خانهمقاله‌ها
آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت به تفکیک بانک‌های مختلف

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت به تفکیک بانک‌های مختلف

با توجه به این که از اول زمستان امسال، استفاده از رمز دوم پویا به جای رمز دوم ایستا برای تراکنش‌های بانکی الزامی می‌شود، در این مطلب قصد داریم به تفکیک بانک‌ها به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود را دریافت کنید.
۱۳۹۸/۹/۱۲

همان طور که احتمالا در اطلاعیه‌های بانکی مشاهده کرده‌اید، از اول دی ماه به منظور انجام خریدهای اینترنتی رمز دوم ایستا باید کنار گذاشته شده و به جای آن از رمز دوم پویا یا یک‌بار مصرف استفاده شود. اجرای این قانون از سال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار داشت اما از آن جایی که زیرساخت‌های بانکی برای اجرای این طرح در دسترس نبود، این روش تا اول دی ماه به تعویق افتاد.

رمز دوم پویا یا یک‌بار مصرف رمزی است که برای هر تراکنش بانکی به صورت منحصربه‌فرد تولید می‌شود. با این حساب، حتی اگر سارقان به اطلاعات بانکی شما دسترسی پیدا کنند، نمی‌توانند با آن تراکنش انجام دهند، چون برای انجام هر تراکنش باید رمز پویا بسازند. طول عمر رمزهای یک‌بار مصرف ۶۰ ثانیه است و به دلایل امنیتی پس از گذشت ۶۰ ثانیه اعتبار آن‌ها باطل می‌شود.

رمز دوم پویا برای مقابله با فیشینگ تعریف شده و استفاده از آن با تاکید بانک مرکزی فاقد هرگونه هزینه برای مردم است. رمز OTP یا One Time Password پیش از این توسط برخی بانک‌ها از طریق دستگاه‌های خاصی تولید می‌شد، اما با گسترش تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های موبایلی امکان استفاده از آن‌ها راحت‌تر شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش دریافت رمز دوم پویا را به تفکیک هر بانک به شما آموزش دهیم.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی ایران

image

بانک ملی ایران به منظور سهولت مشتریان در دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف اقدام به تولید اپلیکیشنی به نام اپلیکیشن ۶۰ کرده که نصب آن برای همه مشتریان بانک ملی که قصد خریدهای اینترنتی و یا غیرحضوری را دارند، الزامی است. برای دانلود اپلیکیشن مربوطه به وب‌سایت بانک ملی مراجعه کنید. این اپلیکیشن از طریق سامانه بام، دستگاه های خودپرداز و کیوسک یا Cashless فعال‌سازی می‌شود.

افزون بر این، مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند می‌توانند با استفاده از کدهای دستور رمز دوم یک‌بار مصرف دریافت کنند. برای استفاده از این سیستم با کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و با دریافت کد فعال‌سازی ثبت‌نام خود را دنبال کنند. سپس به خودپرداز بانک رفته و با انتخاب منوی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از بخش عملیات رمز مشخصات خود را درج نمایند.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

image

بانک ملت برای استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف سامانه‌ای تحت عنوان «رمزنگار ملت» را فراهم کرده است. این سامانه با محوریت استفاده از اپلیکیشن و سرویس پیامک طراحی و پیاده‌سازی شده است. برای فعال‌سازی و استفاده از نسخه اپلیکیشن سامانه رمزنگار ملت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دریافت نرم‌افزار از سایت بانک (لینک دانلود اندروید و لینک دانلود iOS)
  2. مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه بانکی غیرنقد بانک؛ استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا؛ فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت – اپلیکیشن؛ ارسال کد فعال‌سازی
  3. ورود کد فعال‌سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن
  4. افزودن کارت/کارت‌های بانک ملت به سامانه رمزنگار ملت
  5. دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از سامانه رمزنگار ملت

