خانهاخبار
پتنت جدید هدفون AR اپل به جلسه‌های تلفنی مجازی اشاره دارد

پتنت جدید هدفون AR اپل به جلسه‌های تلفنی مجازی اشاره دارد

بر اساس گزارش‌های جدید، اپل پتنت تازه‌ای ثبت کرده که در آن هدفونی با قابلیت واقعیت افزوده می‌تواند برای جلسات تلفنی مجازی مورد استفاده قرار بگیرد.
۱۳۹۸/۹/۸

اپل به‌تازگی پتنت هدفون واقعیت افزوده‌ای را ثبت کرده که به شما اجازه می‌دهد حتی در صورت عدم حضور فیزیکی کنار همکاران خود بتواند صدای افراد حاضر در یک اتاق را بشنوید. این پتنت هدفون مذکور را به عنوان ابزاری تجاری توصیف می‌کند که برای تماس‌های جمعی ایده‌آل است؛ با این حال می‌توان متصور بود که این دستگاه چه استفاده‌های دیگری خواهد داشت.

این هدفون صدای استریوی افزوده‌ای را فراهم می‌کند که به شما اجازه می‌دهد به صورت مجازی یا حقیقی با دیگران جلسه برگزار کنید. با این فناوری برای شناسایی افراد لازم نیست صرفا صدای آن‌ها را تشخیص دهید و می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چه کسی در حال صحبت کردن است.

در بخشی از توضیحات این پتنت آمده است:

سیگنال‌های صوتی مربوط به هر شخص از طریق شبیه‌سازی فضایی مجازی (مثل اتاقی مجازی) پردازش می‌شود که شاخصه‌های آن شبیه محیطی واقعی است. ممکن است از فراداده‌های موجود در هر سیگنال صوتی برای خوشه‌بندی خودکار افراد و جایگذاری آن‌ها در محیطی مجازی استفاده شود. سیگنال‌های صوتی با استفاده از یک سیستم بازتولید صدا که حرکات سر را ردیابی می‌کند، به صورت پویا با واکنش‌های تکانه‌ای هر دو گوش فیلتر می‌شود تا مکان هر شخص در آن محیط مجازی معین گردد. شنونده می‌تواند برای درک بهتر سخنان گوینده مثل حضور در اتاق‌های واقعی سر خود را به سمت او بچرخاند.

به عبارت دیگر، اگر سر خود را به سمت چهره افراد بگیرید، هدفون AR اپل می‌تواند صدای او را به همان شکلی اصلاح کند که انگار در جلسه‌ای فیزیکی حضور دارید. جایگاه مجازی سایر افراد نیز به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بهترین اشراف را بر آن‌ها داشته باشد.

در موقعیت‌هایی که تمام افراد جلسه در نقاط مختلف دنیا حضور دارند، این سیستم اتاقی مجازی می‌سازد و با ورود هر شخص محلی را به او اطلاق می‌کند. اگر شخصی سخنران اصلی یا مجری جلسه باشد، جایگاه او در مرکز افراد قرار داده می‌شود.

این پتنت درست مثل تمام پتنت‌های اپل ممکن است روزی به واقعیت تبدیل بشود یا نشود. البته شایعاتی پیرامون تولید هدست AR توسط این شرکت مطرح شده اما به نظر می‌رسد که تا ۲-۳ سال آینده خبری از عرضه این محصول نخواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)