خانهاخبار
ردمی K30 با فناوری 5G احتمالا از چیپست مدیاتک استفاده می‌کند

ردمی K30 با فناوری 5G احتمالا از چیپست مدیاتک استفاده می‌کند

بر اساس گزارش جدیدی که به‌تازگی منتشر شده گفته می‌شود که ردمی K30 شیائومی احتمالا نه از چیپست کوآلکام بلکه از چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۸/۸/۱۳

ردمی K30 جدیدترین پرچمدار مقرون به صرفه‌ای خواهد بود که به‌زودی توسط شیائومی به بازار خواهد آمد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که گوشی مذکور مجهز به 5G است، اما حالا گزارشات نشان می‌دهند که K30 از چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد.

شیائومی در ماه نوامبر کنفرانسی در چین برگزار کرد که در آن مدیر برند ردمی از عرضه گوشی K30 با فناوری 5G خبر داد. او پوستری از طراحی جلویی این گوشی هوشمند را منتشر کرد تا ببینیم که حاشیه‌های نمایشگر چقدر کمتر شده است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید این دستگاه برای دوربین سلفی از طراحی حفره‌ای استفاده می‌کند. حالا با نزدیک‌تر شدن به تاریخ عرضه این دستگاه که برای اوایل سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده، اطلاعات بیشتری درباره ردمی K30 منتشر می‌شود.

image

اخیرا در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام شده که ردمی K30 نه از چیپست کوآلکام بلکه از چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد. چند ماه پیش مدیاتک تایید کرده بود که چیپستی با قابلیت 5G در دست تولید دارد و تا اوایل سال ۲۰۲۰ آن را برای عرضه آماده می‌کند. حالا زمان‌بندی عرضه هر دوی این محصولات با یکدیگر تلاقی پیدا کرده است.

فعلا اطلاعات کمی از چیپست 5G مدیاتک در دسترس است و حتی نام آن را نمی‌دانیم، اما مدیاتک گفته که این چیپست در گروه چیپست‌های پرچمدار این شرکت قرار می‌گیرد. این کمپانی تراشه مذکور را با لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید می‌کند و انتظار داریم که قیمت آن نسبت به رقبا خیلی کمتر باشد.

کشورهای اروپایی در کنار چین از اولین کشورهایی خواهند بود که چیپست 5G مدیاتک وارد آن‌ها می‌شود. هند در فاز دوم عرضه این چیپست قرار گرفته و حتی ممکن است میزبان نسخه غیر 5G آن باشد تا هزینه تولیدش کاهش پیدا کند.

کوآلکام پیش‌تر در کنفرانس IFA 2019 گفته بود که می‌خواهد فناوری 5G را به اسنپدراگون سری ۶۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ بیاورد. اما حالا به نظر می‌رسد که مدیاتک گوی سبقت را از کوآلکام ربوده است. اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، پس از ردمی نوت ۸ پرو این دومین باری است که شیائومی به سراغ مدیاتک می‌رود. ردمی نوت ۸ پرو از هلیو G90T مدیاتک استفاده می‌کرد.

ردمی K20 دستگاهی فوق‌العاده بود که قابلیت‌های جدیدی را برای اولین بار با قیمتی کم‌نظیر وارد بازار کرد. به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد با ردمی K30 نیز همین مسیر را ادامه دهد تا شاید بتواند این گوشی را به ارزان‌ترین موبایل 5G بازار تبدیل کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی اکبر

۱۳۹۸/۹/۶
سر فروش نوت هشت پرو تجربه نکرد که مدیاتک استفاده نکنه؟؟