برای استفاده از نسخه پیامکی سامانه رمزنگار ملت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک؛ استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا؛ فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت - نسخه پیامکی
  2. نمایش شماره همراه و تایید در صورت صحت شماره نمایش داده شده
  3. ارسال پیامک فعال‌سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت
  4. ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال‌شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا
  5. ارسال پیامک رمز ۷ رقمی یک‌بار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

image

بانک صادرات ایران در راستای ارتقای امنیت خدمت‌رسانی مبتنی بر کارت‌های الکترونیکی (پیشگیری از عواقب سرقت رمزهای کارت)، امکان صدور رمز اول و دوم کارت به صورت یک‌بار مصرف (پویا) را از طریق نرم‌افزار موبایلی «ریما» به عنوان نرم‌افزار تولید رمز یکبار مصرف اول / دوم کارت تدوین و آن را به‌واسطه سایت این بانک و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس قرار داده است. مشتریان برای دریافت رمزهای دوم باید به خودپرداز بانک مراجعه کرده و نسبت به فعال‌سازی رمز یاد شده اقدام کنند. برای دریافت نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن این بانک به وب‌سایت بانک صادرات مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

image

بانک سامان برای سهولت مشتریان خود در استفاده از رمزهای دوم یک‌بار مصرف اپلیکیشن رمزینه را طراحی و تولید کرده است. این اپلیکیشن در هر ۳۰ ثانیه یک رمز دوم پویا تولید می‌کند. برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک سامان مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه
  2.  ورود به نت‌بانک سامان 
  3. انتخاب منوی «مدیریت کارت» در نت‌بانک
  4. انتخاب «فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت» در نت‌بانک
  5. انتخاب کارت مورد نظر
  6. انتخاب کلید «فعال‌سازی برنامک» (در این قسمت نت‌بانک یک کد QR نمایش می‌‌شود)
  7. انتخاب اپلیکیشن رمزینه و  یک رمز 6 رقمی هنگام ورود به اپ
  8. انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» در اپلیکیشن رمزینه 
  9. انتخاب گزینه اسکن کد تصویری
  10. اسکن تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه رایانه
  11. واردکردن کد چهار رقمی ارسال‌شده

برای دریافت اپلیکیشن اندروید و iOS بانک سامان به وب‌سایت این بانک مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه

image

بانک سپه فرآیند دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف خود را از طریق اپلیکیشن رمزساز بانک فراهم کرده است. نسخه مخصوص رمزساز بانک سپه بر روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید (نسخه ۴.۴ به بالا) و iOS قابل نصب است و به سبب ساختار مشتری‌محور آن، جهت ورود به برنامه باید از شماره مشتری یا نام کاربری و رمز اول درگاه که از شعبه دریافت می شود استفاده نمایید. برای دریافت اپلیکیشن و مشاهده راهنمای استفاده از آن به وب‌سایت بانک سپه مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه

image

برای دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه کارگران باید از اپلیکیشن «رمزساز رفاه» استفاده کنید. البته این بانک می‌گوید برای آن دسته از مشتریانی که امکان استفاده از گوشی هوشمند را برای نصب برنامه مزبور ندارند، به‌زودی امکانات مناسبی مبتنی بر کدهای دستوری موبایل و یا پیامک معرفی شده و در اختیار قرار خواهد گرفت. فعال‌سازی رمز دوم پویا در بانک رفاه فقط از طریق دستگاه‌های خودپرداز این بانک و با استفاده از کارت مورد نظر مشتریان بانک قابل انجام است. برای دریافت اپلیکیشن اندروید و فایل راهنمای استفاده از این نرم‌افزار به وب‌سایت بانک رفاه کارگران مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

image

اسم نرم‌افزار دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک آینده «ریما» است. اگر از کاربران اپلیکیشن قبلی این بانک، یعنی اپلیکیشن «راز» بوده‌اید، بانک آینده می‌گوید که این اپ از تاریخ ۲۶ آبان از دسترس خارج شده و از این پس با از اپلیکیشن «ریما» استفاده کنید. رویه کلی استفاده از اپلیکیشن ریما (بدون اشاره به جزئیات) به شرح زیر است:

