خانهاخبار
مایکروسافت اخلاق‌مدارتر از اپل، گوگل و فیسبوک شناخته شد

مایکروسافت اخلاق‌مدارتر از اپل، گوگل و فیسبوک شناخته شد

در تحقیق تازه‌ای که با حمایت نشریه معتبر فوربز انجام گرفته، مایکروسافت با توجه ویژه به موضوعاتی مثل برخوردار با کارکنان، مشتریان، محیط‌زیست و جامعه اخلاق‌مدارتر از شرکت‌هایی همچون اپل، گوگل و فیسبوک شناخته شده است.
۱۳۹۸/۸/۲۳

بر اساس تحقیقی که با حمایت نشریه فوربز و شرکت Just Capital انجام گرفته، مایکروسافت برای دومین سال متوالی به عنوان اخلاق‌مدارترین شرکت سهامی عام در ایالت متحده شناخته شده است. این رده‌بندی به‌وسیله نظرسنجی از مصرف‌کنندگان آمریکایی و بررسی عواملی همچون نحوه برخورد شرکت با کارکنان، مشتریان، جامعه، محیط‌زیست و سهام‌داران تنظیم شده است.

بر این اساس مایکروسافت در رتبه اول قرار گرفته و به دنبال آن به ترتیب انویدیا، اپل، اینتل و Salesforce.com در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. گوگل رتبه ششم را به خود اختصاص داده و فیسبوک نیز در رده ۱۴۹ قرار دارد. مایکروسافت در دسته‌بندی‌های زیر بهترین عملکرد را داشته است:

جامعه

مایکروسافت در این دسته‌بندی به طور کلی در رده سیزدهم و در صنعت فناوری در رده نخست قرار گرفته است. این شرکت تلاش زیادی کرده تا حقوق بشر را در تمام فعالیت‌های خود حفظ کرده و خطاهای موجود را برطرف کند. مایکروسافت ۱.۴ میلیارد دلار بودجه برای فعالیت‌های غیرانتفاعی اختصاص داده و طرح‌های داوطلبانه جذابی برگزار می‌کند تا کارکنان خود را به فعالیت‌های خیرخواهانه تشویق کند.

این شرکت توجه ویژه‌ای به مسئولیت‌پذیری در زمینه حقوق بشر دارد و سازوکار مناسبی به منظور ثبت شکایات و انجام اقدامات جبرانی فراهم کرده تا در صورتی که آن‌ها موجب نقض حقوق بشر شده باشند امکان اصلاح شرایط میسر باشد. مایکروسافت اخیرا برخی از مکانیزم‌های موجود در بحث حقوق دیجیتالی خود را مورد بازبینی قرار داده و با کمک مشاورانی از شرکت‌های دیگر به ارزیابی میزان اثرگذاری آن‌ها پرداخته است.

کارکنان

مایکروسافت در این دسته‌بندی به طور کلی در رتبه سوم و در صنعت فناوری رتبه دوم را کسب کرده است. این شرکت با انتشار گزارش EEO-1 بیشترین سطح شفافیت را در خصوص طیف نیروهای انسانی خود فراهم می‌کند. این کمپانی ساکن ردموند جزو گروه شرکت‌های ۴ درصدی فهرست راسل ۱۰۰۰ است که با انتشار عمومی اطلاعات کارکنان خود جزئیاتی مثل وضعیت شغلی، جنسیتی و قومی/نژادی افراد را به اشتراک می‌گذارد. این شکل از شفافیت از جمله اشکال مختلفی است که به مایکروسافت کمک می‌کند تا تنوع نیروی انسانی خود را حفظ کند.

image

مایکروسافت سال‌هاست که خدمات بسیار خوبی در زمینه نگهداری از کودکان به کارکنان خود ارائه می‌کند. هرچند این شرکت در ساختمان‌های اصلی خود محلی برای نگهداری از کودکان ندارد، اما کمک هزینه‌های متنوعی برای این منظور در مراکز نزدیک خود به کارکنانش پیشنهاد می‌کند. این شرکت همچنین مزایای بسیار مناسبی برای تازه-والدین‌ها تدارک دیده تا این دسته از افراد بتوانند ۱۲ هفته با حقوق کامل مرخصی داشته باشند. علاوه بر این، مادران هشت هفته مرخصی با حقوق اضافه دریافت می‌کنند تا مجموعا بتوانند ۲۰ هفته کامل با نوزاد خود وقت بگذرانند.

محیط‌زیست

مایکروسافت در این دسته‌بندی به طور کلی رتبه نهم و در صنعت فناوری رتبه دوم را به دست آورده است. این شرکت از سال ۲۰۱۲ در تمام فعالیت‌های خود به طور کامل از کربن خنثی استفاده می‌کند. آن‌ها ۷ سال پیش به ازای هر تن انتشار کربن مالیات داخلی وضع کردند و حالا در سال ۲۰۱۹ این مالیات را به ۱۵ دلار به ازای هر تن افزایش داده‌اند تا پایایی فعالیت‌های شرکت را بهبود بدهند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ وزن بسته‌بندی دستگاه‌های جدید خود را ۲۰ درصد کاهش داد تا بهینگی آن‌ها را افزایش دهد. این شرکت حالا سه موضوع اصلی را در بحث پایایی دنبال می‌کند: کربن و انرژی، آب و اکوسیستم‌ها، و به حداقل رساندن زباله. این شرکت همچنین طرح نوینی تحت عنوان «هوش مصنوعی برای زمین» دارد که ۵۰ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. این طرح به شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی و سایر ابزارهای رایانش ابری استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد بتوانند وضعیت اقلیمی، کشاورزی و تنوع زیستی را مشاهده، مدل‌سازی و مدیریت کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)