خانهاخبار
آزادی عمل بیشتر با خرید نقد و اقساط فلاش پرتابل از نورنگار

آزادی عمل بیشتر با خرید نقد و اقساط فلاش پرتابل از نورنگار

در سال های اخیر عکاسی در فضای باز یکی از ژانرهای پر طرفدار عکاسی بدل شده ، به همین دلیل نورپردازی فضای باز یکی از دغدغه های عکاسان شده است. در گذشته نورپردازی فضای باز با توجه به اینکه فقط در تاریکی شب به آن احساس نیاز می شد اغلب نادیده گرفته می شد اما امروزه با توجه به تاثیر نورپردازی؛ حتی در روشنایی ، اهمیت آن بیش از پیش احساس می شود. برای رسیدن به بهترین نورپردازی در فضای باز مسلما به فلاش پرتابل نیاز پیدا خواهیم کرد.
۱۳۹۸/۹/۱۹

در سال های اخیر عکاسی در فضای باز یکی از ژانرهای پر طرفدار عکاسی بدل شده ، به همین دلیل نورپردازی فضای باز یکی از دغدغه های عکاسان شده است. در گذشته نورپردازی فضای باز با توجه به اینکه فقط در تاریکی شب به آن احساس نیاز می شد اغلب نادیده گرفته می شد اما امروزه با توجه به تاثیر نورپردازی؛ حتی در روشنایی ، اهمیت آن بیش از پیش احساس می شود. برای رسیدن به بهترین نورپردازی در فضای باز مسلما به فلاش پرتابل نیاز پیدا خواهیم کرد. با توجه به اینکه در نورنگار می توانید تمام فلاش های پرتابل موجود در بازار به همراه مشخصاتشان را بیابید با این وجود شاید انتخاب بهترین فلاش پرتابل کمی سخت باشد.

image

اگر  هنگام عکاسی از یک نورپردازی صحیح و اصولی برای انجام این کار استفاده کنید،تاثیر آن را در جذابیت و زیبایی عکس مورد نظرتان خواهید دید. استفاده از فلاش های پرتابل که با باتری کار می کنند باعث می شود شما بتوانید در هر مکانی نورپردازی کنید و دیگر درگیر سیم و برق نباشید، درست است که استفاده از فلاش های پرتابل حتی در استودیو هم به شما آزادی عمل بیشتری می دهد اما در فضایی که به برق دسترسی راحت تری دارید با فلاش هایی که به برق وصل می شوند نیز کارتان راه خواهد افتاد، با توجه به این که این فلاش ها قیمت پایین تری دارند. اما اگر قصد شروع عکاسی در فضای باز را دارید و به پرتره‌های خارجی از فضای آتلیه علاقمندید باید خرید فلاش پرتابل را در دستور کار خود قرار دهید. درست است که قیمت فلاش پرتابل کمی گران است اما در ازای امکاناتی که برایتان ایجاد می‌کند شاید قابل قبول باشد.

رنج قیمت فلاش پرتابل گسترده‌ است و با توجه به اینکه از اسپیدلایت ها استفاده می‌کنید یا می‌خواهید به خرید فلاش پرتابل استودیویی اقدام کنید هزینه متفاوتی باید برای آن در نظر بگیرید.

image

و اما کدام فلاش پرتابل برای شما مناسب است؟

هنگام خرید فلاش ممکن است درگیر عدد و ارقام بسیاری شویم که در مشخصات آن ها ثبت شده است، مطمئنا همه این مشخصات در با کیفیت بودن فلاش و قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود اما دو ویژگی مهم در فلاش ها است که باید معیار اصلی ما در انتخاب باشد و تاثیر زیادی در کاربرد آن ها خواهد داشت، شاید از توان ( Power ) و مدت زمان بازیابی بتوان به‌عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای اولیه در هنگام انتخاب و خرید فلاش استودیویی اشاره کرد.

توان فلاش مهمترین فاکتوری است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. شاخص GN برابر است با شاخص دیافراگم ضربدر فاصله سوژه تا فلاش استودیویی، طبیعتا هر چه شاخص GN بیشتر باشد، نور تولید شده نیز بیشتر می‌گردد.

دومین ویژگی با اهمیت در هنگام خرید فلاش ، توجه به شاخص زمانی بازیابی فلاش است. در یک فلاش ارزان طبیعتا این اعداد مدت زمان بیشتری دارند و در انواع فلاش استودیویی حرفه ای این زمان کمتر است. مدت زمان بازیابی یعنی فاصله‌ای که یک فلاش بین دو بار نوردهی متداوم نیاز دارد تا بتواند مجددا اقدام به نوردهی نماید.

معمولا مدت زمان بازیابی فلاش را بر مبنای ثانیه اعلام می‌کنند؛ اگر توجه کرده باشید در جدول مشخصات فنی فلاش استودیویی حرفه ای و البته در تمامی گونه‌ها، این شاخص را با دو عدد نمایش می‌دهند ( به طور مثال ۰٫۱ ثانیه تا ۶ ثانیه ). عدد کمتر بیانگر حداقل مدت زمانی است که فلاش نیاز دارد تا در صورتی که شما از کمترین توان خروجی آن استفاده کنید، بازیابی گردد. عدد بزرگتر نیز نشان دهنده‌ی مدت زمانی است که فلاش نیاز دارد تا در صورتی که از حداکثر توان آن استفاده کردید، آماده‌ی نوردهی مجدد گردد.

یکی از مشخصه هایی که فلاش ها معمولا با توجه به آن دسته بندی می شوند به طوری که در نام اصلی آن ها درج می شود ، خروجی فلاش است. خروجی فلاش استودیویی با واحد وات بر ثانیه یا ژول ( که اساسا یکسان هستند ) اندازه‌گیری می‌شود.

در مورد قدرت خروجی فلاش معمولا بر اساس فضایی که در آن قصد عکاسی دارید و تعداد فلاشی که قرار است تهیه کنید نتیجه گیری می کنیم. اما معقول ترین و پراستفاده ترین فلاش ها معمولا دارای قدرت بین 400 تا 600 ژول هستند.

image

مورد بعدی که می توانید به آن توجه کنید به طور حتم برند است؛ بعد از آن که با توجه به نیازهای خود دریافتید چه فلاشی برای شما مناسب تر است می توانید آن را در بین بندهای مختلفی همچون گودکس ، نایس فتو ، پروفتو و ... بیابید. خرید فلاش دارای برند معتبر مانند برندهایی که اینجا نام بردیم می تواند، شما را از بابت کیفیت ساخت فلاش خاطر جمع تر کند.

در نهایت شما با مشاوره گرفتن از کارشناسان مطلع و خرید از فروشگاه های معتبری مانند نورنگار می توانید خرید بهتر و مطابق با نیاز واقعیتان داشته باشید. پس اگر به یک فلاش پرتابل برای گرفتن عکس های حرفه ای تر نیاز دارید همین الان به سایت نورنگار مراجعه کنید و مدل ها را به همراه مشخصات و قیمت مشاهده کنید، همچنین می توانید به صورت آنلاین و یا تلفنی از مشاوران ما نیز کمک بگیرید. همچنین فراموش نکنید برای تکمیل تجهیزات عکاسی خود امکان خرید اقساطی نیز در نورنگار فراهم شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)