خانهاخبار
رندرهای جدید گلکسی اس 11 با طراحی جدید و دوربین پنج‌گانه منتشر شد

رندرهای جدید گلکسی اس 11 با طراحی جدید و دوربین پنج‌گانه منتشر شد

افشاگر معروفی به نام استیو همرستافر اخیرا رندرهای کامپیوتری جدید گلکسی اس 11 را منتشر کرده که در آن می‌توانیم طراحی جدید پرچمدار بعدی سامسونگ و ماژول دوربین متفاوت این دستگاه را ببینیم.
۱۳۹۸/۹/۲

سری گلکسی اس ۱۱ احتمالا در حال حاضر موردانتظارترین تلفن هوشمند بازار است. گزارش‌ها می‌گویند این دستگاه تغییرات سخت‌افزاری قابل توجهی خواهد داشت و از نظر طراحی نیز دستخوش تحولات جالبی می‌شود. حالا امروز افشاگر معروف، استیو همراستافر، رندرهای کامپیوتری جدید این پرچمدار کره‌ای را منتشر کرده است.

بر اساس طرحی که به نظر می‌رسد برای متحدالشکل کردن خط تولید تلفن‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است، گلکسی اس ۱۱ نیز از نظر ظاهری درست مثل گلکسی A71 و گلکسی A51 از زبان طراحی گلکسی نوت ۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع Infinity-O دارد که دوربین سلفی آن به صورت حفره‌ای در مرکز صفحه تعبیه شده است.

گلکسی اس ۱۱، مشابه تمام پرچمداران سامسونگ از سال ۲۰۱۷ به بعد، صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده دارد. حالا در کنار این لبه‌ها فریم به‌روزشده‌ای از جنس آلومینیوم قرار گرفته که شامل خطوط مرسوم آنتن اما این بار با اندازه‌ای کوچک‌تر از همیشه است. کاهش اندازه فریم دستگاه باعث شده سامسونگ برای جایگذاری دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست دستگاه شیوه طراحی قبلی خود را تغییر دهد.

image

به‌علاوه، در بالای دستگاه شاهد اضافه شدن یک میکروفون جدید هستیم و در پایین هم پورت USB-C را به همراه بلندگو می‌بینیم. متاسفانه در این رندرها اثری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون دیده نمی‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد که با معرفی گلکسی اس ۱۱ بالاخره باید پایان عصر این پورت محبوب را رسمی تلقی کنیم.

دوربین پنج‌گانه در ماژولی به شکل مستطیل

گلکسی اس ۱۰ برای استفاده از باتری بزرگ‌تر ماژول عمودی دوربین گلکسی اس ۹ را با ماژول افقی تعویض کرد. اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ دوباره نظر خود را عوض کرده و این بار به سراغ ماژول دوربینی به شکل مستطیل رفته است. همان طور که پیش‌تر در رندرهای سری گلکسی A دیده بودیم، گلکسی اس ۱۱ ماژولی مستطیلی دارد که در گوشه سمت چپ قاب پشتی این دستگاه قرار گرفته و پنج لنز را در بر می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که هر کدام از این لنزها چه کاربرد دقیقی دارند، اما شایعات می‌گویند احتمالا لنزی ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی جایگزین لنز ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۰ می‌شود. این لنز برای تولید تصاویر پرجزئیات ۲۷ یا ۱۳.۵ مگاپیکسلی از فناوری ادغام پیکسل استفاده خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود که لنز تله‌فوتوی قدرتمندی با توانایی زوم بالا در دست تولید برای این گوشی هوشمند است. اگر اطلاعات افشایی صحیح باشد، گلکسی اس ۱۱ دوربینی پریسکوپ-مانند خواهد داشت که می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری و لرزشگیر نوری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. این توانایی در ترکیب با قابلیت‌های نرم‌افزاری امکان زوم هیبریدی ۱۵ برابری و زوم دیجیتالی ۵۰ برابری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

image

در کنار این‌ها، دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ یک لنز فوق عریض جدید و یک سنسور زمان پرواز اختصاصی خواهد داشت تا بتواند اطلاعات مربوط به عمق را با دقت بیشتری دریافت کند. ماهیت لنز پنجم هنوز مشخص نیست اما در کنار آن فلش LED و میکروفون قرار می‌گیرد.

تاریخ معرفی و عرضه گلکسی اس ۱۱

سامسونگ سری گلکسی اس ۱۰ را در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۹ معرفی کرد، اما پیش‌تر گزارشی منتشر شده بود که از عرضه این دستگاه در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ خبر می‌داد. گفته می‌شود که سری اس ۱۱ پنج عضو مختلف خواهد داشت: گلکسی اس ۱۱، گلکسی اس ۱۱ فایو جی، گلکسی اس ۱۱ پلاس فایو جی، گلکسی اس ۱۱ ای، گلکسی اس ۱۱ ای فایو جی.

پیش‌بینی می‌شود که پیش‌خرید این تلفن هوشمند به فاصله ۲۴ ساعت از زمان معرفی آغاز شده و عرضه عمومی آن از چند هفته بعد شروع شود. اگر سوابق سامسونگ را مدنظر قرار دهیم، احتمالا می‌توانیم در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ این گوشی را در ویترین مغازه‌ها پیدا کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Porya

۱۳۹۸/۹/۳
آخ آخ بگو سامی تو رو خدا گند نزن توی طراحی خیییلی بد شکله

Mahdi

۱۳۹۸/۹/۳
شرکت سامسونگ دوستدارانش به طرح ایفون ۱۱ ماژول دوربینش میخندیدن حالا خود شرکت سامی ماژول ایفون تقلید کرد فقط مربعی نکرد امد طبیعی کرد مستطیل کرد خواست بگه فرق میکن اره جون مهندس طراحت ??

بی وفا اون بود نه من !

۱۳۹۸/۹/۲
خب با همین فرمون بریم جلو
طی سال های آتی خواهیم دید که گوشی تولید میشه با ۲۰ تا دوربین پُشت!
دیگ خیلی داره لوس میشه این داستان دوربین پشت گوشی