خانهاخبار
سونی می‌خواهد چهار پرچمدار جدید در سال 2020 معرفی کند

سونی می‌خواهد چهار پرچمدار جدید در سال 2020 معرفی کند

بر اساس آن‌چه که از گزارش‌ها به نظر می‌رسد، سونی در نظر دارد که در سال 2020 چهار پرچمدار و سه تا پنج گوشی میان‌رده جدید روانه بازار کند. در کنار این‌ها دو گوشی پایین‌رده نیز ممکن است از سوی این شرکت معرفی شود.
۱۳۹۸/۸/۲۸

سونی در طول چند سال گذشته در حال کوچک‌سازی کسب و کار موبایل‌های خود بوده تا بتواند سودآوری این مجموعه را بهبود ببخشد. این شرکت همچنان باید کارهای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند انجام دهد اما به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها آماده‌اند تا به‌زودی چند گوشی پرچمدار جدید را به ویترین موبایل‌های خود اضافه کنند. بر اساس گزارش‌ها، اولین گوشی‌های این سری اکسپریا ۰ و اکسپریا ۱.۱ خواهند بود.

این طور که از شنیده‌ها به نظر می‌رسد، سونی در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد ۴ پرچمدار با پشتیبانی از 5G و ۳ تا ۵ گوشی ارزان‌تر معرفی کند. اولینِ آن‌ها اکسپریا ۱.۱ نام خواهد داشت که احتمالا جایگزین اکسپریا ۱ می‌شود. فعلا اطلاعات کمی از این دستگاه در دسترس است، اما شایعات از وجود دوربینی چهارگانه در عقب، اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر 4K و عرضه در اواخر ماه فوریه (احتمالا در نمایشگاه MWC 2020) خبر می‌دهند.

به فاصله کوتاهی اکسپریا ۳ به این محصول می‌پیوندد. طبق شایعات این پرچمدار قرار است وارث معنوی اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت باشد و احتمالا دوربینی سه‌گانه با نمایشگر +QHD خواهد داشت. متاسفانه این احتمال وجود دارد که این دستگاه صرفا در بازار ژاپن عرضه شود چرا که سایر بازارهای جهانی به موبایلی با این اندازه کوچک روی خوش نشان نمی‌دهند.

image

سونی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دو پرچمدار دیگر در دست عرضه خواهد داشت. اکسپریا ۵.۱ با دوربین چهارگانه جایگزین اکسپریا ۵ می‌شود و پرچمدار کاملا جدید اکسپریا ۰ نیز معرفی خواهد شد که احتمالا دوربینی شش‌گانه خواهد داشت.

اگر این گمانه‌زنی حقیقت داشته باشد، دوربین شش‌گانه اکسپریا ۰ از یک سنسور ۰.۵ مگاپیکسلی زمان پرواز در کنار سنسورهای ۴۸ + ۲۰ + ۱۶ + ۸ + ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که کاربرد دقیق هر یک آن‌ها هنوز مشخص نشده است. علاوه بر این، در جلو نیز سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی برای سلفی به همراه سنسوری ۰.۳ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد. اکسپریا ۰ نیز مثل گوشی‌های بالا از اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه حداقل ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و ۱۲ گیگ رم استفاده خواهد کرد. همچنین، باید منتظر اکسپریا ۹.۱ و اکسپریا ۱۰.۱ در دسته تلفن‌های میان‌رده سونی باشیم.

گفته می‌شود که به منظور جلوگیری از ابهام در خصوص گوشی‌های میان‌رده سونی، این شرکت می‌خواهد وارث اکسپریا ۱۰ را با نام اکسپریا ۱۰.۱ معرفی کند اما وارث اکسپریا ۱۰ پلاس این بار با نام اکسپریا ۹.۱ به بازار خواهد آمد. این تلفن‌ها احتمالا از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۵ استفاده خواهند کرد که قرار است در MWC 2020 معرفی شود. این چیپست توان بسیار بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۳۶ خواهد داشت که در اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس استفاده شده بودند. این دو گوشی هم مثل گوشی‌های پرچمدار سونی به پشتیبانی از 5G مجهز می‌شوند.

در کنار این‌ها، سال آینده باید منتظر اکسپریا ۸.۱ باشیم که جانشینی برای اکسپریا ۸ خواهد بود. این گوشی هم از 5G پشتیبانی می‌کند اما همچنان احتمال عرضه انحصاری آن برای ژاپن بالاست.

در انتها شایان ذکر است که خط تولید گوشی‌های ۲۰۲۰ سونی با دو تلفن هوشمند از سری گوشی‌های پایین‌رده تکمیل خواهد شد. اولین آن‌ها اکسپریا L4 است که جانشین اکسپریا L3 می‌شود و طبق شایعات احتمالا تنها گوشی 4G سونی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. دستگاه دوم نیز اکسپریا ۱۰۰ است که جانشین اکسپریا Ace می‌شود و مثل قبل صرفا منحصر به بازار ژاپن خواهد ماند اما احتمالا از 5G پشتیبانی می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

وحید

۱۳۹۸/۸/۲۸
ایول سونی دمت گرم
تو میتونی برگردی ب بازار موبایل
قدرت اصلی در دستان توست اگر راهت را در این زمانه پیدا کنی
امیدواریم طرح ظاهری گوشیات متفاوت باشن و بدون حاشیه
البته قیمتاشم باید کم باشه ن گرون

M.Sh

۱۳۹۸/۸/۲۸
یه زمانی سونی اریکسون خدایی میکرد من موندم ژاپنی ها دیگه چرا اینجوری خراب کردن از اونا بعید بود... اینکارا فقط از ما بعید نیست نه اونا...!! واقعا دستی دستی یه برند درجه یک و خیلی محبوب رو به ورطه نابودی کشوندن... وگرنه کی دیگه الان به برند های چینی حتی نگاه میکرد؟
نتیجه اخلاقی که لامصب غرور زیادی ام خوب نیست بیاید مث شیائومی خاکی باشید...!