خانهاخبار
مقایسه گلکسی نوت 10 با پیکسل 4 XL؛ کدام برتر است؟

مقایسه گلکسی نوت 10 با پیکسل 4 XL؛ کدام برتر است؟

در این مطلب قصد داریم جدیدترین پرچمداران سامسونگ و گوگل، گلکسی نوت 10 و پیکسل 4 XL را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.
۱۳۹۸/۸/۱۶

در صورتی که بخواهید با پرداخت مبلغی نزدیک به 1000 دلار بهترین گوشی هوشمند اندرویدی موجود در بازار را بخرید، گلکسی نوت 10 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال گزینه‌های شما محسوب می‌شوند. این محصولات دارای ویژگی‌های مشابه زیادی هستند که برای مثال می‌توان به صفحه نمایش OLED و عملکرد بی‌نظیر اشاره کرد. گوگل پیکسل 4 XL به دوربین قدرتمندی مجهز شده، در حالی که گلکسی نوت 10 دارای ویژگی‌های نرم‌ افزاری زیادی بوده و همچنین از قلم بهره می‌برد. کدام یک از این محصولات برتر است و ارزش خرید بالاتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال با مقایسه این دو دستگاه در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 10 و گوگل پیکسل 4 XL به شرح جدول زیر است:

 گلکسی نوت 10پیکسل 4 ایکس ال
قیمت پایه949 دلار899 دلار
صفحه نمایش6.3 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن 1080 × 2280 پیکسل6.3 اینچی OLED با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 90 هرتز
چیپستکوالکام اسنپدراگون 855کوالکام اسنپدراگون 855
رم8 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگابایت64/128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه خارجیخیرخیر
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5 - f/2.4 +  سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 + سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.112 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 + سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی10 مگاپیکسلی8 مگاپیکسلی
باتری3500 میلی آمپر ساعتی3700 میلی آمپر ساعتی
شارژدهی باتری9:259:42
رنگ‌هاAura Glow ،Aura White ،Aura Black ،Aura Blueمشکی، سفید و نارنجی
ابعاد7.9 × 71.8 × 151 میلی‌متر8.2 × 75.1 × 160.4 میلی‌متر
وزن168 گرم193 گرم

قیمت

پیکسل 4 XL روی کاغذ نسبت به رقیب خود ارزان‌تر است. این گوشی هوشمند با قیمت پایه 899 دلار به فروش می‌رسد که البته در این مدل به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. در صورتی که به 128 گیگابایت حافظه داخلی نیاز داشته باشید، باید 1000 دلار به شرکت گوگل هزینه پرداخت کنید. گلکسی نوت 10 سامسونگ تنها در یک نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول، 949 دلار است. شاید در نگاه اول گوگل پیکسل 4 ایکس ال گوشی ارزان‌تری به نظر برسد، اما با پرداخت 50 دلار هزینه اضافه به حافظه داخلی بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید.

برنده: سامسونگ گلکسی نوت 10

طراحی

این دو گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.3 اینچی با نسبت تصویر 19:9 اینچی مجهز شده‌اند. با وجود استفاده از نمایشگر با اندازه یکسان، تفاوت زیادی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. گلکسی نوت 10 در مقایسه با نماینده گوگل ابعاد کوچکتری دارد. این گوشی هوشمند دارای نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالایی بوده و از حفره درون صفحه نمایش برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. گوگل پیکسل 4 ایکس ال برخلاف نسل گذشته و همچنین رقیب خود، فاقد بریدگی صفحه نمایش است. گوگل برای این گوشی هوشمند حاشیه اطراف نمایشگر در نظر گرفته که در بخش بالایی، دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و تکنولوژی‌های موردنیاز فیس آنلاک و موشن سنس حضور دارند.

