خانهاخبار
بهترین دوربین‌های موبایلی 2019 از دیدگاه DxOMark کدام‌اند؟

بهترین دوربین‌های موبایلی 2019 از دیدگاه DxOMark کدام‌اند؟

سرویس بنچمارک دوربین DxOMark اخیرا در مطلبی به معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار از نظر دوربین پرداخته و آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف به عنوان برترین‌های سال 2019 برگزیده است.
۱۳۹۸/۹/۱۱

سرویس بنچمارک دوربین DxOMark برای بسیاری از طرفداران تلفن‌های هوشمند شناخته‌شده است. این وبسایت با بررسی جامع و دقیق دوربین گوشی‌های موبایل، به آن‌ها امتیاز می‌دهد تا کاربران را در انتخاب دستگاه مدنظرشان راهنمایی کند. حالا این شرکت فهرست جدیدی از برترین دوربین‌های موبایلی ۲۰۱۹ را منتشر کرده که در آن دسته‌بندی‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم.

پیش از هر چیز باید تاکید کنیم که اگرچه آزمایشات DxOMark دارای اعتبار زیادی است و خیلی‌ها آن را قبول دارند، اما به هر حال تمام کاربران ممکن است با نظرات این سرویس موافق نباشند یا سازوکارهای این بنچمارک را قبول نداشته باشند. منتها در هر حال، با کمک اطلاعاتی که توسط این مرجع منتشر می‌شود، می‌توانیم انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم، پس در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

بهترین دوربین از هر نظر

image

اگر به دنبال دوربینی هستید که تقریبا در هر شرایطی بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، DxOMark به صورت مشترک Huawei Mate 30 Pro و Xiaomi Mi CC9 Pro Premium Edition را به شما معرفی می‌کند. این سرویس می‌گوید گوشی هوآوی دوربین نسبتا بهتری دارد چون در زمینه کاهش نویز و کنترل لبه‌های سوژه بهتر عمل می‌کند، ولی شیائومی گوشی قدرتمندتری برای زوم عرضه کرده و در بحث فیلمبرداری نیز کیفیت بهتری ارائه می‌کند.

ضبط ویدیو

image

سرویس DxOMark می‌گوید بهترین دوربین همه-کاره برای افرادی که از اکوسیستم اپل استفاده می‌کنند iPhone 11 Pro Max است، ولی این گوشی هوشمند در دسته‌بندی بهترین دوربین‌های موجود برای فیلمبرداری نیز مقام نخست را در اختیار دارد.

اگر به دنبال موبایلی اندرویدی برای ضبط فیلم هستید، باید به سراغ Mi CC9 Pro بروید. این دستگاه توانسته امتیازی برابر با پرچمدار جدید اپل دریافت کند. با این حال، DxOMark می‌گوید قابلیت ضبط با HDR و اکوسیستم ویدیویی اپل دو مزیت آیفون نسبت به پرچمدار شیائومی است.

قابلیت زوم

image

تلفن هوشمند ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی یعنی Mi CC9 Pro در بخش قابلیت‌های زوم بهترین گوشی بازار است. دوربین این دستگاه با فاصله زیاد نسبت به رقبا عملکرد بهتری دارد و این مهم به لطف دو لنز تله‌فوتو میسر شده است. البته DxOMark به توانایی‌های Huawei P30 Pro نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که این دستگاه ممکن است راحت‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار داشته باشد. این سرویس اظهار دارد که پرچمدار هوآوی به اندازه پرچمدار شیائومی در ثبت جزئیات خوب نیست، ولی عملکرد آن قابل قبول است.

تصویربرداری فوق عریض

image

ال‌جی اولین شرکت بزرگی بود که در سال ۲۰۱۶ از لنز فوق عریض در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرد، اما DxOMark امسال مدال طلای این رشته را به Galaxy Note 10+ 5G داده است. این شرکت می‌گوید طبق آزمایشات آن‌ها، پرچمدار سامسونگ عریض‌ترین میدان دید را ارائه کرده و بهترین نتایج را در محیط‌های داخلی یا خارجی در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این، iPhone 11 Pro Max نیز گزینه‌ای مناسب در این زمینه به شمار می‌رود که اگرچه میدان دید کوچک‌تر و نویز بیشتری نسبت به پرچمدار سامسونگ دارد، اما همچنان دوربینی مناسب برای تصویربرداری فوق عریض است. DxOMark همچنین متذکر می‌شود که آیفون جدید اپل در ثبت جزئیات و بافت‌ها عملکرد بهتری دارد.

عکاسی شبانه

image

تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه عکاسی در محیط‌های کم‌نور داشته‌اند. DxOMark گوشی Huawei Mate 30 Pro را بهترین دستگاه بازار در این بخش معرفی می‌کند. البته Huawei P30 Pro نیز با فاصله کوتاهی در رتبه دوم قرار گرفته اما به موجب نویز بیشتر نتوانسته به پای همپای جدیدتر خود برسد. این دو گوشی دوربین‌های مشابهی دارند ولی وجود سرویس‌های گوگل در P30 Pro می‌تواند فاکتور تعیین‌کننده‌ای برای خرید این دستگاه باشد.

بهترین دوربین سلفی

image

سرویس DxOMark از ژانویه ۲۰۱۹ شروع به بررسی دوربین‌های سلفی کرد و حالا در پایان سال می‌گوید بهترین دوربین سلفی امسال از همه نظر متعلق به Galaxy Note 10 Plus 5G است. این گوشی همچنین بهترین عملکرد را از نظر فیلمبرداری سلفی از خود نشان داده و سامسونگ را به‌خوبی سربلند کرده است.


نظر شما درباره انتخاب‌های DxOMark چیست؟ با کدام انتخاب موافق و با کدام انتخاب مخالف هستید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

دانشمند

۱۳۹۸/۹/۱۱
اخه مخاطب عادی چطور میتونه تظرش دقیق تر از متخصصین باشه من خودم نظرم فرق داره ولی نمیشه نظر متخصص رو زیر سوال برد چون ما تخصص کافی نداریم

حامد

۱۳۹۸/۹/۱۱
من سامسونگی هستم ولی از شیائومی و هواوی و اپل برای تولید محصولات عالی و باکیفتشون ممنونم که رقابتی ایجاد کردن تا سامسونگ به این درجه از پیشرفت برسه تمام پرچمداران از لحاظ کیفی و مشخصات فنی بسیار نزدیک به هم هستن گوشی همه چی تمام وجود ندارد همه پرچمداران نقاط قوت و ضعفی دارن ولی به نظر من نوت ده روی هم رفته نسبت به رقبا سره

مصطفی

۱۳۹۸/۹/۱۱
فقط Realme x2 pro
صفحه سوپر امولد فول اچ دی پلاس، ۹۰ هرتز، HDR 10 پلاس.
اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس، حافظه UFS 3.
دو اسپیکر قوی به همراه دالبی اتموس.
شارژ سریع ۵۰ واتی.
4 دوربین با زوم ۲۰x هیبریدی، فیلمبرداری ۹۶۰ فریم.
جک ۳.۵ و رادیو.
Color OS 7 و آندروید ۱۰ تا ماه مارس میاد.