خانهاخبار
دوربین گلکسی اس 11 فوکوس خودکار لیزری خواهد داشت

دوربین گلکسی اس 11 فوکوس خودکار لیزری خواهد داشت

بر اساس اطلاعات تازه‌ای که از سوی افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده است، دوربین گلکسی اس 11 فوکوس خودکار لیزری دارد که آن را در رندرهای مربوطه نیز دیده‌ایم.
۱۳۹۸/۹/۶

ماژول دوربین گلکسی اس ۱۱ پر از لنزهای مختلف است و این موضوع مطمئنا برای افرادی با فوبیای اجسام متخلخل مشکل‌ساز خواهد بود. به گزارش افشاگر معروف، Ice Universe، این غول بزرگ کره‌ای می‌خواهد سیستم فوکوس خودکار لیزری را به پرچمدار بعدی خود اضافه کند و این لنز همان دایره کوچک در گوشه راست پایین ماژول دوربین است.

سامسونگ قبلا در دوربین‌های خود از سیستم فوکوس خودکار پیکسل دوگانه (Dual Pixel AF) خود سنسور استفاده می‌کرد. پس این تغییر از کجا آمده است؟ آیا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید این شرکت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه ندارد؟ پاسخ این سوال «نه» است. اگرچه هنوز قطعی نیست که سامسونگ از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX استفاده کند، اما این سنسور AF دوگانه ندارد.

از سوی دیگر، با توجه به وجود چهار سنسور در ماژول دوربین گلکسی اس ۱۱، این دستگاه مطمئنا می‌تواند استفاده‌های زیادی از فوکوس خودکار لیزری داشته باشد، بنابراین این تغییر کاربردی خواهد بود. حالا اگر تعداد سنسورهای دوربین را بشماریم آن‌ها به عدد ۵ می‌رسند، هرچند این تعداد لنز ممکن است صرفا برای گلکسی اس ۱۱ پلاس عرضه شود.

در خصوص سایر اعضای خانواده گلکسی اس ۱۱، با توجه به رندرهای منتشره می‌دانیم که اس ۱۱ ای فقط سه سنسور خواهد داشت. با این حال، تعداد سنسورهای دوربین گلکسی اس ۱۱ عادی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

با نگاه به اندازه کوچک دیافراگم سنسورهای این دوربین به نظر می‌رسد که حداقل یکی از دو سنسور انتهایی سنسور سه‌بعدی زمان پرواز باشد. منتها ماهیت سنسور آخر هنوز معلوم نیست و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن فعلا باید صبر کنیم.

image
image

سمت راست: گلکسی اس ۱۱ ای / سمت چپ: گلکسی اس ۱۱ پلاس

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

کامران مومن

۱۳۹۸/۱۰/۵
انقدر تقلید آخه،
تکنولوژی چهار سال پیش سونی...

کامران مومن

۱۳۹۸/۱۰/۵
این تکنولوژی فوکوس لیزری رو سونی چهار سال پیش تو گوشی هاش به کار برده در صورتی که سایت dxo حتی با وجود دوربین با این قدرت باز هم نمره کمی برای گوشی های سال 2017 سونی در نظر گرفته که قشنگ مشخصه این نمره حقه این گوشی نیست. شاید dxo mark هم باج میگیره...

حمید رضا

۱۳۹۸/۹/۶
سلام
وقت بخیر
این تکنولوژی رو سونی از سال 2017 روی پرچمداراش به رت استاندارد داره