  1. مراجعه مشتری به سایت بانک و دریافت برنامه رمز یکبار مصرف از روی سایت بانک آینده.
  2. نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نیاز توسط کاربر (شماره تلفن همراه می‌­بایست دقیقا همان شماره تلفن همراهی باشد که کاربر به بانک اعلام کرده است.)
  3. پس از نصب برنامه رمز یک‌بار مصرف، فرآیند دریافت کلید رمزنگاری، کنترل صحت و تطابق شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن موجود در پروفایل مشتری در بانک، از طریق ارتباط اینترنتی صورت خواهد پذیرفت.
  4. در صورت انطباق شماره تلفن همراه: ارسال کد فعال‌سازی از طریق پیامک 
  5. درصورت عدم انطباق: راهنمایی مشتری برای مراجعه به شعبه و درج یا اصلاح شماره موبایل در سیستم بانک.
  6. فعال‌سازی برنامه بر روی گوشی به وسیله ورود کد فعال‌سازی دریافتی از طریق پیامک و تخصیص رمز یا الگو (Pattern) به منظور ورود به برنامه رمز یکبار مصرف
  7. مراجعه مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده به منظور دریافت کد امنیتی؛ مشتری در این مرحله پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه، می‌تواند کد امنیتی را از طریق رسید خودپرداز و کد امنیتی پیامکی را دریافت نماید. (این فرایند می‎‌‌تواند برای رمز اول کارت و رمز دوم کارت صورت پذیرد.)
  8. کاربر با وارد نمودن کد امنیتی دریافتی از طریق خودپرداز (۸ رقمی) و کد امنیتی پیامک شده (۱۲۰ رقمی)، می‌تواند نسبت به فعال‌سازی برنامه اقدام نماید.

برای دانلود اپلیکیشن و دریافت راهنمای استفاده از نرم‌افزار بانک آینده به وب‌سایت این بانک مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد

image

مشتریان بانک پاسارگاد باید با مراجعه به بانکداری مجازی و یا موبایل بانک، نسبت به فعال نمودن رمز دوم پویا اقدام کنند. دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک پاسارد به چند روش ممکن است:

  1. در بانکداری مجازی --> قسمت کارت --> کارت های من --> در ستون عملیات انتخاب گزینه ... --> انتخاب «مدیریت نوع رمز دوم» و تایید رمز دوم یک بار مصرف به عنوان نوع رمز دوم کارت برای کارت مورد نظر
  2. در موبایل بانک (همراه بانک) --> قسمت کارت --> رمزپویا --> انتخاب «آیکن فعال سازی»
  3. و یا از مسیر موبایل بانک (همراه بانک) --> قسمت سایر --> عملیات کارت --> گزینه فعال/غیرفعال سازی رمز یک بار مصرف کارت --> فعال نمودن گزینه رمز یک بار مصرف برای کارت مورد نظر

پس از فعال سازی رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق یکی از مسیرهای فوق، شخص می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات بر روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک) از طریق منوی کارت موبایل بانک (همراه بانک) --> رمزپویا --> انتخاب گزینه «دریافت رمز پویا» نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کند. این بانک همچنین برای کاربرانی که به تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های موبایل دسترسی ندارند امکان استفاده از کدهای دستوری را فراهم کرده است. پس با شماره‌گیری کد دستوری #۷۲۰* ، انتخاب گزینه ۶ (رمز پویای کارت) و تعیین شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمز دوم پویا به شماره تلفن‌همراه مشتری پیامک خواهد شد. مشتریانی که به هر دلیلی پیامک‌‌‌های بانک را دریافت نمی‌کنند و یا اقدام به تعویض سیم کارت خود کرده‌اند، با مراجعه به شعب بانک، از ثبت صحیح شماره تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنند. برای دریافت اپلیکیشن و راهنمای استفاده از برنامه به وب‌سایت بانک پاسارگاد مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

image

دارندگان کارت‌های نقدی پارسیان می‌توانند برای فعال‌سازی این سرویس به خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه کرده و از طریق منوي عملیات رمز، ثبت نام رمز یک‌بار مصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی تعیین نمایند. این رمز برای صدور رمز یک‌بار مصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجددا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و رمز جدید تعریف کنید. البته این سرویس تنها برای مشتریانی قابل استفاده است که قبلا شماره همراه خود را در سیستم ثبت کرده‌اند.

پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره موبایل دارنده کارت ارسال می‌شود. کد فعالسازی به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در این مدت کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن موبایل بانک پارسیان («پارسیان من» نسخه 1.3.14 به بعد) نسبت به فعال‌سازی سرویس اقدام کند.

براي این منظور پس از اجراي موبایل بانک و رفتن به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف و گزینه ثبت، پس از ورود شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل، عملیات فعال‌سازی انجام می‌شود. پس از آن کاربر می‌تواند از طریق موبایل بانک نسبت به دریافت رمزهای یک‌بار مصرف کارت اقدام کند. برای این منظور با مراجعه به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه صدور، انتخاب کارت مورد نظر، ورود رمز هشت رقمی که کاربر در خودپرداز مشخص کرده است، انتخاب رمز هفت رقمی (این رمز به جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود)، رمز یک‌بار مصرف به کاربر نمایش داده می‌شود. رمز یک‌بار مصرف به مدت ۶۰ ثانیه معتبر است و در این مدت فقط می‌توانید یک بار از آن استفاده کنید.

