خانهاخبار
شایعات تازه‌ای درباره تراشه‌های Kirin 1020 و Kirin 820 هوآوی اعلام شد

شایعات تازه‌ای درباره تراشه‌های Kirin 1020 و Kirin 820 هوآوی اعلام شد

به‌تازگی افشاگری توئیتری در مطلبی از Kirin 1020 و Kirin 820 به عنوان چیپست‌های بعدی هوآوی نام برده و اطلاعات تازه‌ای را درباره این دو تراشه به اشتراک گذاشته است.
۱۳۹۸/۹/۱۷

شرکت کوآلکام چند روز پیش از چیپست پرچمدار بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ رونمایی کرد. البته تا سال جدید میلادی انتظار نداریم که از این چیپست در تلفن هوشمند جدیدی استفاده شود. با این حال، تمام شرکت‌ها به سراغ محصول جدید کوآلکام نخواهند رفت و بازیگران بزرگی مثل هوآوی به دنبال تولید نسل بعدی تراشه‌های خود هستند.

حالا به‌تازگی اطلاعاتی در شبکه اجتماعی توئیتر افشا شده که به چیپست پرچمدار بعدی هوآوی با نام Kirin 1020 اشاره می‌کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که این غول بزرگ چینی پردازنده دیگری به نام Kirin 820 در دست تولید دارد که می‌خواهد آن را جایگزین چیپست میان‌رده Kirin 810 کند.

این افشاگر توئیتری اطلاعات زیادی درباره مشخصات چیپست‌های مذکور ارائه نکرده، ولی می‌توانیم حدس بزنیم که این تراشه‌ها مودم 5G یکپارچه داشته باشند. افشاگر خبر امروز می‌گوید Kirin 1020 با فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود و از معماری هسته‌های کورتکس A77 شرکت ARM استفاده می‌کند. با این حساب، توان این پردازنده ۵۰ درصد بیشتر از Kirin 990 خواهد بود، اما برخلاف Kirin 990 خبری از نسخه 4G برای این چیپست نیست.

image

افشاگر چیپست‌های هوآوی می‌گوید این شرکت برای اولین بار از Kirin 1020 در سری میت ۴۰ استفاده خواهد کرد و سری پی ۴۰ به همان چیپست Kirin 990 5G اکتفا می‌کند. در خصوص Kirin 820 نیز گفته می‌شود که مودم یکپارچه 5G در آن قرار داده می‌شود و ممکن است برای اولین بار Nova 7 یا Honor 10X میزبان این چیپست باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)