خانهاخبار
تبلت قدرتمند MatePad Pro هوآوی با Kirin 990 معرفی شد

تبلت قدرتمند MatePad Pro هوآوی با Kirin 990 معرفی شد

هوآوی امروز در مراسمی از تبلتی رونمایی کرد که به زعم آن‌ها قدرتمندترین تبلت اندرویدی بازار است. تبلت MatePad Pro نمایشگری 10.8 اینچی دارد و از چیپست Kirin 990 استفاده می‌کند.
۱۳۹۸/۹/۴

هوآوی در رویدادی ویژه بالاخره رسما از تبلت MatePad Pro رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید میت‌پد پرو قدرتمندترین تبلت حال حاضر بازار است. تبلت جدید هوآوی از چیپست Kirin 990 استفاده می‌کند و نمایشگر فوق‌العاده‌ای دارد که دارای دوربین سلفی حفره‌ای است. همچنین باتری بزرگی با ظرفیت بالا در این دستگاه قرار گرفته که از قابلیت شارژ سریع بیسیم پشتیبانی می‌کند.

image

تبلت MatePad Pro ابعادی ۱۵۹ در ۲۴۶ در ۷.۲ میلی متری دارد و وزن آن ۴۶۰ گرم است. هوآوی نمایشگری ۱۰.۸ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را روی این تبلت قرار داده که گوشه‌های گرد دارد. پنل میت‌پد پرو از نوع IPS LCD است و در گوشه سمت چپ آن حفره‌ای دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. این دستگاه حاشیه ظریف ۴.۹ میلی متری دارد و هوآوی می‌گوید نسبت صفحه به بدنه آن ۹۰ درصد است.

image

موتور محرک میت‌پد پرو چیپست ۷ نانومتری Kirin 990 است که همراه با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این تبلت شکاف کارت nanoSD هم دارد تا در صورت نیاز بتوانید حافظه داخلی دستگاه را افزایش دهید. میت‌پد پرو دارای یک باتری بزرگ ۷۲۵۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌توانید آن را با فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی شارژ کنید. البته این محصول با شارژر ۲۰ واتی عرضه می‌شود. میت‌پد پرو همچنین از فناوری شارژ بیسیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۷.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

تبلت جدید هوآوی از EMUI 10 بهره می‌برد که مبتنی بر اندروید ۱۰ ساخته شده است. میت‌پد پرو قابلیتی دارد که اجازه می‌دهد صفحه موبایل خود را روی نمایشگر تبلت بیندازید؛ با این کار امکان مدیریت تماس‌ها و جابجایی فایل میان دستگاه‌ها را هم خواهید داشت. اگر از کیبورد در کنار این تبلت استفاده کنید، رابط کاربری دستگاه وارد حالت کامپیوتر می‌شود تا کاربران بتوانند از تجربه‌ای نزدیک به تجربه PC بهره‌مند شوند.

در قاب پشتی میت‌پد پرو دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 وجود دارد. این دوربین از قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکارِ تشخیص فاز استفاده می‌کند و فلش LED دارد. علاوه بر این، قلم هوشمندی به نام M-Pencil در کنار این دستگاه قرار دارد که به صورت بیسیم می‌توانید آن را با خود دستگاه شارژ کنید.

image

میت‌پد پرو با پشتیبانی از سیستم صوتی Histen 6.0 و بلندگوهای چهارگانه قادر به تولید صدای ساراند است. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توانیم به Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵.۱، پورت USB-C و GPS (در مدل‌های LTE) اشاره کنیم. این دستگاه فاقد حسگر اثر انگشت است و جک ۳.۵ میلی متری هدفون هم ندارد.

قیمت و تاریخ عرضه MatePad Pro

قیمت مدل‌های مختلف میت‌پد پرو به شرح زیر است:

مدل وای فای میت‌پد پرو:

  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۴۶۹ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی: ۴۸۴ دلار

مدل LTE میت‌پد پرو:

  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۵۴۰ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی: ۵۶۹ دلار

میت‌پد پرو در رنگ‌های نارنجی، سفید، سرمه‌ای و سبز تیره به بازار می‌آید. قیمت کیبورد مغناطیسی و قلم هوشمند این دستگاه به صورت جداگانه به ترتیب ۷۰ و ۱۰۰ دلار است. تبلت جدید هوآوی از ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) وارد بازار می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که میت‌پد پرو 5G را در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند. این دستگاه احتمالا از Kirin 990 5G استفاده خواهد کرد و در مراسم رونمایی از تلفن‌های هوشمند سری P40 معرفی می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۸/۹/۱۷
سلام. با توجه به تحریم هوآوی توسط آمریکا و عدم دسترسی به گوگل پلی ، کسی میدونه هوآوی چه راهکاری پیشنهاد داده ؟