خانهاخبار
شیائومی Mi Watch رسما معرفی شد

شیائومی Mi Watch رسما معرفی شد

شرکت شیائومی از ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. شیائومی Mi Watch به سیستم عامل WearOS و یک باتری با ظرفیت بالا مجهز شده است.
۱۳۹۸/۸/۱۵

شیائومی امروز به صورت رسمی ساعت هوشمند خود را در کشور چین معرفی کرد. شیائومی Mi Watch اولین ساعت هوشمند واقعی این برند محسوب می‌شود. این شرکت از سال 2014 مشغول تولید دستبند هوشمند Mi Band بوده است. طراحی شیائومی می واچ شباهت زیادی به اپل واچ دارد. همانطور که می‌دانید، اپل واچ یکی از بهترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود. انتظار داشتیم شیائومی مانند برخی محصولات خود، اولین ساعت هوشمندش را طراحی خلاقانه وارد بازار کند.

این ساعت هوشمند به صفحه نمایش 1.78 اینچی AMOLED خمیده مجهز شده که دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ است. شیائومی برای پنل پشتی این دستگاه از سرامیک استفاده کرده است. در سمت راست این محصول شاهد قرارگیری یک دکمه چرخان هستیم که توسط آن می‌توان رابط کاربری را کنترل کرد. در زیر این دکمه، میکروفن و یک دکمه چندکاره به چشم می‌خورد. سمت چپ شیائومی Mi Watch علاوه بر میکروفن دوم، اسپیکر را نیز میزبانی می‌کند. بدنه این دستگاه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و دارای رنگ مات است.

image

شیائومی برای این ساعت هوشمند خود بندهای قابل تعویض را در نظر گرفته است. این بندها ضد آلرژی بوده و دارای رنگ‌های سفید، آبی، نقره‌ای و مشکی هستند. قدرت شیائومی می واچ توسط چیپست اسنپدراگون Wear 3100 4G تامین می‌شود. این پردازنده دارای 4 هسته‌ Cortex-A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز است. شیائومی این دستگاه را اولین ساعت هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 4G می‌داند. در گذشته شاهد حضور این چیپست در فسیل Gen 5 بودیم، البته این ساعت هوشمند سلولار نیست.

باتری از اهمیت بالایی در دنیای ساعت‌های هوشمند برخوردار است. شیائومی برای اولین ساعت هوشمند خود یک باتری 570 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. باتری این دستگاه از باتری تمام ساعت‌های هوشمند مطرح بازار ظرفیت بالاتری دارد. هواوی واچ GT 2 با اندازه 46 میلی‌متر دارای باتری 455 میلی آمپر ساعتی است. گلکسی واچ اکتیو 2 44 میلی‌متری و اپل واچ 5 به ترتیب به باتری 340 و 296 میلی‌ آمپر ساعتی مجهز شده‌اند. شیائومی اعلام کرده این باتری باعث شارژدهی 36 ساعته می واچ می‌شود، البته با استفاده مناسب می‌توان هر دو روز یکبار آن را شارژ کرد.

image

شیائومی Mi Watch دارای قابلیت‌های زیادی مانند تراشه NFC، بلوتوث 4.2، وای فای، GPS، موتور ویبره مستقل و یک اسپیکر بزرگ است. این ساعت هوشمند از eSIM پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای این دستگاه سیستم عامل WearOS گوگل را در نظر گرفته است. این سیستم عامل توسط پوسته مخصوص این شرکت شخصی‌سازی شده و چندین واچ فیس جذاب برای آن درنظر گرفته شده است. شیائومی می واچ قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب، حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2Max)، ردیابی میزان خواب و همچنین میزان انرژی بدن است. شیائومی اعلام کرده با این ساعت هوشمند می‌توان شنا کرد.

image

این اسمارت واچ دارای فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خود بوده که هم اکنون دارای 40 اپلیکیشن است. اپلیکیشن‌های مطرح چینی مانند QQ، WeChat و Keep برای آن بهینه‌سازی شده‌اند. به علت استفاده از تراشه NFC، کاربران می‌توانند برای پرداخت‌های خود در کشور چین از این ساعت هوشمند استفاده کنند. شیائومی قیمت بسیار جذابی را برای می واچ در نظر گرفته است. این ساعت هوشمند با قیمت 185 دلار وارد بازار شده و از تاریخ 11 نوامبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نسخه مخصوص شیائومی Mi Watch قیمتی برابر با 285 دلار دارد و از ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sina

۱۳۹۸/۹/۲
سلام
من اگه جای شیامی بودم الکی وقت خودمو صرف نمیکردم که مغز بذارم واسه طراحی و اسمبلی این ساعت
میرفتم به نزدیکترین اپل استور محله تعداد 100000 هزار اپل واچ می خریدم
واقعا زحمت کشیدن !

علی ذاکری

۱۳۹۸/۸/۲۹
بیایید قبول کنیم شیامی بهترینه.منتظرمممممم ک بیاد فقط عالیه

pars71

۱۳۹۸/۸/۲۸
عالیه