خانهاخبار
حالت فشرده نسخه جدید گوگل اسیستنت به تلفن‌های قدیمی می‌آید

حالت فشرده نسخه جدید گوگل اسیستنت به تلفن‌های قدیمی می‌آید

کاربران به‌تازگی گزارش داده‌اند که با نصب آپدیت جدید اپلیکیشن گوگل به نسخه فشرده‌تری از گوگل اسیستنت دسترسی پیدا کرده‌اند که بسیاری از قابلیت‌های جدید اسیستنت در پیکسل 4 را در بر می‌گیرد.
۱۳۹۸/۸/۲۰

پیکسل ۴ گوگل علاوه بر بهینه‌سازی‌های مربوط به سرعت و افزایش قابلیت‌ها به نسخه جدیدی از گوگل اسیستنت مجهز شده که تغییرات مهمی دارد. حالا شماری از این تغییرات ظاهری در قالب نسخه فشرده‌تر گوگل اسیستنت در حال انتشار برای سایر دستگاه‌هاست.

نسخه جدید اسیستنت نه تنها در هنگام اجرا شدن روی لایه‌ای شفاف قرار می‌گیرد، بلکه پاسخ‌های آن هم دیگر تمام صفحه را اشغال نمی‌کند. چون نسخه فعلی این دستیار صوتی بعد از شنیدن فرمان کاربر پنجره‌ای را نشان می‌دهد که در تمام صفحه باز می‌شود.

نسخه فشرده گوگل اسیستنت از امروز در اختیار تعدادی از کاربران قرار می‌گیرد و صرفا همان بخشی از صفحه را اشغال می‌کند که برای نمایش پاسخ لازم است. در نتیجه برای پاسخ دادن به سوالات فقط یک سوم پایینی صفحه، برای پخش موسیقی فقط نصف نمایشگر و برای نمایش وضعیت آب و هوا دو-سوم صفحه را در بر می‌گیرد.

image
 
image

راست: جدید / چپ: قدیم

نسخه جدید اسیستنت پنل کوتاه‌تری دارد که البته مثل پیکسل ۴ شفاف نیست، اما پس از فراخوانده شدن توسط فرمان Hey Google ظاهر می‌شود. آیکن اسیستنت در گوشه چپ بالای صفحه و در کنار عبارت Hi, how can I Help? قرار می‌گیرد. تصویر پروفایل شما نیز همواره در گوشه سمت راست مشاهده می‌شود.

میانبرهای پیشنهادی بالای صفحه همان میانبرهای What’s on my screen و Share screenshot هستند. همچنین با سوایپ از پایین به بالا می‌توانید به فید Updates دسترسی داشته باشید. رابط کاربری اسیستنت برای ورود متن‌های دستی کوتاه‌تر شده و پس‌زمینه را در معرض دیدتان نگه می‌دارد.

تاکنون صرفا شمار معدودی از کاربران پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال اعلام کرده‌اند که با نصب جدیدترین آپدیت اپلیکیشن گوگل این طراحی تازه را دیده‌اند. فاز آزمایشی A/B برای نسخه فشرده گوگل اسیستنت از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)