خانهاخبار
مکبوک پرو 16 اینچی هنوز با تاریخ عرضه‌ای نامشخص در حال تولید است

مکبوک پرو 16 اینچی هنوز با تاریخ عرضه‌ای نامشخص در حال تولید است

به گزارش تحلیل‌گر شرکت IDC، مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل همچنان در دست تولید قرار دارد ولی احتمالا به دلایل خاصی تاریخ عرضه آن مشخص نشده است.
۱۳۹۸/۸/۲۱

اگرچه علی‌رغم انتظارات مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل در ماه اکتبر معرفی نشد، اما حالا پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه این لپتاپ قدرتمند باشیم. به گزارش تحلیل‌گر شرکت IDC و به نقل از نشریه فوربز، این مک‌بوک احتمالا در حال حاضر در مرحله تولید قرار دارد.

جیتش اوبرانی، تحلیل‌گر شرکت IDC، با ارائه توضیحاتی در خصوص نشانه‌های عرضه قریب‌الوقوع مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی می‌گوید: «کم‌کم نشانه‌های اولیه مربوط به این دستگاه در زنجیره تامین دیده می‌شود. با این حال، زمان‌بندی عرضه همچنان نامشخص است.»

فوربز اذعان دارد که به گفته یک منبع آسیایی، تولید این لپتاپ در حال انجام است. با این حساب بعید به نظر می‌رسد که در ماه نوامبر شاهد عرضه این مک‌بوک ۱۶ اینچی باشیم. منتها از آن‌جایی که در آپدیت ۱۰.۱۵.۱ سیستم عامل macOS Catalina اشاره‌ای به تغییر طراحی این دستگاه شده بود، نباید زمان زیادی تا معرفی این دستگاه باقی مانده باشد.

یکی از دلایلی که برای تاخیر در عرضه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مطرح می‌شود مشکل کیبورد این دستگاه است. مک‌بوک‌های جدید اپل از کیبورد تازه‌ای موسوم به کیبورد پروانه‌ای استفاده می‌کنند که فضای کمتری اشغال می‌کند اما برای بسیاری از کاربران مشکل‌ساز شده است. حالا از شنیده‌ها این طور به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا در مک‌بوک ۱۶ اینچی خود به استفاده از کیبورد قیچی برگردد.

علاوه بر این، تغییرات دیگری مثل بازطراحی Touch Bar و نمایشگر جدید و بزرگ‌تر از جمله مواردی است که می‌تواند باعث به تاخیر افتادن تاریخ عرضه مک‌بوک ۱۶ اینچی اپل شده باشد.

موضوع دیگری که می‌تواند در وقوع این اتفاق اثرگذار باشد دسترسی به پردازنده‌های موردنیاز اپل است. اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند از پردازنده قدرتمند Comet Lake اینتل استفاده کنند، تامین قطعات مورد نیاز آن‌ها با مشکل روبرو می‌شود. اینتل مدتی است که در تولید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری در مقیاس بالا به مشکل خورده و کمبود CPU ممکن است تا سال ۲۰۲۰ ادامه یابد. پس اگر اپل نتواند پردازنده‌های مورد نظر خود را درون مک‌بوک جدیدش قرار دهد، تاریخ عرضه این دستگاه به تعویق خواهد افتاد. از سوی دیگر، احتمال استفاده از پردازنده AMD Zen 2 نیز بعید به نظر می‌رسد، چون این پردازنده هنوز حتی نسخه موبایلی هم ندارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)