خانهاخبار
مینگ-چی کو: آیپد و مکبوک مجهز به پنل مینی LED اواخر 2020 عرضه می‌شوند

مینگ-چی کو: آیپد و مکبوک مجهز به پنل مینی LED اواخر 2020 عرضه می‌شوند

تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، اخیرا در یادداشتی اعلام کرده که اپل می‌خواهد آیپد و مکبوک پرو جدیدی با برخورداری از پنل مینی LED در اواخر سال 2020 روانه بازار کند.
۱۳۹۸/۹/۱۳

از ماه‌ها قبل گفته می‌شد که اپل در حال کار روی یک آیپد و مک‌بوک جدید با برخورداری از نمایشگر دارای مینی LED است. حالا یادداشت جدید تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو حاکی از آن است که باید در انتهای سال ۲۰۲۰ منتظر معرفی این دو محصول باشیم.

مینگ-چی کو که قبلا خودش گفته بود اپل مشغول کار روی لپتاپ‌ها و تبلت‌های جدیدی با نمایشگرهای تازه است، اکنون از انتهای سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ به عنوان زمان احتمالی عرضه این محصولات خبر می‌دهد. کو در این یادداشت می‌گوید اپل آیپد پرو جدید و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی خود را با برخورداری از صفحه نمایش‌های مینی LED در انتهای سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش کو، نسخه جدید آیپد پرو زودتر، یعنی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، عرضه می‌شود و پردازنده‌ای به‌روزشده موسوم به A14X خواهد داشت. مک‌بوک پرو اما چند ماه دیرتر در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود تا زمان‌بندی نزدیک‌تری به تاریخ عرضه مک‌بوک ۱۶ اینچی داشته باشد. افزون بر این، مینگ-چی کو انتظار دارد که اپل در طول دو تا سه سال آینده محصولاتی بیشتری با نمایشگر مینی LED معرفی کند.

این تحلیل‌گر معروف می‌گوید اپل تمایل زیادی نسبت به استفاده از پنل‌های مینی LED دارد و آن‌ها را برای استفاده در دستگاه‌های بزرگ به پنل‌های OLED ترجیح می‌دهد، چون این پنل‌ها قابلیت‌های بیشتر و معایب کمتری دارند. برای مثال می‌توان به طیف رنگی بیشتر، کنتراست بالا، دامنه پویا و عدم سوختگی پیکسل‌ها اشاره کرد. نمونه آخر از جمله مشکلات خاص این پنل‌هاست که در مواجهه با عناصر ایستا مثل داک و نوار منوی macOS در مک‌بوک‌های اپل نمود بیشتری پیدا می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۹/۱۳
تنها برتری مینی ال ای دی ارزانتر بودنش نسبت به او الد و کیفیتی نزدیک به آن ولی در نهایت به گفته خود فنی های سامسونگ و الجی حداقل تا ۵ سال آینده همچنان پنل اوالد حرف اول را میزند