خانهاخبار
کوآلکام جزئیات بیشتری درباره توانمندی‌های اسنپدراگون 865 منتشر کرد

کوآلکام جزئیات بیشتری درباره توانمندی‌های اسنپدراگون 865 منتشر کرد

جدیدترین تراشه پرچمدار کوآلکام با نام اسنپدراگون 865 دیروز رسما معرفی شد. حالا این شرکت جزئیات بیشتری را درباره پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جدید این چیپست با کاربران به اشتراک گذاشته است.
۱۳۹۸/۹/۱۵

کوآلکام دیروز از دو چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ پرده‌برداری کرد، اما اطلاعات زیادی از این دو پردازنده منتشر نشد. حالا امروز جزئیات بیشتری درباره اسنپدراگون ۸۶۵ به اشتراک گذاشته شده تا با توانایی‌های پردازنده اصلی پرچمداران سال آینده بهتر آشنا شویم.

اسنپدراگون ۸۶۵ در بخش عملکرد CPU حدود ۲۵ درصد سریع‌تر (یا در واقع ۲۵ درصد بهینه‌تر) شده و به لحاظ گرافیکی ۲۰ درصد بهتر از اسنپدراگون ۸۵۵ عمل می‌کند (البته کارآمدی GPU در این پردازنده در واقع ۳۵ درصد بهتر شده است).

بخش عمده‌ای از این بهینه‌سازی به قدرت هسته‌های کورتکس A77 شرکت ARM بر می‌گردد. پیکربندی CPU همچنان تا حد زیادی با اسنپدراگون ۸۵۵ مشابه است و سرعت کلاک نیز عملا تغییری نکرده؛ یعنی هنوز یک هسته اصلی (تحت عنوان Kryo 585) با حداکثر سرعت کلاک ۲.۸۴ گیگاهرتز، سه هسته عملکردی (تحت عنوان Kryo 585) با حداکثر سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته بازدهی (تحت عنوان Kryo 385 و مبتنی بر کورتکس A55) با حداکثر سرعت ۱.۸ گیگاهرتز وجود دارد.

image

پردازنده گرافیکی جدید این چیپست با نام Adreno 650 از نمایشگرهای +QHD 144Hz یا UHD 60Hz پشتیبانی می‌کند. پردازنده تصویری Spectra 480 با دوربین‌های حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی (یا ۶۴ مگاپیکسلی با لگِ شاتر صفر) یا دوربین‌های دوگانه ۲۵ مگاپیکسلی، فیلمبرداری 4K HDR 60fps همراه با عکاسی پیاپی ۶۴ مگاپیکسلی یا 4K 120fps یا 8K 30fps سازگار است و می‌تواند به صورت نامحدود با کیفیت 720p در نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

مودم X55 که همراه با این چیپست می‌آید (اگرچه بخشی از SoC یا «سیستم روی یک تراشه» اسنپدراگون ۸۶۵ نیست اما) از فناوری‌های 4G و 5G پشتیبانی می‌کند و به لحاظ تئوری حداکثر سرعتی معادل ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت 5G و ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت 4G را مهیا می‌سازد. این مودم با هر دو حالت مستقل و غیرمستقل شبکه‌های 5G سازگار است و می‌تواند با شبکه‌های sub-6 و mmWave کار کند.

اسنپدراگون ۸۶۵ مجوز Wi-Fi 6 دارد و علاوه بر بلوتوث ۵.۱، از کدک‌های صوتی aptX TWS, aptX Adaptive و aptX Voice پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شتاب‌دهنده تنسور و هگزاگون ۶۹۸ پنجمین نسل از موتور هوش مصنوعی را برای این چیپست به ارمغان می‌آورند که توان این پردازنده را نسبت به نسل قبل دو برابر می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)