برای دریافت نرم‌افزار «پارسیان من» و مطالعه راهنمای استفاده از آن به وب‌سایت بانک پارسیان مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

image

بانک تجارت به منظور سهولت کار مشتریان خود در استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف اپلیکیشن «همراز تجارت» را توسعه داده است. برای دریافت رمز دوم پویای بانک تجارت در گام اول به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده و از طریق ورود به منوی سایر خدمات و مجددا سایر خدمات، گزینه فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب و رسید را که حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه شماست دریافت می‌کنید. همزمان یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی رمز پویا و لیک دانلود برای شما ارسال می‌شود.

حالا وقت دانلود نرم‌افزار «همراز تجارت» است. بعد از نصب نرم‌افزار ابتدا رمز ورود دلخواه نرم‌افزار را وارد کرده و یا در صورت امکان اسکن اثر انگشت در موبایل‌تان از این روش برای ورود استفاده کنید. کارت‌های مورد نظر خود را اضافه کرده، شماره سریال توکن را از رسید دریافتی از خودپرداز وارد کنید. اکنون کلید فعالسازی توکن را از پیامک دریافت شده کپی کرده و در این بخش وارد کنید.

حالا می‌توانید درخواست رمز یکبار مصرف داشته باشید. این رمز به مدت ۶۰ ثانیه برای شما به نمایش در می‌آید و برای انجام تراکنش ۶۰ ثانیه فرصت استفاده از آن را دارید. نکته قابل توجه اینکه برای استفاده از اپلیکیشن و دریافت رمز دوم پویا دیگر نیازی به اینترنت ندارید. برای دریافت اپلیکیشن «همراز تجارت» به وب‌سایت بانک تجارت مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک شهر

image

فرآیند دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک شهر به این صورت است که پس از نصب نرم افزار در تلفن همراه، مشتری اقدام به ورود اطلاعات هویتی خود نموده و با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، نسبت به فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی اقدام می‌کند. امکان فعال‌سازی به زودی از طریق سایر درگاههای بانک شهر نیز فراهم خواهد شد. برای دریافت اپلیکیشن بانک شهر و راهنماهای استفاده از این سامانه به وب‌سایت بانک شهر مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک دی

image

برای دریافت رمز دوم پویای بانک بانک دی می‌توانید از اپلیکیشن رمزساز «ارس» استفاده کنید. پس از نصب اپلیکیشن «ارس» جهت فعال‌سازی آن، وارد سامانه اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت، گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» را انتخاب کنید. در صورتی که نام کاربری و رمزعبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارید، جهت فعال‌سازی اپلیکیشن «ارس» به همراه مدارک هویتی به یکی از شعب بانک دی مراجعه نمایید. در هنگام فعال‌سازی اپلیکیشن «ارس» نیاز به ارتباط تلفن همراه با اینترنت وجود دارد، اما پس از آن (برای تولید رمز) نیازی به اینترنت نیست. برای دریافت اپلیکیشن اندروید و iOS همراه بانک دی به وب‌سایت بانک دی مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک قوامین

image

یکی از خدمات سامانه‌های موبایلی بانک قوامین اپلیکیشنی قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS به نام «جی بی تل» است که مشتریان می‌توانند به منظور فعال‌سازی و دریافت رمز یک‌بار مصرف کارت خود از آن استفاده کنند. البته مشتریان برای فعال‌سازی این قابلیت ابتدا باید به یکی از شعب و یا خودپردازهای بانک قوامین در سراسر کشور مراجعه نمایند. برای دریافت اپلیکیشن «جی بی تل» و مطالعه راهنماهای مربوطه به وب‌سایت بانک قوامین مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سرمایه

image

مشتریان بانک سرمایه می‌توانند پس از دانلود و نصب اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» نسبت به فعال‌سازی رمز پویای کارت‌های خود به یکی از دو روش ذیل اقدام نمایند:

۱. مراجعه به اینترنت بانک سرمایه و طی مراحل زیر:

