خانهاخبار
درآمد شیائومی علی‌رغم افت فروش بخش موبایل به رکوردی تاریخی رسید

درآمد شیائومی علی‌رغم افت فروش بخش موبایل به رکوردی تاریخی رسید

شیائومی در سه‌ماهه سوم سال 2019 با رسیدن به مجموع درآمد 7.63 میلیارد دلار به رکوردی تاریخی دست یافت، هرچند فروش بخش تلفن‌های هوشمند این شرکت نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.
۱۳۹۸/۹/۹

درآمد شرکت شیائومی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ با ثبت رکوردی تاریخی به ۷.۶۳ میلیارد دلار رسیده، اما نحوه طی این مسیر همان چیزی است که توجه ما را به فعالیت‌های این غول چینی جلب می‌کند. بخش اینترنت چیزها و لوازم هوشمند خانگی اصلی‌ترین کسب و کارهای شیائومی در مسیر دستیابی به این رکورد بوده‌اند در حالی که بخش تلفن‌های هوشمند کمی افت داشته است.

البته فراموش نکنید که فروش تلفن‌های هوشمند شیائومی هنوز با رقم ۴.۵۹ میلیارد دلاری بخش بزرگی از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد، اما این آمار نسبت به سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش یافته است. شیائومی در سه‌ماهه سوم امسال ۳۲.۱ میلیون موبایل فروخته و بر این اساس در بازار جهانی در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد (طبق اطلاعات شرکت تحقیقاتی Canalys سهم بازار شیائومی ۹.۲ درصد است).

مجموع درآمد دستگاه‌های IoT و سایر محصولات مصرفی الکترونیکی ۲.۲۲ میلیارد دلار بوده که رشدی ۴۴.۴ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. تلویزیون‌های هوشمند و لپتاپ‌های شیائومی نیز به تنهایی ۸۲۴ میلیون دلار درآمد داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل ۳۶.۵ درصد بیشتر شده است.

توسعه جهانی شیائومی امسال بسیار ثمربخش بوده است. درآمد خارجی سه‌ماهه سوم این شرکت ۱۷.۲ درصد بیشتر شده و تقریبا نیمی از مجموع درآمد شیائومی در فصل مالی گذشته را تشکیل داده است.

سود خالص شیائومی برای ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۹ با رشدی ۳۷.۱ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده. گفتنی است که این درآمد ۱.۳ میلیاردی از مجموع درآمد شرکت در تمام سال ۲۰۱۸ بیشتر است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سید

۱۳۹۸/۹/۱۰
عزیز اینترنت اشیاء، اینترنت چیزها چه ترجمه ایه آخه

سید

۱۳۹۸/۹/۱۰
عزیز اینترنت اشیاء، اینترنت چیزها چیه آخه

منتقد

۱۳۹۸/۹/۹
ای کاش که تمامی شرکتهای ایران مثل ایران خودرو،سایپا وووو مثل تمامی کشورهای دنیا سودوضرر سه ماهه،شش ماهه و سالیانه شونو میگفتن
نه اینکه پولشویی کنند