خانهاخبار
کوآلکام می‌گوید اولویت اول آن‌ها تولید آیفون 5G اپل است

کوآلکام می‌گوید اولویت اول آن‌ها تولید آیفون 5G اپل است

مدیر کوآلکام در کنفرانس سالانه این شرکت اعلام کرد که اولویت اول آن‌ها در همکاری با اپل، تولید نخستین تلفن هوشمند سری آیفون در سریع‌ترین زمان ممکن است.
۱۳۹۸/۹/۱۵

کوآلکام و اپل چند ماه پیش بالاخره پس از درگیری‌های درازمدت با یکدیگر توافق کردند تا تامین مودم 5G برای آیفون از طریق این شرکت بزرگ تراشه‌ساز انجام شود. اکنون مدیر کوآلکام، کریستیانو امون، در کنفرانس اسنپدراگون تِک سامیت ضمن تاکید بر رابطه این شرکت با اپل، آن‌ها را اولویت اول کوآلکام می‌داند.

آقای امون می‌گوید کوآلکام در حال کار با اپل است تا موبایل آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن آماده شود. هرچند او اطلاعات دقیقی پیرامون این همکاری ارائه نکرده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۰ اپل با کمک مودم‌های کوآلکام از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد. امون می‌گوید: «اولویت شماره یک در همکاری با اپل این است که چگونه در سریع‌تر زمان ممکن موبایل آن‌ها را آماده کنیم.»

اگرچه هنوز حدود یک سال تا عرضه آیفون‌های ۲۰۲۰ باقی مانده، اما ظاهرا فرآیند تولید از نظر اپل بسیار عقب است. امون نیز به صورت ضمنی این موضوع را پذیرفته و اضافه می‌کند که به نظرش این دو شرکت باید زودتر از قبل وارد همکاری با یکدیگر می‌شدند.

امون با اشاره به این که هر دو شرکت با حداکثر توان و سرعت در حال کار هستند، می‌گوید:

ما توافقی چندساله با اپل داریم. این توافق نه توافقی یک یا دو ساله، بلکه توافقی چند ساله پیرامون مودم اسنپدراگون است. فعلا انتظار خاصی در نظر نداریم چون خیلی دیر وارد همکاری در این زمینه شدیم.

ما احتمالا دیرتر از زمانی که هر دو شرکت انتظارش را داشتند وارد همکاری شدیم، و فکر می‌کنم از آن زمان تاکنون در تلاش هستیم تا بیشترین خروجی ممکن را به دست آوریم و نهایت استفاده را از اقدامات قبلی ببریم تا در موعد مقرر موبایل مجهز به 5G را آماده کنیم.

امون در خصوص میزان پیشرفت کار می‌کند کوآلکام تاکنون از وضعیت فرآیندها راضی بوده است. وی این چنین اضافه می‌کند: «از پیشرفت‌هایی که به دست می‌آوریم خوشحالیم، و انتظار دارم که آن‌ها دستگاهی فوق‌العاده تولید کنند.»

پیش‌بینی می‌شود که اپل سرانجام در آیفون‌های سال ۲۰۲۰ یک یا چند مدل 5G معرفی کند. این شرکت در پیش‌بینی سالانه میزان فروش محصولات خود، به‌لطف نسل پنجم ارتباطات، افزایشی قابل توجه را برای دستگاه‌های سال بعد در نظر گرفته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)