خانهاخبار
اینستاگرام حذف نمایش لایک‌ها را به آمریکا می‌آورد

اینستاگرام حذف نمایش لایک‌ها را به آمریکا می‌آورد

بر اساس برنامه‌ای آزمایشی که از مدتی پیش در چند کشور مختلف آغاز شده بود، اینستاگرام می‌خواهد نمایش تعداد لایک پست‌ها را متوقف کند و حالا نوبت به کاربران آمریکایی رسیده است.
۱۳۹۸/۸/۱۹

مدیرعامل اینستاگرام، آدام موسری، جمعه این هفته در کنفرانس Wired25 در شهر سن فرانسیسکو گفت این شبکه اجتماعی می‌خواهد آزمایشی را که از مدتی پیش در چند کشور دیگر اجرا شده بود روی کاربران آمریکایی اعمال کند. در این آزمایش تعداد لایک‌ها مخفی می‌شود تا هیچ‌کس به جز صاحب پست امکان مشاهده آن را نداشته باشد. موسری می‌گوید ایده آن‌ها این است که اینستاگرام را از حالت رقابتی موجود خارج کرده و فشار کمتری به کاربران وارد کنند. به گفته وی آن‌ها می‌خواهند کاربران با کسانی که دوستشان دارند ارتباط برقرار کرده و کارهایی انجام دهند که صرفا الهام‌بخش هستند.

image

این اقدام بخش دیگری از برنامه اینستاگرام برای دور شدن از توئیتری است که امروزه به محلی برای تهاجم نسبت به باورهای سیاسی و مذهبی تبدیل شده است. مخفی‌سازی لایک‌ها اولین بار در ماه آوریل امسال در کانادا شروع شد و بعد به ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزلند رسید.

شرکت تحقیقاتی HypeAuditor می‌گوید میزان لایک پست‌های جدید در کشورهایی که این آزمایش در آن‌ها اجرا شده کاهش پیدا کرده است. اینفلوئنسرهایی که ۵ تا ۲۰ هزار دنبال‌کننده دارند در این مدت افتی ۳ تا ۱۵ درصدی را در شمار لایک‌های خود تجربه کرده‌اند. البته تنها در ژاپن این آمار برای اینفلوئنسرهایی که ۱ تا ۵ هزار یا ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال‌کننده داشته‌اند حدود ۶ درصد افزایش پیدا کرده است. شدیدترین میزان افت تعداد لایک‌ها به برزیل مربوط است که اینفلوئنسرهایی با ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال‌کننده ۲۸.۳۳ درصد از لایک‌های خود را از دست داده‌اند. ظاهرا در برخی کشورها، کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر پست‌هایی را لایک می‌کنند که شمار بیشتری از کاربران آن‌ها را لایک کرده‌اند.

image

با این حساب، دائمی شدن یا نشدن حذف نمایش تعداد لایک‌ها احتمالا وابستگی زیادی به شرایط آتی اینفلوئنسرها خواهد داشت. اگر عدم نمایش لایک‌ها به کاهش تمایل کاربران به مشاهده مطالب اینفلوئنسرها منجر شود، شاید اینستاگرام از خیر این قابلیت گذشته و یا حداقل آن را به یک قابلیت انتخابی تبدیل کند، چون این شرکت مطمئنا نمی‌خواهد اینفلوئنسرها اینستاگرام را ترک کرده و به سراغ یک شبکه اجتماعی دیگر بروند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۸/۲۰
بدرود شاخهای اینستاگرام

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۸/۱۹
من خودم اصلاً به تعداد لایک‌ها توجهی نمی‌کنم. پُست یارو به دلم بشینه لایکش می‌کنم، و به دلم نشینه بازم لایکش می‌کنم! چون بالاخره زحمت کشیده، وقت گذاشته؛ من نونِ قلب‌مو می‌خورم?