وجود حاشیه در اطراف نمایشگر گوگل پیکسل 4 ایکس ال استفاده از آن مخصوصا با یکدست را سخت کرده است. شاید عجیب به نظر برسد، ولی گلکسی نوت 10 گوشی کامپکت‌تری محسوب می‌شود و راحت‌تر در دست جای می‌گیرد. در صورتی که به دکمه پاور رنگی و همچنین رنگ نارنجی علاقه دارید، گوگل پیکسل 4 ایکس ال را خریداری کنید، اما اگر به دنبال یک گوشی خوش دست هستید، گلکسی نوت 10 را در سبد خرید خود قرار دهید. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت علاقه به صفحه نمایش بزرگتر می‌توانید با پرداخت 1099 دلار، گلکسی نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچی را خریداری کنید.

برنده: گلکسی نوت 10

صفحه نمایش

این دو گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED مجهز شده‌اند. نمایشگر مورد استفاده در این محصولات نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارند. گوگل پیکسل 4 XL دارای صفحه نمایش با رزولوشن QHD+ است؛ در حالی که رزولوشن نمایشگر گلکسی نوت 10 به فول اچ دی پلاس می‌رسد. علاوه بر این موضوع، رفرش ریت صفحه نمایش پیکسل 4 ایکس ال برابر با 90 هرتز است. در مقابل پنل مورد استفاده در گلکسی نوت 10 روشنایی بسیار بالاتری دارد. حداکثر روشنایی گلکسی نوت 10 و پیکسل 4 XL به ترتیب برابر با 674 و 418 نیت است.

در صورتی که از گوشی هوشمند خود در زیر نور مستقیم خورشید استفاده می‌کنید، گلکسی نوت 10 انتخاب مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شود. با وجود این مزیت، اکثر کاربران به تراکم پیکسلی بالا و عملکرد روان‌تر (رفرش ریت 90 هرتز) اهمیت می‌دهند. این موارد باعث برتری صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 ایکس ال می‌شود. باید به این موضوع اشاره کنیم که در ابتدا نمایشگر پرچمدار گوگل در میزان روشنایی 75 درصد به بالا دارای رفرش ریت 90 هرتز بود و در روشنایی کمتر، این میزان به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کرد. این شرکت به تازگی با ارائه یک بروزرسانی، حداقل روشنایی نمایشگر برای دستیابی به این ویژگی را به 42 درصد کاهش داده است.

برنده: گوگل پیکسل 4 XL

دوربین

پیکسل 4 XL اولین پرچمدار گوگل مجهز به دوربین اصلی دوگانه محسوب می‌شود. این دستگاه دارای سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی بوده که توسط یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو همراهی می‌شود. این دوربین از قابلیت Super Res Zoom بهره می‌برد که امکان زوم دیجیتال 8 برابری با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم می‌کند. گلکسی نوت 10 از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد که سنسور سوم آن در نماینده گوگل وجود ندارد و آن، سنسور اولترا واید است. پرچمدار سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی استاندارد، 12 مگاپیکسلی تله فوتو و 16 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد.

در حالت کلی دوربین این دو گوشی هوشمند عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند، البته در اکثر شرایط دوربین گوگل پیکسل 4 ایکس ال عملکرد نسبتا بهتری نسبت به گلکسی نوت 10 دارد. در شرایط نوری ضعیف نماینده گوگل تصاویر باکیفیت‌تری نسبت به گلکسی نوت 10 ثبت می‌کند. در زمینه زوم نیز دوربین پیکسل 4 ایکس ال به علت وجود فناوری Super Res Zoom عملکرد بهتری نسبت به رقیب کره‌ای خود دارد.

به سراغ دوربین سلفی می‌رویم. سامسونگ برای پرچمدار خود دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته، در حالی که پیکسل 4 XL دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. در حالی که دوربین سلفی نماینده گوگل در زمینه نورپردازی عملکرد مناسب‌تری در مقایسه با گلکسی نوت 10 دارد، این نماینده سامسونگ است که تصاویر سلفی بهتری ثبت می‌کند. در نهایت باید بگوییم پیکسل 4 XL در زمینه دوربین از رقیب خود برتر است.

