خانهاخبار
پردازنده گلکسی اس 11 و اگزینوس 990 یکی هستند

پردازنده گلکسی اس 11 و اگزینوس 990 یکی هستند

بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت سامسونگ ارائه شده است، پردازنده تازه‌وارد اگزینوس 990 که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند با پردازنده‌ای که قرار است در گلکسی اس 11 به کار گرفته شود یکی هستند.
۱۳۹۸/۸/۲۱

پردازنده اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ با پشتیبانی از قابلیت 5G چند هفته پیش معرفی شد، اما حالا کاشف به عمل آمده که این چیپست همان اگزینوس ۹۸۳۰ است که بر روی گلکسی اس ۱۱ استفاده خواهد شد. با توجه به این که شماره مدل اگزینوس ۹۹۰ در وبسایت سامسونگ S5E9830 است، می‌توانیم بفهمیم که این چیپست با اگزینوس ۹۸۳۰ فرقی ندارد.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که دلیل این پیچیدگی چیست، باید بگوییم که مسئله به نحوه نامگذاری داخلی چیپست‌ها در شرکت سامسونگ بر می‌گردد. کارمندان این شرکت در داخل کمپانی از نام اگزینوس ۹۸۳۰ برای اگزینوس ۹۹۰ استفاده می‌کنند. قبلا شماره مدل تراشه‌های اگزینوس با نام تجاری آن‌ها یکی بود، ولی ظاهرا سامسونگ از امسال رویکرد متفاوتی را دنبال می‌کند. برای مثال اگزینوس ۹۸۲۰ و اگزینوس ۹۸۲۵ که به ترتیب در گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ به کار گرفته شدند، دارای شماره مدل S5E9820 و S5E9825 بودند که چهار رقم آن‌ها به نام تجاری این محصولات اشاره می‌کرد.

تراشه دیگری که قرار است در خط تولید گلکسی اس ۱۱ استفاده شود اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام است. اسنپدراگون ۸۶۵ احتمالا سوم دسامبر معرفی می‌شود و بسیاری از قابلیت‌های آن از جمله مودم داخلی 5G، پشتیبانی از دوربین‌های +۱۰۰ مگاپیکسلی و سیستم ذخیره‌سازی UFS 3.0 شبیه اگزینوس ۹۹۰ خواهد بود. این تراشه با فرآیند تولید ۷ نانومتری EUV ساخته می‌شود که مبدع آن سامسونگ بوده و برای تولید اگزینوس ۹۹۰ نیز به کار می‌رود. با این همه، احتمالا مثل همیشه از مدل مجهز به اسنپدراگون گلکسی اس ۱۱ فقط در بعضی بازارها مثل آمریکا، کانادا، چین و برزیل استفاده خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)