خانهاخبار
شیائومی Mi CC9 پرو رونمایی شد

شیائومی Mi CC9 پرو رونمایی شد

شیائومی Mi CC9 پرو در معرض دید عموم قرار گرفت. این گوشی هوشمند دارای دوربین اصلی پنج گانه است.
۱۳۹۸/۸/۱۴

شیائومی Mi CC9 پرو به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی هوشمند مانند نوکیا 9 پیور ویو به دوربین اصلی پنج گانه مجهز شده که البته سنسور اصلی آن، 108 مگاپیکسلی است. با وجود استفاده از 5 سنسور برای دوربین اصلی، شیائومی برای این گوشی هوشمند خود یک پردازنده میان‌ رده در نظر گرفته است. قدرت شیائومی Mi CC9 Pro توسط چیپست اسنپدراگون 730G تامین می‌شود. در بخش جلویی این دستگاه شاهد قرارگیری صفحه نمایش OLED خمیده هستیم. این اسمارت فون با قیمت پایه 399 دلار به فروش می‌رسد.

صفحه نمایش خمیده شیائومی Mi CC9 پرو دارای ابعاد 6.47 اینچی بوده که در بالای آن برش قطره‌ای به چشم می‌خورد. این پنل موفق به کسب تاییدیه TUV Rheinland شده که به معنای فیلتر شدن نورهای آبی مضر توسط آن است. این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن به فول اچ دی پلاس می‌رسد. از سایر مشخصات صفحه نمایش این گوشی هوشمند شیائومی می‌توان به نسبت تصویر 19.5:9، حداکثر روشنایی 600 نیت و پشتیبانی از HDR اشاره کرد. در زمان دریافت نوتیفیکیشن، لبه‌های نمایشگر این دستگاه روشن می‌شود. بر اساس اعلام شیائومی، گوشی می سی سی 9 پرو اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت اپتیکال فوق باریک محسوب می‌شود. این سنسور فضای بیشتری از نمایشگر را پوشش داده و حتی با انگشتان خیس نیز کار می‌کند.

image

به سراغ ویژگی اصلی شیائومی Mi CC9 پرو یعنی دوربین آن می‌رویم. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی پنج گانه بهره می‌برد که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی است. سنسور اول مورد استفاده در دوربین این دستگاه، 5 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بوده که از لرزشگیر اپتیکال 4 محوره بهره می‌برد. پس از این سنسور، شاهد حضور یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر هستیم. سنسور اصلی این دوربین، 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال 4 محوره است.

سنسور بعدی، 20 مگاپیکسلی و به صورت اولترا واید در نظر گرفته شده است. سنسور پنجم نیز 2 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 1.5 سانتی‌متر است. در کنار این دوربین فلاش LED دوگانه قرار گرفته است. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده کنند. دوربین اصلی این محصول دارای ویژگی‌هایی مانند زیبایی با استفاده هوش مصنوعی، شناسایی صحنه و AI Studio Light است. این دوربین می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن به صورت 960 فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای 4K ضبط کند. این دوربین در بررسی DxOMark امتیاز 121 را کسب کرده است.

image

قدرت شیائومی Mi CC9 پرو توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون 730G تامین می‌شود. این پردازنده در بالاترین نسخه توسط 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. وظیفه تامین انرژی این گوشی هوشمند بر عهده یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در مدت زمان 65 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. این گوشی شیائومی از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای به همراه پوسته MIUI 11 بهره می‌برد که دارای فناوری Game Turbo 2.0 برای افزایش کارایی گرافیکی آن در زمان اجرای بازی است.

image

از سایر مشخصات شیائومی Mi CC9 Pro می‌توان به پشتیبانی از دو سیمکارت 4G VoLTE، بلوتوث 5.0، GPS، فرستنده اینفرارد، پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. ابعاد این دستگاه برابر با 9.67 × 74.2 × 157.8 میلی‌متر بوده و وزن آن به 208 گرم می‌رسد. لازم به ذکر است؛ این گوشی هوشمند از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند. قیمت نسخه‌های مختلف شیائومی Mi CC9 پرو به شرح زیر است:

  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 399 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 442 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 499 دلار

کاربران می‌توانند این گوشی هوشمند را در رنگ‌های Magic Green، Ice Aurora و Phantom Black سفارش دهند. فروش شیائومی Mi CC9 پرو از امروز آغاز شده و از تاریخ 11 نوامبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند در بازارهای جهانی با نام شیائومی Mi Note 10 به فروش می‌رسد که فردا در اسپانیا معرفی می‌شود. علاوه بر این دستگاه، باید منتظر رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو در آینده نزدیک نیز باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر امامی

۱۳۹۸/۸/۱۵
سلام ممنون بابت خبرتون. ولی اطلاعات دوربین در مورد لنز های مورد استفاده اشتباه نوشته شده.
دوربین ها به ترتیب رزولوشن:
Main 108 MP
Ultra wide 20 MP
2x Zoom 12 MP
5x Zoom 8MP (بعد از کراپ شدن ۵ مگاپیکسل)
Macro 2MP
همچنین اون نمره سایت DXO برای نسخه پریمیوم هستش که اونجا لنز اصلی ۱۰۸، از هشت لایه تشکیل شده و با نسخه معمولی فرق داره. ممنون اگه لحاظ شه