برنده: گوگل پیکسل 4 ایکس ال

سیستم عامل و قابلیت‌های ویژه

گوگل پیکسل 4 ایکس ال اولین گوشی هوشمند جدید با سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 محسوب می‌شود. گلکسی نوت 10 چند هفته زودتر از پرچمدار گوگل معرفی شد؛ با این حال دارای سیستم عامل اندروید 9 پای به صورت پیش فرض است. در حال حاضر نسخه بتای اندروید 10 برای پرچمدار سامسونگ منتشر شده؛ با این حال انتظار می‌رود نسخه نهایی و پایدار آن اوایل سال آینده میلادی از راه برسد. در حالی که گوگل تا سه سال از پرچمدار خود پشتیبانی نرم افزاری می‌کند، سامسونگ احتمالا تا دو سال آینده برای گلکسی نوت 10 آپدیت عرضه خواهد کرد.

پرچمدار سامسونگ دارای رابط کاربری One UI است که تفاوت‌هایی با اندروید خام دارد. این گوشی هوشمند به علت استفاده از قلم S Pen دارای ویژگی‌های نرم افزاری منحصر به فرد است که برای مثال می‌توان به امکان یادداشت‌برداری روی نمایشگر خاموش اشاره کرد. کاربران می‌توانند در این دستگاه، نوشته خود را تبدیل به متن کنند. از قلم S Pen می‌توان به عنوان ریموت برای ثبت تصاویر استفاده کرد. گلکسی نوت 10 دارای قابلیت DeX بوده که امکان استفاده از آن توسط مانیتورهای بزرگ را فراهم می‌کند.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال فاقد ویژگی‌های گلکسی نوت 10 است؛ با این حال قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پرچمدار دارای ویژگی موشن سنس است که با استفاده از رادار سولی کار می‌کند. موشن سنس امکان کنترل گوشی هوشمند بدون لمس نمایشگر را برای کاربران فراهم می‌کند. این دستگاه از سیستم فیس آنلاک بهره می‌برد که عملکردی مشابه با فیس آیدی اپل دارد. گلکسی نوت 10 فاقد سیستم تشخیص چهره پیشرفته‌ است؛ با این حال به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش مجهز شده است.

اعلام برنده در زمینه نرم افزار سخت است. گلکسی نوت 10 به علت حضور قلم S Pen عملکرد بالایی دارد؛ با این حال در مقایسه به پیکسل 4 XL بروزرسانی نرم افزاری کمتری دریافت می‌کند. پرچمدار گوگل دارای قابلیت فیس آنلاک بوده و همچنین از موشن سنس بهره می‌برد که البته هنوز کارایی بالایی ندارد. در حالت کلی در زمینه نرم افزار و همچنین ویژگی‌های خاص، این دو گوشی هوشمند عملکرد مشابه دارند.

برنده: مساوی

عملکرد

گوگل پیکسل 4 ایکس ال و سامسونگ گلکسی نوت 10 به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز شده‌اند که البته نماینده سامسونگ در بازار جهانی با پردازنده اگزینوس 9825 به فروش می‌رسد. پرچمدار گوگل در نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که نماینده سامسونگ به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. حافظه داخلی گلکسی نوت 10 از نوع UFS 3.0 بوده که سرعت بالاتری در مقایسه با حافظه داخلی UFS 2.1 گوگل پیکسل 4 XL دارد. این محصولات از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین باید به حافظه داخلی آن‌ها بسنده کنید. گوگل پیکسل 4 در نسخه مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 999 دلار دارد که 50 دلار از گلکسی نوت 10 گران‌تر است.

