خانهاخبار
پتنت جدید اپل از احتمال تعبیه حسگر تاچ آیدی روی اپل واچ خبر می‌دهد

پتنت جدید اپل از احتمال تعبیه حسگر تاچ آیدی روی اپل واچ خبر می‌دهد

بر اساس پتنتی که به‌تازگی توسط USPTO منتشر شده است، اپل احتمالا مشغول کار روی سیستمی برای پیاده‌سازی تاچ آیدی در صفحه نمایش اپل واچ است تا احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت را به ساعت هوشمند خود بیاورد.
۱۳۹۸/۸/۲۰

پتنتی که سال گذشته توسط اپل ثبت شده بود و هفته پیش به وسیله دفتر نشان تجاری و پتنت ایالات متحده (USPTO) منتشر شد نشان می‌دهد که اپل مشغول کار روی روشی برای تعبیه سنسور تاچ آیدی در اپل واچ است. این پتنت که با عنوان «تعبیه آنتن در بند ساعت» ثبت شده، کارکرد فناوری خاصی را بررسی می‌کند که اجازه می‌دهد در بند ساعت آنتن قرار بگیرد. این آنتن برای راحتی کاربر قابلیت خم شدن و کش آمدن دارد.

آنتن موجود در بند ساعت به بدنه وصل می‌شود و نمایشگر می‌تواند «به عنوان دستگاهی حساس به لمس، فشار، دما یا به عنوان حسگر اثر انگشت» عمل کند. پتنت دیگری که ابتدای سال جاری میلادی منتشر شده بود نشان می‌داد که این فناوری چگونه با تشخیص کف دست کاربر می‌تواند هویت او را حتی روی اپل واچ شناسایی کند. با این حال، پتنتی که هفته پیش منتشر شده به وضوح به حسگر اثر انگشت اشاره دارد. اگرچه چنین قابلیتی می‌تواند به احراز هویت دقیق مالک اپل واچ کمک کند، ولی این دستگاه همین حالا هم می‌تواند با سرویس اپل پی پرداخت‌های موبایلی داشته باشد. اپل در حال حاضر برای انجام پرداخت‌های اپل پلی به جای اسکن بیومتری از رمزعبور ۴ رقمی استفاده می‌کند.

از زمانی که آیفون X در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اپل سیستم تاچ آیدی را با فیس آیدی عوض کرده است. ولی شایعاتی وجود دارد که از احتمال بازگشت تاچ آیدی به آیفون ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. تحلیل‌گر شرکت Barclays می‌گوید در بازدید از زنجیره تامین اپل دریافته که مدل‌های ۲۰۲۰ پرچمداران این شرکت از حسگر اثر انگشت آکوستیک زیر صفحه‌ای استفاده می‌کنند. البته این مسئله به معنای حذف فیس آیدی نیست، چرا که سیستم تشخیص چهره همچنان در آیفون ۱۲ وجود خواهد داشت.

اگر به خاطر داشته باشید اپل حسگر تاچ آیدی را حذف کرد تا بتواند حاشیه پایین نمایشگر آیفون را از بین ببرد. حالا استفاده از حسگر زیر صفحه‌ای به این تلفن هوشمند اجازه می‌دهد تا احتمالا مثل نسل بعدی اپل واچ سیستم احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت داشته باشد. این سیستم محبوبیت زیادی میان کاربران دارد و بسیار خواهان بازگشت آن به پرچمداران اپل هستند.

image

در حال حاضر گفته می‌شود که آیفون SE 2 با برخورداری از همین حسگر قرار است وارد بازار شود. از آن‌جایی که طراحی این آیفون شبیه آیفون ۸ خواهد بود، بازگشت دکمه هوم و تاچ آیدی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

پتنت استفاده از تاچ آیدی در اپل واچ در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۸ ثبت شده بود. هرچند این پتنت می‌گوید قرارگیری آنتن منعطف در بند ساعت موجب فراهم‌سازی فضای کافی در نمایشگر برای استفاده از قابلیت تاچ آیدی می‌شود، اما تمرکز اصلی آن روی به‌کارگیری آنتن برای افزایش قابلیت‌های ارتباطی اپل واچ است. برای مثال در بخشی از این پتنت آمده است: «...بعضی از دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل سنتی، خصوصا دستگاه‌های پوشیدنی، کارکردهای نسبتا محدودی دارند و یا صرفا قادر به انجام مجموعه خاصی از کارها هستند. مطلوب است دستگاه‌هایی مثل ساعت هوشمند داشته باشیم که بتوانند از ارتباطات بیسیم استفاده کنند. طرحی که در این پتنت توصیف شده دستگاهی را نشان می‌دهد که می‌تواند از طریق آنتن‌های درون بند امکان برقراری ارتباطات بیسیم را فراهم کند.»

البته اپل واچ‌های سری ۳، ۴ و ۵ می‌توانند حتی بدون نیاز به آیفون تماس و پیامک رد و بدل کنند. اما کوپرتینویی‌ها طرح‌های زیادی برای استفاده از بند اپل واچ دارند. آن‌ها در تابستان امسال پتنتی برای استفاده از دوربین در بند ساعت را پیشنهاد کرده بودند. دوربینی که روی بند ساعت قرار می‌گیرد می‌تواند در زوایای مختلف تنظیم شود تا امکان عکاسی و فیلمبرداری داشته باشد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)