خانهاخبار
آمار فروش جهانی موبایل در سه‌ماهه سوم 2019 منتشر شد؛ سامسونگ همچنان در صدر

آمار فروش جهانی موبایل در سه‌ماهه سوم 2019 منتشر شد؛ سامسونگ همچنان در صدر

مطابق جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ، هوآوی و اپل همچنان برترین شرکت‌های فعال در بازار موبایل هستند. در این مطلب به بررسی ریز جزئیات آمار فروش برندهای مختلف می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۹/۱۰

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، سامسونگ در سه‌ماهه سوم امسال برترین شرکت در حوزه تلفن‌های هوشمند بوده است. سامسونگ از ماه ژوئیه تا سپتامبر با رشد ۲.۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ میزان فروش محصولات خود را از ۷۶.۳ میلیون به ۷۸.۲ میلیون دستگاه رسانده است. این میزان از رشد در مقیاس سالانه به ۸.۴ درصد می‌رسد، چرا که این غول بزرگ کره‌ای در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۲.۳ میلیون دستگاه فروخته بود. افزون بر این، سهم بازار سامسونگ مثل سایر اوقات سال جاری همچنان ۲۱ درصد باقی مانده است. این شرکت در سه‌ماهه سوم پارسال ۱۹ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. این شرکت در حوزه گوشی‌های میان‌رده عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته و با معرفی محصولات سری گلکسی A با دوربین قوی و باتری بزرگ موفق به جلب نظر مشتریان بیشتری شده است.

در رتبه دوم هوآوی قرار دارد که با وجود تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، همچنان موفق به فروش ۶۶.۸ میلیون موبایل در این سه‌ماهه شده است. این آمار به معنای رشد سالانه ۲۸.۵ درصدی و رشد ۱۸ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم سال جاری است. هوآوی ۱۸ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته که این رقم ۴ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است. محصولات جدید این شرکت مثل سری میت ۳۰ و میت ایکس از نسخه منبع باز اندروید استفاده می‌کنند و امکان دسترسی به سرویس‌های گوگل مثل پلی استور یا نقشه را ندارند. با این حال، حمایت مردم چین از محصولات هوآوی باعث شده آمار فروش دستگاه‌های این شرکت در سه‌ماهه سوم امسال ۶۶ درصد افزایش پیدا کند. سهم بازار هوآوی در کشور چین در سه‌ماهه سوم امسال ۴۲.۴ درصد برآورده شده است.

جایگاه سوم متعلق به اپل است که با افتی ۴.۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل توانسته ۴۴.۸ میلیون آیفون بفروشد. با توجه به این که کوپرتینویی‌ها جدیدترین مدل‌های آیفون را در سه‌ماهه سوم امسال روانه بازار کردند، مقایسه آمار این سه‌ماهه با سه‌ماهه دوم سال منطقی نیست. با این حال می‌توانیم بگوییم که سهم بازار آیفون در سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۸ یکسان و برابر ۱۲ درصد باقی مانده است.

image

اوپو و شیائومی به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. اوپو در این سه‌ماهه ۳۲.۳ میلیون موبایل فروخته که افت ناچیزی نسبت به آمار فروش ۳۳.۹ میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه سال گذشته به حساب می‌آید. البته این شرکت نسبت به سه‌ماهه دوم سال موفق شده ۱.۷ میلیون دستگاه بیشتر بفروشد. سهم بازار جهانی اوپو در فصل‌های مالی اخیر بین ۸ و ۹ درصد در نوسان بوده و حالا مشابه سال قبل به ۹ درصد رسیده است.

شیائومی با در اختیار داشتن ۸ درصد از سهم بازار به جهت عملکرد موفق در بازارهای در حال توسعه از جمله هند شناخته می‌شود. این شرکت از ماه ژوئیه تا سپتامبر ۳۱.۷ میلیون موبایل فروخته که نسبت به فروش ۳۳.۳ میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه ۲۰۱۸ حدود ۴.۸ درصد کمتر شده است. این آمار همچنین نسبت به آمار فروش ۳۲.۳ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم امسال کمی کاهش پیدا کرده است.

تولیدکننده چینی دیگری که ۸ درصد از سهم بازار موبایل را در اختیار گرفته شرکت ویوو است. وضعیت این شرکت نسبت به سه‌ماهه دوم امسال و سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ هیچ تغییری نکرده است. با این حال میزان فروش تلفن‌های هوشمند ویوو در مقیاس سالانه و نسبت به فصل مالی قبلی به ترتیب ۲.۶ و ۱۶ درصد افزایش یافته است. ویوو در مجموع در سه‌ماهه سوم امسال ۳۱.۳ میلیون تلفن هوشمند فروخته است.

image

در انتها شرکت چینی دیگری به نام ریلمی را می‌بینیم که رشد قابل توجه‌ای را در آمارهای خود به ثبت رسانده است. این شرکت در طول سه ماه گذشته ۱۰.۲ میلیون موبایل فروخته که نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل رشدی بالغ بر ۷۰۰ درصد به حساب می‌آید. این آمار همچنین نسبت به فروش ۵ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم امسال دو برابر شده است. به‌علاوه، سهم بازار ریلمی در از ۱ درصد در سه‌ماهه دوم امسال به ۳ درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری رسیده است.

در مجموع در سه‌ماهه سوم امسال ۸۴.۷ میلیون موبایل فروخته شده که این آمار نشان‌دهنده افزایشی ۲۵ میلیونی یا ۲۲.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است. البته آمار یادشده نسبت به سه‌ماهه دوم امسال ۸.۷ درصد افت داشته اما احتمالا ماه‌های جذاب‌تری در انتظار این بازار خواهد بود. با گسترش پوشش 5G مصرف‌کنندگان بیشتری به دنبال تعویض تلفن‌های هوشمند خود می‌افتند و در نتیجه شرکت‌های تولیدکننده موبایل شانس بیشتری برای رقابت و کسب موفقیت در این بازار خواهند داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۹/۱۰
میشه بگید 5g کی در ایران دیده میشود.