خانهاخبار
اطلاعاتی درباره گوشی بعدی اکسپریا کامپکت منتشر شد

اطلاعاتی درباره گوشی بعدی اکسپریا کامپکت منتشر شد

بر اساس شایعاتی که در فضای آنلاین منتشر شده است، ظاهرا سونی در پی تولید موبایل دیگری از سری کامپکت است که این بار سخت‌افزاری در حد گوشی‌های میان‌رده خواهد داشت.
۱۳۹۸/۹/۱۱

خط تولید گوشی‌های کامپکت سونی هرگز آن‌طور که باید و شاید موفق عمل نکرد. این خط تولید ابتدا در کنار گوشی‌های پرچمدار ظاهر شد و همان مشخصات سخت‌افزاری را در بدنه‌ای کوچک‌تر قرار می‌داد. این اقدام سونی قابل تحسین بود، چون کمتر تولیدکننده‌ای حاضر می‌شود سخت‌افزار قدرتمند خود را در درون دستگاهی کوچک قرار دهد. با این حال، ظاهرا سایر شرکت‌ها به دلیلی منطقی دست به انجام چنین کاری نمی‌زنند؛ چون اکثر کاربران دیگر تمایلی به استفاده از موبایل‌های کوچک ندارند. در نتیجه، حالا مدتی است که عضو جدیدی از خانواده اکسپریا کامپکت ندیده‌ایم.

آخرین موبایلی که می‌توانیم آن را وارث معنوی خط تولید کامپکت در نظر بگیریم، اکسپریا ۵ است. این دستگاه از مشخصات اکسپریا ۱ استفاده می‌کند و حتی همان دوربین را در بدنه‌ای کوچک‌تر قرار داده است. با معرفی این دستگاه گمان می‌شد که کار خط تولید کامپکت به پایان رسیده، ولی جدیدترین شایعات از اتفاق دیگری خبر می‌دهند.

این طور که پیداست خط تولید کامپکت قرار است وارد گروه گوشی‌های میان‌رده سطح بالا شود. شایعات حاکی از آن‌اند که عضو بعدی این سری به جای بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری مشابه پرچمداران از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده خواهد کرد. نمایشگر این موبایل نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهد داشت. البته ما از اندازه این نمایشگر اطلاعی نداریم، ولی شایعه می‌گوید که ابعاد دستگاه ۶۰ در ۱۳۸ میلی متر خواهد بود. با این حساب با تلفن هوشمندی باریک‌تر و کوتاه‌تر از اکسپریا ۵ طرف‌ایم. آیا این اتفاق به معنای حذف یا کاهش حاشیه‌های نمایشگر خواهد بود؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

نظر شما درباره بازگشت سری کامپکت چیست؟ آیا از طرفداران این سری بودید؟ فکر می‌کنید مصرف‌کنندگان همچنان از گوشی‌های کوچک استقبال خواهند کرد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)