هیوندای آیونیک از سال 2016 در بازار حضور دارد و اولین خودرویی محسوب میشود که در سه مدل هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی به فروش میرسد. این خودروی کرهای برای اینکه بتواند با رقیبان خود در بازار مقابله کند، برای مدل 2020 بروزرسانی شده است. هیوندای آیونیک 2020 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019 در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی داخلی و کابین این خودرو بهبود پیدا کرده و همچنین برد آن افزایش داشته است.
ظرفیت باتری مدل تمام الکتریکی این خودرو با رشد 36 درصدی، از 28 کیلووات ساعت به 38.3 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است. این افزایش ظرفیت باعث شده برد هیوندای آیونیک تمام الکتریکی به 273 کیلومتر برسد که بالاتر از برد نیسان لیف محسوب میشود. موتور الکتریکی مورد استفاده در این خودرو قدرتی برابر با 134 اسب بخار و گشتاوری برابر با 295 نیوتن متر در اختیار راننده قرار میدهد. هیوندای شارژر 6.6 کیلوواتی نسل کنونی را به 7.2 کیلووات ارتقا داده است. بر اساس ادعای این شرکت کرهای، 84 درصد ظرفیت باتری این خودرو توسط شارژر 100 کیلوواتی در مدت زمان 54 دقیقه شارژ میشود.
مصرف معادل هیوندای آیونیک 2020 تمام الکتریکی برابر با 1.76 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن را تبدیل به یکی از بهینهترین خودروهای برقی موجود در بازار میکند. این خودرو مانند کونا تمام الکتریکی از یک پدال برای رانندگی بهره میبرد. بنابراین راننده برای نگه داشتن آن باید از یک دسته استفاده کند و نیازی به فشردن پدال ترمز ندارد.
هیوندای آیونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی جدید به یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری GDI مجهز شدهاند که قادر به تولید 104 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی این موتور توسط یک گیربکس خودکار 6 سرعته دو کلاچه به چرخها منتقل میشود. استفاده از موتور برقی در آیونیک هیبریدی باعث تولید 42 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور شده است. برای این مدل یک باتری 1.56 کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمر در نظر گرفته شده که زیر صندلیهای عقب قرار گرفته است.
مدل پلاگین هیبریدی این خودرو دارای یک باتری 8.9 کیلووات ساعتی است. موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 60 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور است. در حالت کلی هیوندای آیونیک هیبریدی قدرتی برابر با 139 اسب بخار و گشتاوری برابر با 264 نیوتن متر در اختیار راننده قرار میدهد که برای مدل پلاگین هیبریدی این اعداد به ترتیب برابر با 156 اسب بخار و 264 نیوتن متر است. مصرف سوخت ترکیبی مدل هیبریدی Blue برابر با 4.05 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده و برد تمام الکتریکی مدل پلاگین هیبریدی برابر با 46.6 کیلومتر است.
در بخش جلویی این خودرو شاهد استفاده از طراحی جدیدی برای جلو پنجره هستیم که البته برای مدل تمام الکتریکی آن، این بخش به صورت بسته در نظر گرفته شده است. تمام مدلها از طراحی جدیدی برای سپر جلو و عقب خود بهره میبرند و همچنین به چراغهای LED جدیدی مجهز شدهاند. مدل تمام برقی و پلاگین هیبریدی هیوندای آیونیک دارای رینگهای 16 اینچی آلیاژی هستند و برای مدل هیبریدی آن رینگهای 17 اینچی آلیاژی با طراحی جدید در نظر گرفته شده است.
در کابین این خودرو شاهد تغییرات زیادی هستیم که برای مثال میتوان به نمایشگر سفارشی 10.25 اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد. محل کنترل سیستم تهویه مطبوع این خودرو بازطراحی شده و هم اکنون دارای پوشش شفاف است. مدل برقی آیونیک به صورت استاندارد دارای نمایشگر 7 اینچی است که البته در مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی باید آن را به صورت جداگانه سفارش داد. از تجهیزات استاندارد موجود در تمام مدلهای هیوندای آیونیک مدل 2020 میتوان به سیستم جلوگیری از تصادف همراه با قابلیت شناسایی عابر پیاده، نگهداری خودرو در میان خطوط و همچنین سیستم هشدار راننده اشاره کرد.
هیوندای آیونیک هیبریدی با قیمت پایه 23 هزار دلار به فروش میرسد. برای مدل پلاگین هیبریدی این خودرو باید 26,300 دلار به شرکت هیوندای هزینه پرداخت کنید. به تمام این مبالغ باید هزینه 930 دلاری حمل به مقصد را نیز اضافه کرد. در حال حاضر قیمت مدل تمام الکتریکی این خودروی کرهای اعلام نشده است؛ با این حال انتظار میرود به علت بهبود عملکرد و همچنین تجهیزات بیشتر، نسبت به مدل کنونی آن گرانتر باشد.