را موظف کرد تا معاملات خود را با کدرهگیری در این سامانه واردکنند. اما بازهم نمی‌توان با استناد به این اطلاعات برای بازار تصمیم‌گیری کرد و بروزنشدن این سامانه جلوی ایجاد ابزارهای مختلف را گرفت.

از این رو نیاز به ورود استارت‌آپها به این حوزه حس شد و به همین واسطه مجموعه‌ای دانش‌بنیان با عنوان کیلید وارد این بخش شده و این مهم را برعهده گرفت. کیلید سامانه‌ای است که با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی فعالیت می‌کند و از این تکنولوژی برای استخراج اطلاعات کاربردی از بسترهای مختلف اطلاعاتی همچون سامانه سابا، پالس پست‌های شهری و ... استفاده می‌کند که آنها را پس از پردازش، طبقه‌بندی کرده و با توجه به نیاز کاربر از طریق ابزارهای مختلف ارائه می‌دهد.

ابزارهایی که تاثیرات شگرفی در بازار مسکن ایجاد و می‌توان گفت این بخش را بروزرسانی کرد. کیلید در مرحله اول تسریع و تسهیل در جستجوی ملکی را فراهم کرده و مشاورین املاک را برای ارائه بهترفایل‌های خود یاری رسانده و در سوی مقابل با ابزارهای مختلف، متقاضیان را برای پیداکردن خانه مورد نظرشان کمک می‌کند. بدین طریق که کاربران می‌توانند به طرق مختلف، مشخصات خانه دلخواه خود را در این سامانه واردکرده و تعداد زیادی فایل که مشاورین املاک و مالکان در کیلید بارگذاری کرده‌اند را مشاهده کنند.

ابزارهای جستجوی کیلید بسیارمتنوع است و در کنار ارائه فیلترهای مورد نظر همچون قیمت، متراژ، منطقه و سایر مولفه‌های مرسوم، ابزارهایی همچون جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده دلخواه و جستجو از روی دوربین گوشی همراه (AR) را راه اندازی کرده است. این ابزارها این امکان را فراهم کرده تا از طریق دوربین گوشی همراه بتوانید فایل‌هایی که درکیلید بارگذاری شده است را مشاهده کنید. به عنوان مثال متقاضی خرید آپارتمان در قیطریه با قدم زدن در این محله و گرفتن دوربین گوشی روی خانه دلخواه خود مشخصات کاربردی آن واحد را می‌بیند. گفتنی است این امر در صورتی روی می‌دهد که مالک، خانه خود را در کیلید بارگذاری کرده باشد و اجازه استفاده از این سیستم را بدهد.

image

اما کیلید هدفی بزرگتر از ایجاد بستری برای انجام معاملات ملکی دارد و آن‌ هم کمک به کل بازار مسکن است. بدین طریق، کیلید بخشی با عنوان اطلاعات بازار مسکن را راه‌اندازی کرده و در این بخش تمام رویدادهای مسکنی که در حال رخ دادن است را به تفکیک مناطق مختلف و بازه زمانی دلخواه کاربر در قالب نمودار ارائه می‌دهد. این بخش علاوه بر اینکه همچون سایر ابزارهای کیلید، آگاهی متقاضیان را برای انتخاب بهتر و تصمیم درست کمک می‌کند، ارزش بسیاری برای تصمیم‌گیران بخش مسکن دارد تا بتوانند برای هر منطقه سیاست‌گذاری جزئی داشته باشند.

اما یکی از جذاب­ترین ابزارهای «کیلید» که اولین وتنها دارنده این تکنولوژی در ایران است، ارائه مشخصات ملک با ارائه کدپستی است. به طوری­که با اعمال راحت­ترین روش ممکن که واردکردن کدپستی 10رقمی در صفحه اول کیلید است، از آخرین وضعیت معامله ملک خود و قیمت آن و قیمت فعلی مسکن خود باخبر می­شوید. تخمین قیمت کیلید، تمام مولفه‌هایی که نیروی‌انسانی برای برآورد قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را توسط هوش‌مصنوعی محاسبه و بنا به درخواست کاربر ارائه می‌دهد.

اما یکی دیگر از ارزش­افزوده‌هایی که کیلید برای بازار مسکن ایجادکرد، اطلاعات محلات و انتشار آن در مجله خبری خود با عنوان (KiliDmag) است. این بخش از کیلید به شما علاوه بر مطالب کاربردی در بازارمسکن، وضعیت اجتماعی، مسیرهای رفت و آمد با خودروی عمومی و شخصی در محلات مختلف را در کنار مباحث تخصصی‌تر همچون معماری و شهرسازی، اقتصادمسکن، فن‌آوری در این بازار، مباحث حقوقی ملکی و ... ارائه داده و دیدی از وضعیت فعلی و آینده بازارمسکن نشان می­دهد.

بدین طریق می‌توان قبل از اقدام برای اجاره آپارتمان درحکمت تمام شاخصه‌های مهم زندگی در این محله را بررسی کرده و با ابزارهای دیگر کیلید از قیمت آن ملک باخبر شد و پس از آن، با مالک وارد مذاکره شد. در نتیجه می‌توان کیلید را سامانه‌ای برای رفع تمام نیازهای مسکنی دانست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)