خانهاخبار
مکبوک پرو 16 اینچی اپل با کیبورد جدید و بلندگوهای قوی‌تر معرفی شد

مکبوک پرو 16 اینچی اپل با کیبورد جدید و بلندگوهای قوی‌تر معرفی شد

همان طور که انتظار می‌رفت اپل امروز بالاخره از مکبوک پرو 16 اینچی خود رونمایی کرد. این دستگاه نمایشگری بزرگ‌تر، کیبوردی جدید و بلندگوهای قدرتمندی دارد که با قیمتی معادل مکبوک 15 اینچی به فروش می‌رسد.
۱۳۹۸/۸/۲۲

اپل سرانجام امروز از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مورد انتظار خود رونمایی کرد. این لپتاپ جدید جایگزین مدل ۱۵ اینچی موجود می‌شود و همراه خود کیبورد قیچی، بلندگوی شش‌گانه، پردازنده‌ای حداکثر هشت هسته‌ای و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم را به ارمغان می‌آورد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل دکمه فیزیکی Escape را که بسیاری از کاربران خواستار آن بودند برگردانده است. این دستگاه می‌تواند بسته به انتخاب کاربر حداکثر ۸ ترابایت حافظه SSD داشته باشد. مک‌بوک جدید اپل از امروز با قیمت پایه ۲۳۹۹ دلار روانه بازار می‌شود.

یکی از معاونان اپل به نام تام باگر در بیانیه‌ای در خصوص مک‌بوک پرو جدید این شرکت می‌گوید این دستگاه «نمایشگری بزرگ‌تر، عملکردی بسیار سریع، پرظرفیت‌ترین باتری ممکن، بهترین کیبورد موجود، بلندگوهایی شگفت‌انگیز و فضای داخلی فوق‌العاده زیادی برای ذخیره‌سازی دارد.»

image

نمایشگر ۱۶ اینچی این لپتاپ رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسل آن ۲۲۶ پیکسل در هر اینچ است. کیبورد این دستگاه که با نام Magic Keyboard معرفی شده دکمه فیزیکی Escape دارد. اپل می‌گوید فاصله بین دکمه‌های این کیبورد ۱ میلی متر است و استفاده از آن حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. با توجه به مشکلات متعدد کیبورد پروانه‌ای، تعویض آن به مکانیزم قیچی مطمئنا بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد.

image

اپل مدعی است وضعیت گرمایی لپتاپ جدید خود را بهبود داده تا CPU و GPU این دستگاه بتوانند با حداکثر سرعت برای مدت طولانی‌تری کار کنند. این مک‌بوک سی‌پی‌یوهای ۶ و ۸ هسته‌ای دارد و رم آن می‌تواند حداکثر ۶۴ گیگابایت باشد. جی‌پی‌یوی این محصول در مدل پایه ۲.۱ برابر سریع‌تر از مدل‌های موجود در لپتاپ‌های قبلی کوپرتینویی‌هاست.

اپل می‌گوید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی آن‌ها اولین نوت‌بوک دنیا با حداکثر ۸ ترابایت حافظه داخلی SSD است. مدل پایه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD دارد که دو برابر مک‌بوک پروهای قبلی است. بدنه این لپتاپ دو بلندگوی جدید با طراحی تازه دارد که پیشرفته‌ترین تجربه صوتی ممکن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)