خانهاخبار
چطور به ساده ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن بیت کوین بخرم یا بفروشم؟

چطور به ساده ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن بیت کوین بخرم یا بفروشم؟

سینا یکی از دوستان گرافیست من است که اولین بار چند ساتوشی در یک مسابقه اینترنتی طراحی برنده شد و به واسطه آن با کیف پول بیت کوین آشنا شد و به دنیای رمز ارزها پا گذاشت.
۱۳۹۸/۸/۲۱
image

سینا یکی از دوستان گرافیست من است که اولین بار چند ساتوشی در یک مسابقه اینترنتی طراحی برنده شد و به واسطه آن با کیف پول بیت کوین آشنا شد و به دنیای رمز ارزها پا گذاشت.

در آن زمان هیچ چیزی در مورد خرید بیت کوین نمی‌دانست اما همین که یک دارایی دیجیتال دارد که هم ارزشش زیاد می‌شود و هم می‌تواند با آن خیلی کارها مثل خرید اینترنتی یا سرمایه‌گذاری انجام دهد یا ظرف چند دقیقه پول دلخواهش را با کمترین هزینه به سراسر جهان منتقل کند برایش بسیار جذاب بود.

او بعد از اینکه بیشتر با بیت کوین آشنا شد تصمیم گرفت موجودی کیف پول خود را افزایش دهد و کمی بیت کوین بخرد. اما اصلا نمی‌دانست از کجا باید شروع کند.

این موضوع را با من در میان گذاشت و ما تحقیقات روی روش‌های خرید بیت کوین را شروع کردیم که باعث آشنایی ما با کوین نیک  شد، سعی می‌کنم در این نوشته هر چیزی که یاد گرفتم را با شما به اشتراک بگذارم.

پیش شرط‌های خرید بیت کوین

ما اول از دوست‌ها و آشنایان خودمان در مورد راه‌های خرید و فروش بیت کوین سوال کردیم سینا می‌گفت اگر روزی بخواهم همین چند ساتوشی‌ای که دارم  را هم بفروشم چکار باید بکنم؟ اگر بیت کوین خریدم و پولدارشدم چطور به پول‌هایم دسترسی پیدا کنم؟

یکی از دوستان مشترک ما که اتفاقا یک برنامه نویس خیلی خوب است  و از همان روزهای اول تولد بیت کوین مشغول ترید ارزهای دیجیتال شده و امروز کاملا حرفه‌ای شده، اول از همه به ما توصیه کرد در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر تحقیق کنیم و سعی کنیم حداقل ۱۰ مقاله مرتبط با موضوع را مطالعه کنیم.

بعد ازمطالعه مقاله‌ها دید جدیدی بدست آوردیم و فهمیدیم بیت کوین قیمت مشخصی دارد که طی سال‌های اخیر یک روند تغییر جالب داشته و اگرچه چند بار ریزش قیمت‌های عجیب را تجربه کرده اما یک دارایی ارزشمند است. ارزش علمی، تکنولوژیکی، اجتماعی، شبکه و توسعه بیت کوین هم بسیار مهم هستند.

به نظر می‌رسد با وجود مخالفت‌هایی که برخی با این رمزارز داشتند، طی این ۱۱ سال جای خود را در اقتصاد جهان باز کرده و قراراست به پیشرفت نظام پولی و پرداخت جهان کمک کند. من هم در کنار سینا تصمیم گرفتم بخشی از این تجربه جهانی باشم.

مراحل مختلف  خرید بیت کوین

۱. تهیه کیف پول بیت کوین

برای خرید بیت کوین ما به یک کیف پول الکترونیکی نیاز داریم که سینا قبلا آن را هدیه گرفته بود. کیف پول الکترونیک جایی است که  بیت کوین خودمان را به امن‌ترین شکل ممکن نگهداری می‌کنیم. این کیف پول انواع مختلفی دارد که ما با آن‌ها آشنا شدیم. من هم با علاقه‌ای که به این موضوع پیدا کرده بودم یکی از آن‌ها رو که فکر می‌کردم برای من مناسب باشد تهیه کردم.

راستش تا قبل از این فکر می‌کردم  به خاطر قیمت بسیار بالایی که بیت کوین دارد من هیچ وقت نمی‌توانم بیت کوین بخرم اما الان می‌دانم با چند ساتوشی و قیمت کم هم می‌شود وارد این بازار شد.

