خانهاخبار
گزارش: PS5 تا این جای کار خیلی سریع‌تر از ایکس باکس اسکارلت است

گزارش: PS5 تا این جای کار خیلی سریع‌تر از ایکس باکس اسکارلت است

بر اساس گزارش تازه‌ای که از زبان یک افشاگر معروف مطرح شده، ظاهرا در حال حاضر سرعت PS5 نسبت به ایکس باکس اسکارلت خیلی بیشتر است، با این حال این شرایط ممکن است در آینده تغییر کند.
۱۳۹۸/۹/۴

رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، فیل اسپنسر، چند روز پیش گفت که انتظار دارد پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت از نظر قیمت و قدرت در سطح یکدیگر باشند. البته او اظهار داشت که تمام سعی آن‌ها این است که بتوانند بهتر از سونی عمل کنند. حالا اخیرا افشاگر معروف و معتبری که پیش‌تر چندین خبر و گزارش را به‌درستی منتشر کرده بود از خلاف این قضیه سخن گفته است.

چند روز پیش کاربری به نام Kleegamefan در انجمن گفتگوی آنلاین Rest Era در مطلبی پیرامون توان کنسول‌های نسل بعدی گفت که PS5 در حال حاضر بهتر از ایکس باکس اسکارلت است. شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که سونی توسعه کنسول و بازی‌های PS5 را زودتر شروع کرده است. Kleegamefan می‌گوید:

در حال حاضر عملکرد بازی‌ها روی PS5 بهتر است. به اعتقاد من دلیلش این است که توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار PS5 در مراحل پیشرفته‌تری قرار دارد. [البته] انتظار دارم که اسکارلت با پیشرفت بیشتر در کیت‌های توسعه و نرم‌افزار این فاصله را پر کند.

همچنین، باید بگویم که چون تخصص همیشگی مایکروسافت نه در بخش سخت‌افزار بلکه نرم‌افزار بوده، بسیار محتمل است که آن‌ها در نهایت نرم‌افزار توسعه پیشرفته‌تری برای DirectX ارائه کنند و بستری فراهم سازند تا حتی در صورت پایین‌تر بودن قدرت سخت‌افزار، بازی‌ها روی اسکارلت بهتر اجرا شوند.

البته نمی‌دانیم چنین چیزی محقق خواهد شد یا نه، اما نمی‌توانیم احتمال آن را در نظر نگیریم.

صرف‌نظر از سابقه قابل اطمینان Kleegamefan، شایان ذکر است که PS5 و ایکس باکس اسکارلت تقریبا از سخت‌افزار یکسانی استفاده می‌کنند، چون CPU و GPU هر دوی این کنسول‌ها توسط AMD ساخته می‌شود. این دو دستگاه همچنین از درایوهای SSD استفاده خواهند کرد، بنابراین سرعت آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، بر روی کاغذ انتظار داریم که هر دو کنسول نسل بعد توان مشابهی داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)