خانهاخبار
تامین‌کنندگان نمایشگرهای آیفون 12 مشخص شدند؛ آیفون 12 پرو کوچک خواهد بود

تامین‌کنندگان نمایشگرهای آیفون 12 مشخص شدند؛ آیفون 12 پرو کوچک خواهد بود

بر اساس گزارش تازه رسانه‌های کره‌ای که تامین‌کنندگان پنل‌های سری آیفون 12 را مشخص کرده‌اند، اطلاعاتی در خصوص اندازه مدل‌های مختلف آیفون منتشر شده که ادعاهای قبلی مینگ-چی کو را تایید می‌کند.
۱۳۹۸/۹/۸

مشهورترین تحلیل‌گر مسائل اپل، مینگ-چی کو، تاکنون دو بار به ابعاد نمایشگر اولین نسل از آیفون‌های 5G اشاره کرده که قرار است سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند. از آن‌جایی که منابع موثق این تحلیل‌گر معروف به‌ندرت خبر اشتباهی اعلام کرده‌اند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدل بزرگ‌تر آیفون ۱۲ نمایشگری ۶.۷ اینچی، مدل عادی نمایشگری ۶.۱ اینچی و مدل کوچک‌تر این سری نمایشگری ۵.۴ اینچی داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های مینگ-چی کو، اپل مدتی است که به‌دنبال بازگشت به سوی گوشی‌های فشرده است و جدیدترین گزارش رسانه‌های کره‌ای نیز بر صحت همین مدعا تاکید دارند. هرچند هدف این گزارش جدید اعلام نام تولیدکننده پنل OLED سری آیفون ۱۲ بوده، اما به صورت ضمنی اندازه دقیق نمایشگر پرچمداران نسل آتی اپل را هم تایید کرده است.

ظاهرا همان طور که کو پیش‌بینی کرده بود، آیفون ۵.۴ اینچی احتمالا آیفون ۱۲ پرو خواهد بود که همراه با آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی به بازار می‌آید. در آن سو، آیفون ۶.۱ اینچی ظاهرا آیفون ۱۲ نام می‌گیرد و وارث مستقیم آیفون ۱۱ خواهد بود.

طبق اعلام این گزارش، نمایشگر ۵.۴ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس پنلی منعطف از نوع OLED خواهد بود که توسط سامسونگ تولید می‌شود. این پنل‌ها از ماژول لمسی مجتمع و گران‌قیمت سامسونگ موسوم به Y-Octa استفاده خواهند کرد. در سوی دیگر، پنل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ نیز از نوع OLED خواهد بود اما گفته می‌شود که با همکاری LG ساخته می‌شود. این پنل ظاهرا یک لایه لمسی اضافه دارد که نشان می‌دهد محصول مربوطه ارزان‌تر و کم‌کیفیت‌تر است.

image

اپل تاکنون به‌ندرت دست به استفاده از نمایشگرهای OLED ال‌جی زده، چرا که پنل‌های کوچک این شرکت برخلاف پنل‌های بزرگِ تلویزیونی آن‌ها بهترین نمونه‌های بازار نبوده‌اند. کوپرتینویی‌ها ال‌جی را به عنوان تامین‌کنندگان ثانویه محصولات خود انتخاب کرده بودند تا این شرکت وظیفه تعویض نمایشگر آیفون یا تامین صفحه نمایش اپل واچ را برعهده بگیرد. حالا به نظر می‌رسد که پنل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده از محصولات این شرکت باشد، چرا که این دستگاه قیمتی ارزان‌تر خواهد داشت و احتمالا نمایشگری با رزولوشن پایین‌تر دارد.

موضوع دیگری که به پشتیبانی از ایده همکاری اپل با ال‌جی می‌پردازد این است که تولیدکننده چینی BOE نتوانسته کیفیت مطلوب سازنده آیفون را تامین کند و در نتیجه کوپرتینویی‌ها صرفا با دو منبع تامین به نام‌های سامسونگ و ال‌جی طرف بوده‌اند. از سویی، ال‌جی با افزایش کیفیت محصولات خود موفق به جلب رضایت اپل شده و در حال حاضر تامین‌کننده بخشی از نمایشگرهای ۶.۷ اینچی OLED آیفون ۱۱ پرو مکس است.

ولی بگذارید به سراغ آیفون ۱۲ پرو ۵.۴ اینچی برویم. این دستگاه چه شکلی خواهد بود؟ اپل تاکنون هیچ موبایلی با این اندازه تولید نکرده و این گوشی با توجه به استانداردهای امروزی دنیای موبایل می‌تواند دستگاهی بسیار کوچک باشد که طرفداران اپل از زمان معرفی نسل اول آیفون SE خواهان نمونه‌های بیشتر آن بوده‌اند. این شرکت پارسال آیفون ۴.۷ اینچی نسل هشت خود را در ویترین فروشگاهش نگه داشت، اما این دستگاه حالا آن قدر قدیمی شده که دیگر زرق و برق محصولات مدرن بازار را ندارد.

با توجه به این که آیفون ۱۲ از طراحی نسل جدید اپل استفاده خواهد کرد، پنل ۵.۴ اینچی این دستگاه احتمالا در محصولی با ابعاد آیفون ۸ قرار خواهد گرفت. این دستگاه به چیپست A14 مجهز می‌شود و احتمالا از 5G پشتیبانی خواهد کرد. پشتیبانی از فناوری 5G می‌تواند برگ برنده‌ای برای مدل ارزان پرچمدار بعدی اپل باشد، با این حال تا دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر هنوز باید صبر کنیم. در حال حاضر گفته می‌شود که سری آیفون ۱۲ بدنه‌ای از جنس شیشه و استیل خواهد داشت که طراحی مسطح آن شبیه آیفون ۴ است.

از آن‌جایی که هنوز زمان زیادی تا معرفی سری آیفون ۱۲ باقی مانده است، اگر به دنبال آیفونی با نمایشگر کوچک‌تر هستید، بهتر است فعلا به نسل بعدی آیفون SE چشم بدوزید که احتمالا بهار امسال معرفی خواهد شد. این دستگاه قیمتی پایین‌تر از پرچمداران اصلی اپل دارد و می‌تواند طیف گسترده‌تری از مخاطبان را تحت پوشش خود قرار دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)