خانهاخبار
دیجی‌تایمز: اپل برای توسعه عینک هوشمند خود با Valve همکاری می‌کند

دیجی‌تایمز: اپل برای توسعه عینک هوشمند خود با Valve همکاری می‌کند

به گزارش وبسایت دیجی‌تایمز، اپل با شرکت بازی‌سازی Valve همکاری می‌کند تا هدست واقعیت افزوده خود را توسعه دهد. گفته می‌شود که این هدست در سال 2020 به بازار خواهد آمد.
۱۳۹۸/۸/۱۴

وبسایت دیجی‌تایمز روز گذشته در گزارشی از همکاری اپل با شرکت بازی‌سازی آمریکایی Valve به منظور توسعه هدست واقعیت افزوده اپل خبر داد. این هدست AR که مدت‌هاست اخبار مختلفی درباره آن شنیده می‌شود احتمالا سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. دیجی‌تایمز به نقل از منابع بازار می‌گوید هدست واقعیت افزوده اپل توسط کوآنتا کامپیوتر و پگاترون مونتاژ می‌شود.

شرکت Valve که سازنده پلتفرم و فروشگاه آنلاین استیم است، در آوریل سال ۲۰۱۹ از اولین هدست VR خود با نام Valve Index رونمایی کرد. این شرکت قبلا در سال ۲۰۱۷ با اپل همکاری کرده بود تا پشتیبانی بومی از هدست خود را به macOS High Sierra بیاورد. با این حال، اکنون گفته می‌شود که همکاری جدید این دو شرکت نه در حوزه واقعیت مجازی (VR) بلکه در حوزه واقعیت افزوده (AR) خواهد بود.

دیجی‌تایمز پیش‌تر در ماه ژوئیه گفته بود اپل موقتا توسعه هدست‌های AR/VR را متوقف کرده و در ماه مه نیز اعلام شد که اعضای تیم این پروژه به پروژه‌های دیگر پیوسته‌اند. با این حال، بر اساس جدیدترین اطلاعات از منابع تایوانی، کوپرتینویی‌ها در حال مهاجرت از توسعه درون سازمانی به همکاری مشترک با شرکت Valve بوده‌اند.

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، ماه گذشته میلادی در یادداشتی گفته بود اپل در حال کار با برندهای شخص ثالث است تا بالاخره هدست AR خود را معرفی کند. او باور دارد که این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ این دستگاه را به تولید انبوه می‌رساند و آن را در ابتدای سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد.

image

کدهای پیدا شده در پلتفرم توسعه Xcode 11 و iOS 13 نیز تایید می‌کنند که اپل همچنان مشغول کار روی هدست AR است. علاوه بر این، آیکنی در اپلیکیشن Find My رویت شده که احتمالا از طراحی ظاهری عینک هوشمند اپل خبر می‌دهد. البته این آیکن شباهت زیادی به Google Cardboard دارد.

مارک گورمن، خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ، در ماه نوامبر ۲۰۱۷ گفته بود که هدست اپل از نسخه خاصی از iOS موسوم به rOS استفاده می‌کند. این شرکت در ابتدا در نظر داشت که عینک خود را تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار کند، اما آن‌ها در نهایت به این نتیجه رسیدند که آماده نشدن این محصول برای عرضه تا انتهای سال ۲۰۱۹ هیچ اشکالی ندارد.

وبسایت دیجی‌تایمز اغلب منبع خوبی برای کسب اطلاعات است، اما تمام گزارشات این وبسایت صحیح از آب در نمی‌آید. پس بهتر است این خبر را هم با کمی تردید در نظر بگیریم و منتظر گزارشات بیشتر در این زمینه بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)