خانهاخبار
61 درصد از تبلیغات مخرب کاربران ویندوز را هدف قرار داده‌اند

61 درصد از تبلیغات مخرب کاربران ویندوز را هدف قرار داده‌اند

تحقیقات اخیر شرکت‌های امنیتی نشان می‌دهد که 61 درصد از تبلیغات مخرب موجود در فضای آنلاین کاربران ویندوزی را هدف قرار داده‌اند. این تحقیق آمار سایر سیستم عامل‌ها را هم منتشر کرده است.
۱۳۹۸/۹/۱۲

بر اساس آمارهای منتشره از شرکت امنیت سایبری Devcon، اکثر کارزارهای تبلیغاتی که حاوی بدافزار هستند کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند. این شرکت که گزارش مذکور را هفته گذشته منتشر کرده می‌گوید این اطلاعات را با ابزارهای داخلی خود به دست آورده و نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از تبلیغ‌های مخرب در بازه زمانی ۱۱ ژوئیه تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ کاربران ویندوز را هدف قرار داده‌اند.

این تبلیغ‌ها شامل کارزارهایی می‌شود که کاربران را به سمت سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند یا از آن‌ها می‌خواهند بدافزار دانلود کنند. شرکت Devcon می‌گوید دلیل این مسئله بسیار ساده و صرفا به خاطر سهم بازار بزرگ کاربران ویندوز است. در ۳۰ سال گذشته اکثر بدافزارها به همین دلیل دستگاه‌های ویندوز را هدف قرار داده‌اند.

با این حال، آمارهای Devcon نشان می‌دهد که کارزارهای تبلیغات مخرب در چهار ماه گذشته به شکل قابل توجهی برای سیستم عامل ChromeOS افزایش یافته است. این شرکت می‌گوید تبلیغ‌های مخرب در ChromeOS حدود ۲۲ درصد برآورد شده‌اند، در حالی که این آمار برای macOS اپل ۱۰ درصد، برای iOS اپل ۳.۲ درصد، اندروید ۲.۱ درصد و iPadOS اپل ۰.۸ درصد است.

image

شرکت Devcon می‌گوید سیستم عاملی که کمتر از بقیه مورد تهدید قرار گرفته لینوکس است که ۰.۳ درصد از آمار را به خود اختصاص داده است. البته این سیستم عامل رواج چندانی ندارد و بیشتر در سرورها استفاده می‌شود.

خطرناک‌ترین تبلیغات مربوط به سه شبکه تبلیغاتی است

گزارش دیگری از شرکت امنیتی Confiant نشان می‌دهد که منبع این تبلیغات مخرب از کجاست. این شرکت هفته گذشته در گزارش خود گفت با آنالیز بیش از ۱۲۰ میلیارد تبلیغ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ (از ۱ ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹) از طریق ۷۵ شبکه تبلیغاتی دریافته که این شبکه‌ها گاه و بیگاه مورد سو استفاده هکرها قرار می‌گیرند.

با این حال، علی‌رغم این که بعضی از این شبکه‌ها با این تبلیغات مبارزه می‌کنند و تدابیر امنیتی خاصی را در مقابل آن‌ها به کار می‌بندند، اما سایرین واکنشی نسبت به این تبلیغ‌های مخرب نشان نمی‌دهند. شرکت Confiant می‌گوید تقریبا ۶۰ درصد تمام تبلیغات مخربی که آن‌ها در طول سه ماه گذشته پیدا کرده‌اند از سه پلتفرم تبلیغاتی نشأت گرفته است.

این شرکت نامی از این سه پلتفرم تبلیغاتی نمی‌برد اما می‌گوید که یکی از آن‌ها عامل ۳۰ درصد از تبلیغات مخرب کشف‌شده است. Confiant باور دارد که پلتفرم‌های تبلیغاتی به‌راحتی می‌توانند حملاتی را که از طریق سیستم‌شان انجام می‌شود شناسایی کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)