خانهاخبار
اپل به دنبال معرفی یک آیفون 5G در سال 2020 است

اپل به دنبال معرفی یک آیفون 5G در سال 2020 است

به تازگی گزارش جدیدی از کره جنوبی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که به عرضه تنها یک آیفون 5G در سال آینده میلادی اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۹/۹

اخیرا تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو در یادداشتی اطلاعات جدیدی از آیفون‌های 2020 در اختیار رسانه‌ها قرار داد. بر این اساس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به پنل‌های OLED مجهز می‌شوند. آیفون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی و آیفون 12 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی وارد بازار خواهد شد که این پنل‌ها به صورت انحصاری توسط شرکت سامسونگ به تولید می‌رسند. آیفون 12 به عنوان برادر این محصولات نیز دارای صفحه نمایش OLED خواهد بود، با این تفاوت که ال جی آن را تولید می‌کند. این دستگاه به نمایشگر 6.1 اینچی مجهز می‌شود.

در حالی که آقای کو به این موضوع اشاره کرده که تمام گوشی‌های سری آیفون 12 قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G خواهند بود، گزارشی جدید از کره جنوبی چنین موردی را تکذیب می‌کند. بر اساس گزارشی که به تازگی از ETNews کره جنوبی در فضای مجازی منتشر شده است، اپل سال آینده بیش از 4 آیفون جدید معرفی می‌کند که تنها یکی از آن‌ها از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی خواهد کرد. این گزارش سایر گفته‌های مینگ چی کو را تایید می‌کند. با توجه به این موضوع، ابعاد نمایشگر آیفون 12 پرو کاهش پیدا کرده و به 5.4 اینچ می‌رسد.

image

بر اساس این گزارش، اپل تحت تاثیر عملکرد فناوری on-cell پنل‌های OLED سامسونگ قرار گرفته است. این تکنولوژی باعث کاهش ضخامت نمایشگر می‌شود. با توجه به این موضوع که سامسونگ تنها شرکت با امکان تولید انبوه این نمایشگرها محسوب می‌شود، اپل به شرکت دیگری سفارش تولید این پنل‌ها را نمی‌دهد. بنابر اعلام یک منبع، اپل از تولید اولین آیفون تا به امروز، از فناوری یکسانی برای پنل‌های لمسی خود استفاده کرده است؛ با این حال سامسونگ با فناوری Y-OCTA توانسته توجه این شرکت را جلب کند. علاوه بر این موضوع، ظاهرا سامسونگ دیسپلی پیشنهاد بسیار جذابی به اپل داده تا بتواند از آن سفارش بگیرد.

بدون توجه به گزارش جدید و گفته‌های آقای کو، آیفون 5G اپل به مودم کوالکام اسنپدراگون X55 5G مجهز می‌شود. کوالکام و اپل در سال جاری میلادی با یکدیگر به توافق رسیدند و اپل دوباره از مودم‌های این شرکت در محصولات خود استفاده خواهد کرد. بر اساس این توافق، اپل به شرکت کوالکام به ازای استفاده از مودم‌های آن به مدت زمان 6 سال که البته می‌توان 2 سال دیگر به این زمان اضافه کرد و همچنین تراشه‌های آن برای چندین سال، مبلغ 4.5 میلیارد دلار پرداخت کرده است. با این توافق، دعواهای حقوقی این شرکت‌ها پایان گرفت.

image

پیش از توافق میان اپل و کوالکام، این شرکت کوپرتینویی به دنبال استفاده از مودم‌های 5G اینتل در محصولات خود بود. پس از این موضوع شاهد انتشار گزارش‌هایی مبنی بر توسعه مودم‌های 5G اپل بودیم. همزمان با انتشار این گزارش‌ها، اپل بخش مربوط به توسعه مودم‌ گوشی‌های هوشمند اینتل را با مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. در ماه سپتامبر سال آینده میلادی از آیفون‌های 2020 رونمایی می‌شود. در آن زمان می‌توان صحت گزارش ETNews و گفته‌های مینگ چی کو را مورد بررسی قرار داد، البته در ماه‌های آینده شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با این محصولات خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)