خانهاخبار
اشکودا اکتاویا 2020 از راه رسید

اشکودا اکتاویا 2020 از راه رسید

اشکودا اکتاویا 2020 به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو در مقایسه با گذشته به فناوری‌های بیشتری مجهز شده است.
۱۳۹۸/۸/۲۱

در گذشته شاهد انتشار تصاویری از اشکودا اکتاویا 2020 بودیم و حال این خودرو به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار گرفته است. ابعاد این خودرو در مقایسه با گذشته افزایش داشته است. مدل لیفت‌بک این خودرو به ترتیب 4689 میلی‌متر طول و 1829 میلی‌متر عرض دارد که در مقایسه با گذشته 19 و 15 میلی‌متر افزایش از خود نشان می‌دهد. مدل استیشن این خودرو نیز در مقایسه با گذشته، افزایش 22 میلی‌متری طول و 15 میلی‌متری عرض را تجربه کرده است و ابعاد یکسانی با مدل لیفت‌بک دارد. هر دو مدل از فاصله دو محور چرخ 2686 میلی‌متر بهره می‌برند.

افزایش طول این خودرو برای افرادی که در شهر رانندگی می‌کنند، می‌تواند دردساز شود؛ با این حال چنین موضوعی به معنای افزایش فضای حمل بار است. فضای حمل بار مدل لیفت‌بک اشکودا اکتاویا 2020 با 10 لیتر افزایش به 600 لیتر رسیده است. مدل استیشن این خودرو نیز 30 لیتر افزایش فضای حمل بار را تجربه کرده و هم‌اکنون می‌توان توسط آن 640 لیتر بار جابه‌جا کرد. فضای پای سرنشینان عقب در مقایسه با گذشته افزایشی 5 میلی‌متری داشته و به 78 میلی‌متری رسیده است. این خودرو به صورت سفارشی با چراغ‌های LED به فروش می‌رسد. چراغ‌های این خودرو در مقایسه با مدل قبلی باریک‌تر طراحی شده‌اند تا حس یک خودروی مدرن به بیننده القا شود.

image

نمای جانبی این خودرو در مقایسه با گذشته تغییرات زیادی نداشته است، البته این خودرو را می‌توان با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی جدید سفارش داد. اشکودا اکتاویا 2020 در رنگ‌های جدید مشکی کریستالی، آبی و آبی تیتانیومی به فروش می‌رسد. خریداران می‌توانند برای این خودرو پکیج‌های Chrome و Dynamic را سفارش دهند. ضریب درگ این خودرو نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. ضریب درگ مدل لیفت‌بک برابر با 0.24 و مدل استیشن برابر با 0.26 است که این موضوع، کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر را در پی دارد. اشکودا اکتاویا 2020 در مدل پلاگین هیبریدی نیز به فروش می‌رسد.

image

در بخش پشتی شاهد طراحی مدرن‌تر و بروزتری هستیم. در این بخش از چراغ‌های LED استفاده شده و دارای نوشته SKODA به‌جای لوگوی این شرکت است. نسخه استیشن این خودرو به اسپویلر به همراه برف پاک‌کن شیشه عقب مجهز شده است. برای دستیابی به برف پاک‌کن شیشه عقب در مدل لیفت‌بک، باید هزینه اضافه‌ای به شرکت اشکودا پرداخت کنید. به سراغ کابین این خودرو می‌رویم. در این بخش تغییرات زیادی اعمال شده است. کیلومترشمار دیجیتال آن دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی است. سیستم سرگرمی و اطلاعات اشکودا اکتاویا 2020 دارای ابعاد 8.25 تا 10 اینچی با توجه به تریم است. در زیر نمایشگر یک تاچ بار به چشم می‌خورد که توسط آن می‌توان برخی تنظیمات مانند میزان صدا را کنترل کرد.

image

فرمان این خودرو به صورت 2 پره طراحی شده و راننده به 14 تنظیم مختلف دسترسی دارد. در صورتی که آن را با گیربکس خودکار سفارش دهید، شاهد تغییر دسته دنده بزرگ مدل قبلی با یک سلکتور کوچک خواهید بود. روی درب‌ها و داشبورد از چراغ‌های LED استفاده شده که دارای 10 رنگ مختلف هستند. اشکودا اکتاویا 2020 را می‌توان مجهز به سیستم صوتی Canton، حداکثر 5 خروجی USB و خروجی برق 230 ولت سفارش داد. این خودرو با موتورهای متنوعی به فروش می‌رسد که تفاوتی با موتورهای مورد استفاده در فولکس واگن گلف ندارد.

خریداران می‌توانند اشکودا اکتاویا 2020 را با موتورهای 3 سیلندر 1.0 لیتری با امکان تولید 110 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور سفارش دهند، البته می‌توان به آن سیستم هیبریدی ملایم نیز اضافه کرد. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI این خودرو قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است که البته می‌توان آن را در نمونه هیبریدی نیز سفارش داد. قدرتمندترین مدل این خودرو به موتور 2.0 لیتری TSI مجهز شده که قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت این مدل در مدت زمان 6.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 323 کیلومتر بر ساعت است.

image

مدل دیزلی این خودرو از موتو 2.0 لیتری TDI بهره می‌برد که قادر به تولید 116، 150 و 200 اسب بخار است. این موتور حداکثر 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته خودکار دو کلاچه به فروش می‌رسد. بهترین مدل دیزلی این خودرو دارای شتاب 7.1 ثانیه‌ای است. این خودرو را می‌توان در نمونه پلاگین هیبریدی نیز سفارش داد. این مدل به یک موتور 1.4 لیتری TSI بنزینی و یک موتور برقی مجهز شده که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. از سایر مشخصات این مدل می‌توان به گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه و باتری 13 کیلووات ساعتی اشاره کرد. این خودرو در حالت تمام الکتریکی بردی برابر با 55 کیلومتر دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)