برخی از کاربران توئیتر در اواسط ماه اوت متوجه شده بودند که میتوانند در اپلیکیشن موبایل این شبکه اجتماعی موضوعات خاصی را دنبال کنند. آن قابلیت بخشی از آزمایشی بود که با هدف ارائه محتواهای مطلوب کاربران در اختیار شماری از افراد قرار داشت. حالا این شرکت بالاخره اعلام کرده که از این پس تمام کاربران توئیتر میتوانند موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنند.
تا پیش از این، کاربران به روشهای محدودی میتوانستند توئیتهای مورد نظر خود را ببینند: آنها یا باید اکانتهای مخصوصی را دنبال میکردند که به گردآوری محتواهای مورد علاقهشان میپرداخت، یا باید هشتگ مربوطه را در زبانه جداگانهای باز میکردند، و یا باید چند اکانت مختلفی را که به موضوعات مدنظرشان مرتبط بود دنبال میکردند.
حالا کاربران میتوانند مستقیما موضوعات مختلف را دنبال کنند. برای مثال، اگر طرفدار ورزش هستید، با دنبال کردن موضوع ورزش میتوانید توئیتهای برتری را که در این زمینه ارسال میشود ببینید. این روش از دنبال کردن هشتگها بسیار آسانتر است، چون برای دنبال کردن هشتگها باید برچسب خاصی را مدنظر قرار دهید. اما حالا خود توئیتر موضوعات مختلف را به صورت کارتهایی به شما پیشنهاد میکند تا با دنبال کردنشان بتوانید محتواهای بیشتری در این رابطه ببینید.
کاربران بهراحتی میتوانند دنبال کردن این موضوعات را درست مثل اکانتهای مختلف متوقف کنند. توئیتر قول داده که توئیتهای مربوط به هر موضوع به میزان مناسب نمایش داده شود و کاربران با دنبال کردن این موضوعات با حجم عظیمی از توئیتهای مربوط به آن موضوع روبرو نشوند.