خانهاخبار
مقایسه هوآوی میت پد پرو با آیپد پرو اپل؛ کدام برتر است؟

مقایسه هوآوی میت پد پرو با آیپد پرو اپل؛ کدام برتر است؟

به تازگی تبلت هوآوی میت پد پرو معرفی شده است. در ادامه این تبلت را با آیپد پرو اپل مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۹/۷

در صورتی که خواهان خریداری تبلت قدرتمندی باشید که البته فاقد سیستم عامل ویندوز باشد، دو گزینه روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. یکی از آن‌ها، آیپد پرو اپل بوده که محبوبیت بالایی در بازار دارد و مدل دوم، هوآوی میت پد پرو است. تبلت هوآوی که به تازگی معرفی شده، دارای مشخصات فنی قدرتمندی است. این دو رقیب به حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خود مجهز شده‌اند، از قلم پشتیبانی می‌کنند و می‌توان برای آن‌ها از کیبورد استفاده کرد که تایپ را تبدیل به کاری لذت ‌بخش‌تر می‌کند.

image

همانطور که گفته شد، هوآوی MatePad Pro تبلت جدیدتری محسوب می‌شود؛ با این حال چنین موضوعی به معنای پیروزی آن در برابر آیپد پرو نیست. در همین راستا، تصمیم گرفتیم این دو تبلت قدرتمند و باکیفیت را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه مقایسه هوآوی میت پد پرو با آپید پرو اپل برای شما آماده شده تا انتخاب میان آن‌ها جهت خرید راحت‌تر شود. همراه ما باشید.

طراحی

ابتدا به سراغ طراحی این دو محصول می‌رویم. تبلت اپل و هوآوی ضخامت کمی دارند و همچنین به نمایشگر باکیفیتی مجهز شده‌اند. با وجود این شباهت‌ها، شاهد تفاوت‌هایی میان آن‌ها نیز هستیم. اولین تفاوت، حاشیه‌های کمتر اطراف صفحه نمایش تبلت هوآوی میت پد پرو است. این حاشیه کمتر در تمام بخش‌های نمایشگر به چشم می‌خورد. آیپد پرو در اطراف صفحه نمایش خود حاشیه‌های بیشتری را میزبانی می‌کند؛ با این حال نمی‌توان به آن ایرادی گرفت. در حالت کلی با دو تبلت جذاب و باکیفیت روبه‌رو هستیم که نمی‌توان عیب چندانی در آن‌ها پیدا کرد.

صفحه نمایش

هوآوی میت پد پرو به یک نمایشگر 10.8 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1600 × 2560 پیکسل مجهز شده که قادر به پوشش گاموت رنگی DCI-P3 است. در اطراف این صفحه نمایش، شاهد حضور حاشیه با ضخامت 4.9 میلی‌متر هستیم. در این نمایشگر، یک حفره قرار گرفته که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. این حفره و همچنین حاشیه‌های باریک، باعث شده نسبت نمایشگر به بدنه این تبلت به 90 درصد برسد.

image

آیپد پرو دارای صفحه نمایش 12.9 اینچی با رزولوشن 2048 × 2732 پیکسل است. تراکم پیکسلی این نمایشگر به 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد و از فناوری Liquid Retina LCD برای آن استفاده شده است. در حقیقت کیفیت این نمایشگر تفاوت چندانی با پنل‌های OLED ندارد، البته عمق رنگ مشکی در آن کمتر است. از نظر مشخصات نمایشگر، هوآوی MatePad Pro و آیپد پرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

پورت‌ها و اتصالات

در این بخش نیز تفاوت میان این دو تبلت وجود دارد. آیپد پرو اپل دارای پورت USB-C، پورت کانکتور کیبورد و درگاه سیم‌کارت نانو است. در مقابل، هوآوی میت پد پرو از پورت USB-C و بلوتوث بهره می‌برد. این تبلت هوآوی در نسخه LTE دارای درگاه سیم‌کارت و GPS است. این دو محصول فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستند، بنابراین برای اتصال هدفون قدیمی خود به این تبلت‌ها، باید از دانگل استفاده کنید که هزینه جداگانه‌ای را از شما طلب می‌کند.

عملکرد

در زمینه عملکرد، تفاوت زیادی میان این دو تبلت به چشم می‌خورد. برای مثال هوآوی میت پد پرو برای تامین قدرت خود از چیپست کایرین 990 استفاده می‌کند، در حالی که آپید پرو دارای پردازنده اپل A12 است. نماینده هوآوی علاوه بر پردازنده Kirin 990، به حداکثر 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی این تبلت هوآوی، به درگاه کارت حافظه nanoSD دسترسی دارید. اپل چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

اپل برای تامین قدرت آیپد پرو از چیپست A12X Bionic استفاده کرده است. این چیپست دارای 8 هسته پردازشی بوده و از پردازنده کمکی M12 بهره می‌برد. این پردازنده قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکی از سریع‌ترین پردازنده‌ها در دنیای موبایل محسوب می‌شود. توسط این پردازنده می‌توان برنامه‌های ویرایش عکس و ویدیو را اجرا کرد، همچنین اجرای بازی‌هایی مانند Civilization VI توسط این چیپست کار سختی نیست. در حقیقت پردازنده A12X Bionic قادر به اجرای تمام فرامین کاربران است. این تبلت از 4 و 6 گیگابایت رم بهره می‌برد و در بالاترین نسخه دارای 1 ترابایت حافظه داخلی است.

