خانهاخبار
FBI درباره امنیت تلویزیون‌های هوشمند به کاربران هشدار داد

FBI درباره امنیت تلویزیون‌های هوشمند به کاربران هشدار داد

با توجه به همزمانی با روزهای بلک فرایدی و سایبر ماندی که در آن کاربران بسیاری به فکر خرید محصولات مورد نیاز خود می‌افتند، FBI به کاربران هشدار داده که در استفاده از تلویزیون‌های هوشمند مراقب باشند.
۱۳۹۸/۹/۱۲

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به FBI اخیرا با انتشار اطلاعیه از خریداران تلویزیون‌های هوشمند خواسته تا مراقب این دسته از محصولات باشند. تلویزیون‌های هوشمند همان تلویزیون‌های عادی هستند که سیستم عامل دارند و می‌توانند به اینترنت وصل شوند. با گسترش سرویس‌های استریم آنلاین مثل نتفلیکس، هولو، آمازون و غیره، بسیاری در پی خرید تلویزیون‌های هوشمند هستند. اما درست مثل هر دستگاه دیگری که به اینترنت وصل می‌شود، این محصولات هم آسیب‌پذیری‌های امنیتی خاص خودشان را دارند. تلویزیون‌های هوشمند گاها دارای دوربین و میکروفون هستند اما مثل اکثر دستگاه‌های خانگیِ متصل به اینترنت، شرکت‌ها امنیت این دستگاه‌ها را جدی نمی‌گیرند.

این مسئله اصلی‌ترین نگرانی FBI است که به‌تازگی و همزمان با خریدهای روز بلک فرایدی و سایبر ماندی سعی کرده کاربران را از خطرات احتمالی استفاده از تلویزیون‌های هوشمند مطلع کند. در اطلاعیه FBI آمده است:

سوای از ریسک شنود و نظارت شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، این تلویزیون‌ها می‌توانند درگاهی برای ورود هکرها به خانه شما باشند. شاید هکرها نتوانند مستقیما به کامپیوتر شخصی شما دست پیدا کنند، ولی این احتمال وجود دارد که از طریق تلویزیون‌های غیرایمن و به واسطه درب پشتی روتر شما بتوانند این کار را انجام دهند.

FBI هشدار داده که هکرها می‌توانند کنترل تلویزیون‌های هوشمند غیرایمن شما را در اختیار گرفته و در بدترین شرایط با کنترل دوربین و میکروفون این دستگاه‌ها شما را زیر نظر بگیرند و به حرف‌هایتان گوش کنند.

البته حمله به تلویزیون‌های هوشمند معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا هر تلویزیون هوشمند نرم‌افزار خاص خودش را دارد، ولی همین مسئله موجب شده وصله‌های امنیتی برای شماری از دستگاه‌ها بیشتر و برای شماری کمتر در دسترس باشد.

نگرانی مهم دیگری که در خصوص تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد به موضوع گردآوری اطلاعات توسط شرکت‌های سازنده بر می‌گردد. روزنامه واشنگتن پست چند ماه پیش در گزارشی اعلام کرد که برخی از سازنده‌های تلویزیون‌های هوشمند از جمله سامسونگ و ال‌جی اطلاعات زیادی از کاربران خود را جمع‌آوری می‌کنند تا در نمایش تبلیغات به سرویس‌های تبلیغاتی کمک کنند. چند سال پیش این مسئله این قدر بحرانی شد که در نهایت دادگاه اعلام کرد شرکت Vizio باید ۲.۲ میلیون دلار بابت گردآوری مخفیانه اطلاعات کاربران جریمه شود.

FBI می‌گوید اگر از دوربین تلویزیون هوشمند خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را بپوشانید. همچنین مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری توصیه می‌شود که سیستم را به‌روز نگه دارید و بخش سیاست‌های حریم خصوصی آن را مطالعه کنید تا بدانید که تلویزیون شما قادر به انجام چه کارهایی است. در مجموع اگرچه استفاده از تلویزیون‌های هوشمند بسیار جذاب و راحت است، اما ایمن‌ترین تلویزیون هوشمند تلویزیونی است که به اینترنت وصل نشود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)