  • انتخاب لینک فعال‌سازی برنامک رمز ساز در قسمت تنظیمات
  • انتخاب شماره کارتی که مایل به فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف برای آن هستید
  • فعال‌سازی برنامک رمز ساز به‌وسیله کد چهاررقمی پیامک شده به تلفن همراه و QRCode نمایش داده‌شده در این بخش
  • استفاده از رمزهای یکبار مصرف تولیدشده در تراکنش‌های اینترنتی کارت‌های سرمایه

۲. مراجعه به شعب بانک سرمایه و فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز سرمایه به‌وسیله کد چهار رقمی پیامک‌شده به تلفن همراه مشتریان و QRCode که از طریق شعب در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است از آن جا که برای نصب این نرم افزار نیاز به دریافت کد چهار رقمی وجود دارد، آن دسته از مشتریانی که مایل‌اند از صحت شماره موبایل اعلامی خود نزد بانک اطمینان یابند و یا شماره جدیدی را برای این منظور اعلام کنند، باید به شعب بانک سرمایه مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل کنند. برای دریافت اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» و راهنماهای مربوطه به وب‌سایت بانک سرمایه مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

image

برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک مسکن می‌توانید از اپلیکیشن «رمزنمای بانک مسکن» استفاده کنید. برای دریافت این رمز، ابتدا به خودپردازهای بانک مسکن مراجعه و بر اساس دستورالعمل «فعال‌سازی رمز پویا بر روی دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن» رمز دوم پویای خود را فعال نمایید. لازم به ذکر است پس از فعال‌سازی رمز دوم پویا، رمز دوم ایستا غیرفعال می‌گردد. سپس با نصب اپلیکیشن «رمزنمای بانک مسکن» بر اساس دستورالعمل «نرم‌افزار رمز یک‌بار مصرف بانک مسکن» رمز دوم یکبار مصرف را که صرفا در مدت زمان معین جهت استفاده در یک تراکنش قابل استفاده است دریافت نمایید. برای مطالعه دستورالعمل‌های دریافت رمز دوم پویا و دانلود اپلیکیشن «رمزنمای بانک مسکن» به وب‌سایت بانک مسکن مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

image

بانک کشاورزی از جمله بانک‌هایی است که امکان دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف را از طریق اپلیکیشن «ریما» فراهم کرده است. مشتریان این بانک می‌توانند با یک‌بار ثبت درخواست از طريق خودپردازهای بانک كشاورزی در سراسر كشور نسبت به تخصيص رمز دوم پويا به كارت‌های خود اقدام کنند. برای دریافت اپلیکیشن «ریما» و مطالعه راهنماهای مربوطه به وب‌سایت بانک کشاورزی مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ایران زمین

image

دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک ایران زمین از طریق نرم‌افزار «رمزساز ایران زمین» امکان‌پذیر است. مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم‌افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یک‌بار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیرمالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند. نحوه فعال‌سازی سرویس رمز یک‌بار مصرف بانک ایران زمین به شرح زیر است:

  1. مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
  2. ثبت درخواست فعال‌سازی سرویس رمز یک‌بار مصرف توسط مشتری
  3. تخصیص دسترسی و فعال‌سازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
  4. دانلود نرم‌افزار رمزساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستم عامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
  5. فعال‌سازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم‌افزار رمزساز

قابل ذکر است مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند به روش زیر نسبت به دریافت لینک دانلود نرم‌افزار «رمزساز ایران زمین» اقدام نمایند:

  • ارسال عدد ۲۳ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه اندروید
  • ارسال عدد ۲۴ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه آیفون

همچنین برای دانلود نسخه اندروید و iOS این اپلیکیشن و مطالعه راهنماهای مربوطه می‌توانید مستقیما به خود وب‌سایت بانک ایران زمین مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک گردشگری

image

برای دریافت رمز دوم پویا در بانک گردشگری می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت این بانک از دو روش اینترنت بانک و موبایل بانک استفاده کنید. مشتری پس از فعال کردن خدمت رمز دوم پویا برای کارت، باید از طریق سامانه پرداخت همراه اقدام به دریافت رمز دوم پویا برای کارت خود نماید. مراحل دریافت رمز دوم پویا به شرح زیر است:

  1. مشتری پس از نصب آخرین نسخه سامانه همراه بانک گردشگری، باید روی گزینه «خدمات کارت» که از این پس «پرداخت همراه» نامیده می‌شود، کلیک نماید. شایان ذکر است برای بهره‌برداری از خدمات پرداخت همراه، نیازی به دریافت نام کاربری و رمز عبور از شعبه نیست.
  2. برای فعال‌سازی خدمات پرداخت همراه، مشتری باید شماره تلفن همراه خود را وارد نماید. کد فعالسازی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می‌گردد. توجه داشته باشید شماره موبایل شما باید همان شماره موبایلی باشد که در سامانه بانکداری متمرکز (فناپ) برای مشتری تعریف گردیده است.
  3. پس از ورود کد فعال‌سازی، مشتری باید یک رمزعبور انتخاب کند.
  4. پس از ورود برای دریافت رمز دوم پویای کارت خود روی بخش «سایر» و سپس گزینه‌ی «رمز یک‌بار مصرف کارت» کلیک کنید.
  5. در پنجره بعدی فهرست کارت‌هایی که برای آن‌ها رمز دوم پویا فعال شده نمایش داده می‌شود. برای دریافت رمز دوم روی کارت مورد نظر کلیک کنید.
  6. در صورتی‌ که خدمت رمز دوم پویا برای هیچ‌کدام از کارت‌ها فعال نشده باشد، پیغام «کارت یافت نشد» نمایش داده می‌شود.
  7. در صورتی که شماره موبایل سامانه پرداخت همراه مشتری با شماره تلفن ثبت‌شده برای تعریف مشتری در سامانه‌ی بانکداری متمرکز (فناپ) یکسان نباشد، پیغام خطای «مشتری دارنده کارت یافت نشد» دریافت می‌شود.
  8. در صفحه‌ی بعد یک کد نمایش داده خواهد شد که همان رمز دوم کارت است.

برای دریافت اپلیکیشن بانک گردشگری و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت بانک گردشگری مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف پست بانک

image

دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان پست بانک به دو صورت قابل انجام است: اپلیکیشن همراه و پیامک. کلیه مشتریان به منظور استفاده از هر یک از دو روش مذکور باید به شعب بانک مراجعه و نسبت به تایید شماره همراه خود اقدام کنند. درصورتیکه مشتری مایل به نصب نرم‌افزار تولید رمز یک‌بار مصرف در گوشی همراه خود نباشد، صرفا حضور در شعبه به منظور تایید شماره همراه کافی بوده و با این روش رمز دوم یکبار مصرف در خدمات بدون حضور کارت (خرید از درگاه‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های پرداخت، اینترنت بانک، موبایل بانک و ...) به شماره همراه مشتری پیامک می‌شود. برای دریافت اپلیکیشن همراه پست بانک و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پست بانک مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین

image

بانک اقتصاد نوین دیگر بانکی است که از اپلیکیشن «ارس» برای تولید رمز دوم یک‌بار مصرف استفاده می‌کند. فرآیند دریافت رمز دوم پویای بانک اقتصاد نوین به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد. برای استفاده از روش حضوری مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دريافت اپليکيشن از درگاه‌های اعلام‌ شده توسط بانک
  2. مراجعه به شعبه و تکميل فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر براي دريافت رمز يک‌بار مصرف
  3. دريافت بارکد و کد فعال‌سازی برنامه

برای استفاده از روش غیرحضوری مراحل زیر را دنبال کنید (صرفا برای مشتريانی که سامانه ارسال پيامک تراکنش‌های مالی بانک اقتصاد نوين برای آن‌ها فعال است):

  1. دريافت اپليکيشن از درگاه‌های اعلام‌ شده توسط بانک
  2. ورود به اينترنت بانک (در صورتی که اينترنت بانک شما فعال نیست، می‌توانيد از طريق منوی ثبت‌نام آن را به صورت غيرحضوری فعال کنید.)
  3. فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر از طريق منوی «کارت > فعال‌سازی رمز دوم يک بار مصرف کارت»

لازم به ذکر است که بانک‌های سینا و حکمت ایرانیان نیز از همین اپلیکیشن رمزساز «ارس» برای تولید رمز دوم یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند. برای دریافت راهنماهای مربوط به این دو بانک می‌توانید به وبسایت بانک سینا و وب‌سایت بانک حکمت ایرانیان مراجعه فرمایید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

reza

۱۳۹۸/۹/۱۹
اپلیکیشن اشتباهی پاک بشود گرفتاری ایجاد می شود لذا همان روش کد دستوری یا ussd و پیامک بانکهای ملی و ملت از همه روشها بهترند.

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۹/۱۳
بانک شهر وقوامین رو فعال کردم.
بانک شهر تا پیامک واریز وبرداشت فعال نباشد کد تایید را نمی فرستاد!