خانهاخبار
اپل واچ سری 6 به پردازنده اپل S6 مجهز می‌شود

اپل واچ سری 6 به پردازنده اپل S6 مجهز می‌شود

اپل واچ سری 6 سال آینده از راه می‌رسد. بر اساس اطلاعات جدید، این ساعت هوشمند عملکرد سریع‌تری در مقایسه با نسل کنونی خود خواهد داشت.
۱۳۹۸/۸/۲۱

اپل واچ سری 5 در مقایسه با نسل گذشته خود تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. این ساعت هوشمند دارای طراحی مشابه با اپل واچ سری 4 بوده و در زمینه عملکرد بهبود چندانی ندارد. تنها ویژگی قابل توجه این محصول، پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن است. در صورتی که گزارش‌های اخیر صحت داشته باشند، اپل واچ سری 6 با تغییرات بیشتری از راه می‌رسد. بر اساس اعلام تحلیلگر محصولات اپل، مینگ چی کو، نسل آینده اپل واچ در زمینه عملکرد با بهبود همراه می‌شود. در این رابطه اطلاعات کاملی منتشر نشده؛ با این حال در اطلاعات جدید دو نکته مهم به چشم می‌خورد.

اپل واچ سری 6 برای تامین قدرت خود از پردازنده اپل S6 استفاده خواهد کرد و همچنین اپل برای بند قابل انعطاف آن از پلیمر کریستال مایع استفاده می‌کند تا قادر به انتقال اطلاعات باشد. این تغییرات با افزایش مقاومت این ساعت هوشمند در برابر نفوذ آب همراه می‌شود. با توجه به این موضوع، اپل می‌تواند روی شنا و غواصی با اپل واچ سری 6 تمرکز کند. در حال حاضر اپل واچ سری 5 تا عمق 50 متری آب کارایی دارد، بنابراین شاید نسل آینده آن تا عمق 100 متری و یا در برابر سرعت بالای آب مقاوم باشد. بر اساس اعلام مینگ چی کو، اپل واچ سری 6 از وای فای سریع‌تری بهره می‌برد، البته منتظر پشتیبانی آن از شبکه ارتباطی 5G نباشید. این ویژگی در گوشی‌های سری آیفون 12 حضور خواهد داشت.

image

آقای کو اطلاعاتی در رابطه با طراحی ظاهری این ساعت هوشمند منتشر نکرده؛ با این حال در گذشته شاهد چنین موضوعی از سوی او بودیم. انتظار می‌رود اپل واچ سری 6 به جای پنل OLED مورد استفاده در اپل واچ سری 5 و سری 4، به نمایشگر microLED مجهز شود. تا به امروز شاهد استفاده از پنل میکرو LED در محصولات اپل نبوده‌ایم، اما می‌دانیم در مقایسه با پنل‌های OLED پیشرفته‌تر هستند. این پنل‌ها قادر به تولید رنگ مشکی عمیق و همچنین کنتراست بالا مشابه با پنل‌های OLED هستند؛ با این حال به علت حذف لایه مواد آلی، با مشکل سوختگی و همچنین روشنایی کم مواجه نیستند. در حقیقت حداکثر روشنایی این پنل‌ها در مقایسه با OLED تا 30 برابر بیشتر است.

بر اساس گزارش‌ها، اپل واچ سری 6 به عنوان یک نمونه اولیه مجهز به پنل میکرو LED وارد بازار می‌شود. در صورتی که این فناوری جدید در بازار به موفقیت دست پیدا کند، شاهد حضور آن در دیگر محصولات اپل خواهیم بود. در حقیقت اپل قصد دارد در آینده از پنل میکرو ال‌ای‌دی در آیفون و همچنین آپید استفاده کند. این احتمال وجود دارد که مک‌بوک‌های آینده نیز مجهز به این فناوری وارد بازار شوند.

image

نزدیک به یکسال تا معرفی اپل واچ سری 6 زمان باقی ماند است. این ساعت هوشمند در زمان معرفی خود باید با محصولات زیادی رقابت کند. سامسونگ در سال‌های اخیر رشد مناسبی در این بخش داشته است و انتظار می‌رود نسل سوم گلکسی واچ اکتیو را برای سال آینده میلادی توسعه دهد. گجت‌های پوشیدنی هوآوی یکی دیگر از رقیبان اصلی اپل واچ محسوب می‌شوند که شارژدهی بالایی دارند. انتظار می‌رود سال آینده این غول فناوری چینی از محصولات جدید خود رونمایی کند.

در نهایت باید به شرکت گوگل اشاره کرد که بزرگترین تهدید برای اپل و محصولات آن محسوب می‌شود. گوگل دارای سیستم عامل Wear OS است که البته عملکرد مناسبی در بازار ندارد. گوگل برای افزایش نفوذ خود در این بازار، در گذشته نه چندان دور شرکت فیت بیت را خریداری کرد. این خرید به معنای عرضه محصولات پوشیدنی تولید شده توسط گوگل است. گوگل در آینده ساعت هوشمند مخصوص خود را وارد بازار خواهد کرد. اگر چه این دستگاه در ابتدا با فروش فوق‌العاده‌ای مواجه نمی‌شود، اما مانند گوشی‌های پیکسل سال به سال پیشرفته‌تر شده و فروش بیشتری را نصیب گوگل می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)