۲.انتخاب سایت‌ خرید و فروش ارزهای دیجیتال

اینجا بخش ناراحت کننده تحقیق ما بود که باعث شد، مدتی از مبادله ارزهای دیجیتال نا امید بشویم. در دنیا صرافی‌های مختلف ارزدیجیتال وجود دارد که بعضی‌های آن‌ها خیلی معروف و معتبر هستند اما تحریم‌ها کار با آن‌ها را خیلی دشوار کرده و بعضی  به ما خدماتی را ارائه نمی‌کنند.

نکته خوب این است که فروشنده‌های معتبر ایرانی‌ای در این زمینه وجود دارند که به راحتی و با پرداخت ریال به آن‌ها می‌توانیم بیت کوین بخریم.

اینطوری لازم نیست از روش‌های مختلف پرداخت خارجی که دردسرهای زیادی هم دارد، استفاده کنیم.

image

 

۳.پرداخت پول به فروشنده و دادن اطلاعت کیف پول خودمان به او و انتقال بیت کوین به کیف پول ما

اگر بخواهیم با یک شخص حقیقی معامله کنیم کار خیلی سخت است‌، اول اینکه چطور به او اعتماد کنیم؟ اگر پول را به حساب او منتقل کردیم و بیت کوین های ما را تحویل نداد چه؟ در مورد فروشنده هم همین نگرانی وجود دارد اگر بیت کوین را به کیف پول خریدار انتقال داد و مبلغ به حسابش واریز نشد چکار می‌تواند بکند؟

هر شخصی خودش مسئول نگهداری از دارایی‌های‌اش است به همین دلیل با انتخاب یک سایت معتبر می‌توانیم او را واسطه انتقال پول و ارزدیجیتال کنیم که به اعتماد سازی فروشنده و خریدار کمک می‌کند.

ما یک سایت معتبر را شناسایی کردیم و در آن ثبت نام کردیم. نکته خوب و امیدوارکننده مرحله احراز هویت بود که اطلاعات مختلفی را از ما و فروشنده دریافت می‌کرد که نزد سایت با رعایت قانون حفظ حریم خصوصی باقی می‌ماند که باعث می‌شد با اطمینان و اعتماد بیشتری خرید کنیم.

من و سینا حس خیلی خوبی را تجربه کردیم با اینکه از دنیای فناوری خیلی سر در نمی‌آوردیم اما با چند کلیک ساده تونستیم مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواستیم رو سفارش دهیم.

یک مشکل وجود داشت و آن این بود که خرید به صورت دستی انجام می‌شد و لازم بود کارکنان سایت، خرید و فروش ارز دیجیتال برای هر مبادله به صورت دستی به ثبت درخواست ما بپردازند و بیت کوین مورد نیاز خریدار و وجه فروشنده را واریز کنند.

من خیلی  دوست نداشتم معطل شوم، از طرفی هم چون تازه وارد این دنیا شدم دوست داشتم سریع‌تر به نتیجه برسم به همین دلیل یه تحقیق بیشتری کردم و سایتی را پیدا کردم که به صورت اتوماتیک و در لحظه خرید را ثبت می‌کرد و بیت کوین به کیف پولم واریز می‌شد.

خرید  لحظه‌ای بیت کوین به صورت اتوماتیک

کوین نیک سایتی است که بعد از یک بار تایید هویت در لحظه می‌توانم در آن بیت کوین بخرم یا بفروشم و این اکتشاف جدید باعث شد برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال مصمم‌تر از قبل شوم.

من و سینا می‌دانیم این سرمایه گذاری مثل هر روش دیگری نیاز به تخصص و مهارت دارد به همین دلیل سعی می‌کنیم هر روز اطلاعاتمان را در این زمینه بیشتر کنیم. سود و زیان این سرمایه گذاری بر عهده خود ما است و سعی می‌کنیم آگاهانه تصمیم بگیریم.

نتیجه گیری

ساده ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین شکل خرید و فروش ارز دیجیتال روشی است که در آن همه خریدهای ارز دیجیتال به صورت اتوماتیک انجام ‌شود.

هر ساعت از شبانه روز که قصد خرید بیت کوین یا هر ارز دیگری داشته باشید، سفارش خرید شما در وب سایت به صورت کاملا اتوماتیک و در همان لحظه انجام شود.

با خرید و فروش اتوماتیک، هیچوقت از معاملات خود عقب نخواهیم  بود و کوین نیک سایتی است که همه این امکانات را باهم در اختیار ما می‌گذارد. من و سینا از آشنایی با کوین نیک و دنیای ارزهای دیجیتال خیلی راضی هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)