سیستم عامل

اپلیکیشن‌های آپید پرو محدود به اپ استور هستند و اپل برای آن سیستم عامل iPadOS را در نظر گفته است. در مقابل، هوآوی میت پد پرو به سیستم عامل اندروید 10 مجهز شده است. به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، این تبلت فاقد GMS است. با توجه به این موضوع، کاربران به پلی استور دسترسی ندارند و اپلیکیشن‌های محدودی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

تبلت هوآوی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که نمایشگر گوشی هوشمند خود را روی صفحه نمایش میت پد پرو مشاهده کنند. این قابلیت باعث انتقال راحت‌تر اطلاعات میان این دستگاه‌ها می‌شود. علاوه بر این موضوع، می‌توان توسط هوآوی میت پد پرو تماس‌ها را پاسخ داد و یا پیام ارسال و دریافت کرد. با اتصال بلوتوث، رابط کاربری این تبلت شبیه به کامپیوتر می‌شود تا کاربران حس کار با یک لپ تاپ را تجربه کنند.

باتری

شارژدهی باتری از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس اعلام اپل، آیپد پرو تا 10 ساعت قادر به همراهی کاربر است، البته با کار سنگین این میزان شارژدهی چند ساعت کاهش پیدا می‌کند که طبیعی است. این تبلت اپل از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که البته برای استفاده از آن، باید شارژر 30 واتی USB-C را خریداری کرد. هوآوی میت پد پرو از یک باتری 7250 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این تبلت قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی است، البته در جعبه آن شارژر 20 واتی به چشم می‌خورد. از سایر ویژگی‌های میت پد پرو می‌توان به پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ وایرلس معکوس 7.5 واتی اشاره کرد.

تجهیزات جانبی

قلم M-Pencil هوآوی تا 10 ساعت شارژدهی دارد و می‌توان آن را به صورت وایرلس و در مدت زمان یک ساعت به صورت کامل شارژ کرد. این قلم دارای جاذب مغناطیسی بوده و از 4096 سطح فشار پشتیبانی می‌کند. در حالت کلی این قلم عملکرد مناسبی دارد و کاربران می‌توانند با قرار دادن M-Pen روی تبلت میت پد پرو، باتری آن را شارژ کنند. این قلم با خرید MatePad پرو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در صورتی که خواهان خرید قلم M-Pen به صورت جداگانه باشید، باید 99 دلار به شرکت هوآوی هزینه پرداخت کنید. این قیمت در مقایسه با اپل پنسل ارزان‌تر است. قلم اپل با قیمت 129 دلار به فروش می‌رسد. این قلم در جعبه آیپد پرو حضور ندارد. کیبورد هوشمند اپل با قیمت 170 دلار به فروش می‌رسد که با توجه به کیفیت و امکانات، قیمت منصفانه‌ای برای آن درنظر گرفته شده است. بد نیست بدانید این کیبورد فاقد تاچ پد است. این کیبورد حکم استند را نیز دارد و تبلت را در جایگاه ثابتی نگه می‌دارد.

برای هوآوی میت پد پرو نیز یک کیبورد مشابه با Smart Keyboard اپل توسعه پیدا کرده است. این تبلت نیز دکمه‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دارای استند است. این کیبورد در جعبه میت پد پرو حضور دارد و برای خریداران تبلت هوآوی رایگان محسوب می‌شود. در صورتی که خواهان خریداری کیبورد هوآوی به صورت جداگانه باشید، باید 71 دلار به این شرکت هزینه پرداخت کنید که بسیار ارزان‌تر از کیبورد اپل محسوب می‌شود.

قیمت

هوآوی میت پد پرو در مدل وای فای مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 711 دلار به فروش می‌رسد. این تبلت در مدل LTE همراه با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 853 دلار به فروش می‌رسد. آیپد پرو در نسخه 11 اینچی قیمتی برابر با 799 دلار دارد و مدل 12.9 اینچی آن نیز با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. این قیمت‌ها مربوط به نسخه پایه و همچنین مدل وای فای این محصولات است. در صورتی که خواهان خریداری تبلت‌های اپل با شبکه ارتباطی 4G باشید، باید 150 دلار هزینه بیشتری به شرکت اپل پرداخت کنید.

جمع‌بندی

این دو تبلت عملکرد بی‌نظیری دارند و امکانات بی‌شماری در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ با این حال تفاوت بزرگی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. هوآوی میت پد پرو مقرون به صرفه‌تر محسوب می‌شود، چرا که تجهیزات جانبی آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در بخش سیستم عامل و نرم افزار، تبلت اپل برتر است. سیستم عامل اندروید 10 مورد استفاده در میت پد پرو تغییرات زیادی را در مقایسه با نسخه خام تجربه کرده است؛ بنابراین عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با iPadOS نماینده اپل دارد.

در صورتی که قیمت برای شما اهمیت بالایی دارد، هوآوی میت پد پرو را خریداری کنید، در غیر اینصورت آیپد پرو اپل انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود. با خرید تبلت اپل قدرت بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و کارهای بیشتری می‌توانید با آن انجام دهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۸/۹/۱۷
سلام. با توجه به تحریم هوآوی توسط آمریکا و عدم دسترسی به گوگل پلی ، کسی میدونه هوآوی چه راهکاری پیشنهاد داده ؟