خانهاخبار
رندرهای گلکسی A71 با دوربین چهارگانه و سلفی حفره‌ای لو رفت

رندرهای گلکسی A71 با دوربین چهارگانه و سلفی حفره‌ای لو رفت

گلکسی A71 گوشی میان‌رده مورد انتظاری است که احتمالا در MWC 2020 معرفی خواهد شد. اکنون رندرهای این دستگاه طراحی سلفی حفره‌ای و دوربین عقب چهارگانه آن را نشان می‌دهد.
۱۳۹۸/۹/۱

سامسونگ گوشی‌های جدید زیادی در دست تولید دارد، اما امروز می‌خواهیم به سراغ میان‌رده‌ای مورد انتظار به نام گلکسی A71 برویم که اخیرا رندرهای متعدد آن توسط افشاگر معروف، استیو همرستافر، و CashKaro منتشر شده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

گلکسی A71 با پیروی از زبان طراحی گلکسی نوت ۱۰ پلاس نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع آمولد را به کار بسته که طراحی Infinity-O دارد و دوربین سلفی آن در وسط نمایشگر قرار گرفته است. حاشیه‌های کنار صفحه نمایش این گوشی بسیار ناچیز است، اما به نظر می‌رسد که به خاطر کاهش هزینه‌ها در این دستگاه از پنل خمیده استفاده نشده است.

اگر طراحی بخش جلوی گلکسی A71 را با گلکسی A70 مقایسه کنیم، منصفانه است که بگوییم این دو گوشی چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. سامسونگ صرفا در این نسخه ناچ قطره‌ای را با طراحی حفره‌ای تعویض کرده است. اما اگر گوشی را برگردانید، تفاوت‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهند.

دوربین چندگانه با چینش عمودی که در اکثر تلفن‌های سری گلکسی A وجود داشت، حالا جای خود را به ماژولی بزرگ‌تر و عریض‌تر، به شکل مستطیل، داده که چیدمان سنسورهای آن شبیه حرف L است. شایعات می‌گویند گلکسی A71 دوربینی چهارگانه دارد که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ToF است. همچنین در کنار این سنسورها فلش LED را هم می‌بینیم. انتظار می‌رود که سامسونگ در دوربین جلو از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کند.

image

گلکسی A71 در قسمت پایینی پورت USB-C، بلندگو و جک ۳.۵ میلی متری هدفون خواهد داشت. در سمت چپ درگاه سیم کارت و در سمت راست هم دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که زیر دکمه پاور حسگر اثر انگشت قرار خواهد گرفت.

مشخصات داخلی

گلکسی A70 و خواهرش، گلکسی A70s، از چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ استفاده می‌کنند. کوآلکام هنوز وارثی برای این چیپست معرفی نکرده و تا اوایل سال ۲۰۲۰ احتمالا چنین کاری نخواهد کرد، در نتیجه گلکسی A71 نیز به احتمال زیاد از اسنپدراگون ۶۷۵ استفاده می‌کند. با این حال، اگر سامسونگ بر تقویت توان پردازشی اصرار داشته باشد، می‌تواند از اسنپدراگون ۷۱۲ یا حتی چیپستی از سری اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده کند.

image

صرف‌نظر از این‌ها، انتظار داریم که حداقل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روی این دستگاه قرار داده شود. حافظه داخلی گلکسی A71 احتمالا از طریق کارت microSD قابل ارتقا خواهد بود و با کمک درگاه سیم کارت درون دستگاه قرار می‌گیرد.

گلکسی A71 به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 به بازار می‌آید. شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی هم مثل نسخه‌های قبلی خود از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و امکان استفاده از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی دارد. پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE در این دستگاه حتمی به نظر می‌رسد، اما با توجه به رده این گوشی و هزینه‌های بالای فناوری 5G بعید است که در گلکسی A71 شاهد حضور نسل پنجم ارتباطات باشیم.

در حال حاضر مشخص نیست که گلکسی A71 چه زمانی معرفی خواهد شد، اما نمایشگاه MWC 2020 می‌تواند کاندید خوبی برای معرفی این تلفن هوشمند باشد. احتمالا در این نمایشگاه که در اواخر ماه فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود شاهد معرفی گلکسی A51 نیز خواهیم بود.

اگر سامسونگ به استراتژی جدید عرضه محصولات خود پایبند بماند، این گوشی احتمالا در ابتدا فقط در بازار هند عرضه می‌شود و بعد دست مشتریان سایر نقاط دنیا به آن می‌رسد. گفته می‌شود که قیمت این دستگاه ممکن است در اروپا چیزی حدود ۴۰۰ یورو باشد، منتها برای کسب اطلاعات دقیق‌تر هنوز باید صبر کنیم..

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Kamyar

۱۳۹۸/۹/۲
همین که قیمتش 400 یورو بیشتر نیست بیاد تو ایران میشه10 میلیون تازه قطعاتشم برمیدارن

Sajjadarya

۱۳۹۸/۹/۱
خیلی خوشگل فوق العاده ???