خانهاخبار
بلومبرگ اطلاعات جدیدی درباره دوربین آیپد پرو و عینک هوشمند اپل منتشر کرد

بلومبرگ اطلاعات جدیدی درباره دوربین آیپد پرو و عینک هوشمند اپل منتشر کرد

نشریه بلومبرگ در گزارش تازه‌ای می‌گوید آیپد پرو جدید در سال آینده با دوربین دوگانه معرفی خواهد شد اما پروژه هدست و عینک واقعیت افزوده اپل به تاخیر افتاده است.
۱۳۹۸/۸/۲۱

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، برنامه اپل برای معرفی عینک هوشمند تغییر کرده است، اما آیپد پرو جدید با دوربین دوگانه سال آینده معرفی خواهد شد. بلومبرگ می‌گوید این شرکت هدست واقعیت افزوده و عینک خود را در سال‌های آتی عرضه خواهد کرد.

در این گزارش گفته شده که آیپد پرو جدید اپل در در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. بلومبرگ می‌گوید این آیپد پرو جدید دوربینی با دو لنز و حفره‌ای کوچک برای سیستم سه‌بعدی خواهد داشت. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر معروف مسائل اپل، پیش‌تر در ماه نوامبر گفته بود که آیپد پرو بعدی می‌خواهد از سنسور سه‌بعدی زمان پرواز (ToF) استفاده کند.

افزون بر این، در گزارش‌های منتشره از زنجیره تامین اپل آمده بود که مدل‌های جدید آیپد پرو دوربین سه‌گانه دارند، اما گزارش فعلی بلومبرگ از وجود دوربینی دوگانه به همراه سیستم جدید سه‌بعدی خبر داده است. این نشریه معتقد است آیفون ۲۰۲۰ نیز از این فناوری سه‌بعدی در کنار 5G استفاده خواهد کرد.

این سنسور سه‌بعدی به عنوان محور مرکزی برنامه‌های واقعیت افزوده اپل و نسخه پیشرفته‌تر سنسور فیس آیدی توصیف شده که در حال حاضر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل به کار می‌رود. بلومبرگ می‌گوید مقصود اپل معرفی هدستی در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ است که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با هدف تمرکز بر گیمینگ، تماشای ویدیو و جلسات مجازی با یکدیگر ترکیب می‌کند. سپس این شرکت در سال ۲۰۲۳ عینک سبکی با قابلیت واقعیت افزوده معرفی خواهد کرد.

گفته می‌شود که در حال حاضر تیمی از هزار مهندس مشغول کار روی پروژه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل هستند و رهبری آن‌ها به مایک راک‌ول محول شده است. این گروه بخشی از دپارتمان مهندسی سخت‌افزار اپل است، اما با مدیران مستقلی کار می‌کند که پیش‌تر در سیستم‌های نرم‌افزاری اپل، سخت‌افزارهای آیفون و یا بخش تولید این شرکت همکاری داشته‌اند.

علاوه بر این، شماری از مهندسان سابق ناسا، توسعه‌دهندگان بازی و متخصصان گرافیک نیز در این پروژه حضور دارند. این گروه در مکانی نامشخص واقع در سانی‌وِیل کالیفرنیا مستقر شده‌اند که فاصله چندانی با مقر اصلی اپل در کوپرتینو ندارد.

اپل در ابتدا می‌خواست هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۱۹ معرفی و آن را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند، اما مدتی قبل تصمیم گرفت که این برنامه را به تعویق بیندازد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)