این دو گوشی هوشمند از نظر عملکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. گلکسی نوت 10 در بنچمارک گیک بنچ 5 موفق به کسب امتیاز 2640 شده است، در حالی که امتیاز پیکسل 4 ایکس ال در این بنچمارک برابر با 2582 است. در بنچمارک 3DMark Sling Shot OpenGL ES 3.1، گوگل پیکسل 4 XL با امتیاز 5806 بالاتر از گلکسی نوت 10 با امتیاز 5374 قرار گرفته است. در حالت کلی با خرید هر یک از این محصولات به یک گوشی هوشمند اندرویدی قدرتمند دسترسی پیدا می‌کنید؛ با این حال نوت 10 به علت رم و حافظه داخلی بالاتر، برنده این بخش محسوب می‌شود.

برنده: سامسونگ گلکسی نوت 10

شارژدهی باتری

با افزایش قدرت گوشی‌های هوشمند، میزان شارژدهی باتری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع، شرکت‌ها ظرفیت باتری محصولات خود را در سال‌های اخیر افزایش داده‌اند. گوگل پیکسل 4 ایکس ال به یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و گلکسی نوت 10 برای تامین انرژی خود از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. نماینده گوگل با هربار شارژ تا 9 ساعت و 42 دقیقه صاحب خود را همراهی می‌کند. میزان شارژدهی باتری گلکسی نوت 10 برابر با 9 ساعت و 25 دقیقه است که تفاوت زیادی با گوگل پیکسل 4 XL ندارد.

این دو اسمارت فون سرعت شارژ بالایی دارند به گونه‌ای که 45 درصد ظرفیت باتری آن‌ها در زمان تقریبی 30 دقیقه شارژ می‌شود. یکی از مزیت‌های گلکسی نوت 10 نسبت به پیکسل 4 XL، قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر به صورت بی‌سیم است. این گوشی هوشمند از ویژگی PowerShare سامسونگ بهره می‌برد.

برنده: گوگل پیکسل 4 XL

جمع‌بندی

گوگل پیکسل 4 ایکس ال یک گوشی هوشمند با دوربین قدرتمند است؛ با این حال گلکسی نوت 10 ارزش خرید بالاتری دارد. سامسونگ گلکسی نوت 10 میزان رم و حافظه داخلی بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تنها 50 دلار از نسخه پایه پیکسل 4 XL گران‌تر است. این دستگاه از نمایشگر با روشنایی بالا بهره می‌برد و همچنین دارای قلم کاربردی S Pen است. از ویژگی‌های مثبت نماینده گوگل می‌توان به دوربین با کیفیت بالا، شارژدهی بهتر باتری و سیستم فیس آنلاک اشاره کرد. با وجود این موارد، گلکسی نوت 10 ارزش خرید بالاتری دارد و برنده این مقایسه است. امتیازات این دو گوشی هوشمند به شرح جدول زیر است:

 پیکسل 4 ایکس الگلکسی نوت 10
طراحی (10)79
صفحه نمایش (10)87
دوربین (25)2321
عملکرد (15)1113
باتری (20)1312
سیستم عامل (10)88
قیمت (10)68
جمع امتیاز (100)7678
نظر شما در رابطه با گوگل پیکسل 4 ایکس ال و گلکسی نوت 10 چیست؟ کدام یک از آن‌ها از دید شما انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

babak Ir

۱۳۹۸/۸/۱۸
با سلام
ممنون از این مقایسه جالب
راستی یه سوال داشتم ؟ خواستم بدونم پیکسل های جدید مثل پیکسل های قبلی مشکلات منتاژی مثل اسپیکر یا رنگ به رنگ شدن صفحه نمایش یا ... رو دارن !؟

مهدی

۱۳۹۸/۸/۱۶
داداش ساقی تو عوض کن این چه مقایسه ای گذاشتی دیگه همه این. میدونن که سامسونگ تو صفحه نمایش گوشی حرف اول رو میزنه حالا شما با جه معیاری میگی گوگل من نمیدونم بعد اومدی میگی سامسونگ نور صفحه اش بیشتره ارزش خریدشم بالاتره.پیشنهاد میکنم خودت ی بار دیگه این مقاسیه رو بخونی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۸/۱۶
',??نوت10??,'